Premiera RO

31 Martie 2006

Premiera SUA

06 Ianuarie 2006

Regia

Eli Roth

Cu

Jay Hernandez, Derek Richardson, Eythor Gudjonsson

Gen

Horror, Thriller

Durata

94 minute

Rating

I.M.-18 - Interzis Minorilor

Sinopsis Hostel - Caminul ororilor

Scriitorul / regizorul Eli Roth este intotdeauna in cautarea unor cai pentru a infricosa si speria lumea; in pofida acestor lucruri si intr-un mod diferit de cel al majoritatii autorilor de horror, Eli Roth stie ca adevaratele povesti de viatasi revelatiile acestora despre cele mai negre strafunduri ale naturii umane sunt de cele mai multe ori mult mai infricosatoare decat monstrii si strigoii.. Cu filmul sau de debut, Cabin Fever, el a transformat titlurile din ziare care vorbeau despre o bacterie fatala , mancatoare de carne de om, intr-o ingrozitoare baie de sange careia ii cad victime niste tineri aflati in vacanta . Acum, in filmul Hostel, Eli Roth isi gaseste inspiratia din nou in evenimente reale, insa de data aceasta cu rezultate si mai tulburatoare. Eli Roth a descoperit germenul creator pentru filmul Hostel in timpul unei conversatii tarzii in noapte avute cu prietenul sau Harry Knowles, webmaster-ul site-ului Aintitcoolnews.com. Noi discutam despre cele mai ingrozitoare lucruri pe care le poti gasi pe internet, isi aminteste Eli Roth. Cautam ceva care sa mearga dincolo de violenta obisnuita, accidente de skateboard sau imaginile cele doua fete japoneze care vomita una in gura celeilalte intr-o cada de baie. Harry Knowles a pretins ca a dat peste lucruri atat de inspaimantatoare incat la inceput a ezitat sa-i vorbeasca despre ele lui Eli Roth, lucru care l-a facut pe regizor si mai curios. Harry Knowles in cele din urma i-a indicat lui Eli Roth un link catre un website; iar ceea ce Eli Roth a descoperit l-a tulburat mai mult decat si-ar fi imaginat vreodata: undeva in Thailanda, o afacere facea profit de pe urma instinctului visceral de a ucide. Pentru o taxa de 10.000 de dolari, oricine era doritor era condus intr-o camera, i se imnana o arma incarcata si ii era oferita o alta fiinta umana aflata la dispozitiepentru a fi ucisa. In mod instantaneu acest concept mi-a creat o stare de greata, isi aduce aminte Eli Roth. Dar , pe de alta parte, era adevarat. Oamenii sunt bolnavi. Nu au limitala raulpe caredoresc sa-l faca altor persoane si asta pentru propria lor placere, este cel maiingrozitor lucru. Ideeaaceasta mi-a ramas intiparita in minte. Site-ul in cauza pretindea ca in Thailanda practica era perfect legala, si aceasta pentru ca victimele participau prin libera lor vointa. Acestea erau persoane disperate,extrem de sarace, ale caror familii mureau de foame. Prin acest sacrificiu de sine, ei reuseau sa faca rost de bani, destui pentru ca membrii familiilor lor sa poata supravietui. Website-ul facea acest lucru sa sune ca si cum viitori ucigasi erau niste facatori de bine, ca si cum ei ar fi facut un serviciu victimelor, prin aceasta mod schema bizara de asigurare de viata, spune Eli Roth. Eli Roth a fort atat de socat de aceasta descoperire incat imediat a inceput sa lucreze la un documentar despre acest subiect; dar, curand a inceput sa se gandeasca la pericolul care-l paste spunind adevarul. Sa zicem ca as fi gasit pe cineva cu legaturi in vreo organizatie care a profitat de crime, s-ar fi gandit ei oare de doua ori inainte de a ma elimina? spune el. Nesigur de cum sa actioneze in deplina securitate, Eli Roth a renutat la plan. Intre timp, filmul de debut al lui Eli Roth, Cabin Fever, a fost lansat si a devenit cel mai profitabil film din anul 2003 al companiei Lion Gate Film, strangand in cele din urma peste 100 de milioane de dolari in intreaga lume. Eli Roth a inceput o serie de contactela Hollywood, printre care sicu Mike Fleiss si Chris Briggs, producatorii care au realizat remake-ulThe Texas Chainsaw Massacre. Fleiss si Briggs doreausa faca un film de groaza numit Hostel, in care era vorba despre doi tineri ce calatoreau cu rucsacul in spate prin Europa Centrala. Am facut un numar destul de mare de calatorii si drumetii cu rucsacul in spatepe cand eram la colegiu, la fel au facut Chris si Mike, si ne-a incantat ideea de a face un film de groaza intr-o ambianta cu totul speciala, pe care n-am mai vazut-o de la filmul An American Werewolf in London, spune Roth. Dar nici unul dintre noi nu stia de fapt despre ce era vorba in film, in afara titlului si a locului in care avea sa se desfasoare. Ideea pentru filmul Hostel statea in repaus de vreo doi ani, pana cand intr-o dupa-amiaza Eli Roth a avut o revelatie: de ce filmul Hostel n-ar putea trata tema afacerii cu crime pentru profit aidoma celor din Thailanda. Hostel si-a imaginat reasesezareapovestii in Slovacia, o locatie destul de aproape de rutele de calatorie obisnuite: Paris, Amsterdam, si Spania, dar si, intr-un fel, la marginea Europei mai putin frecventate. El si i-a imaginat pe cei doi tineri americani naivi, care calatoreau cu rucsacul in spate, cazand prada in lumea groaznica a torturii organizate si a crimei. Si brusc si-a dat imediat seama ca avea o poveste de spus. In acel moment, Eli Roth nu se putea decide intre mai multe proiecte pe care voia sa le regizeze, urmatorul pas dupa filmul Cabin Fever. Nesigur de ce proiect avea sa urmeze, el l-a intrebat pe bunul sau prieten Quentin Tarantino daca ar putea sa-i dea niste sfaturi si a sfarsit prin a-l coopta si pe el la noul sau proiect Hostel. Quentin Tarantino parca innebunise. Spune in continuare Eli Roth Quentin este un tip tare animat, dar nu l-a vazut niciodata mai extaziat. Mi-a raspuns ca este cea mai grozava idee pentru un film horror de vreo cativa ani incoace! Lasa deoparte tot ceea ce lucrezi acum la studiouri – du-te si scrie acest film ACUM , m-a indemnat el. Inspirat de entuziasmul lui Quentin Tarantino, Eli Roth si-a scos telefonul din priza, si-a inchis adresa sa de e-mail, s-a incuiat singur in birou sau si a inceput sa scrie cu infriguare Il sunam pe Quentin o data la cateva zile daca ramaneam blocat intr-un punct mort al povestirii, si el ma ajuta, ma reasigura ca mergeam pe drumul cel drept si cel bun, sau ma ajuta sa ies dintr-un blocaj al firului narativ, isi aminteste Eli Roth. Era chiar incredibil sa ai pe cineva precum Quentin sa te ajute. Ma trezeam ca scriam aproape 20 de pagini pe zi. Pur si simplu nu ma puteam opri. La trei saptamani dupa conversatia pe care Eli Roth a avut-o cu Quentin Tarantino, Roth i-a aratat o versiune de scenariu lui Boaz Yakin si lui Scott Spiegel, partenerii lui Eli Roth in compania lor de productie de filme de groaza, Raw Nerve. Eli Roth i-a aratat un scenariu revizuit si lui Quentin Tarantino.Tarantino a fost un asa de mare fan al scenariului lui Roth incat a decis imediat ca filmul Hostel sa fie urmatorul sau proiect Quentin Tarantino Prezinta si imediat s-a alaturat echipei de productie in calitate de Producator Executiv. Producatorii Mike Fleiss si Chris Briggs au contribuit ulterior si ei cu propriile lor idei la scenariul lui Eli Roth, rezultand astfel o varianta gata de a intra in productie , mai infricosatoare decat cea dinainte. Electrizati de dinamismul scenariului, producatorii s-au si repezit sa treaca la realizarea filmului.. O luna mai tarziu, s-au deschis birourile de productie la Praga. Pentru rolurile principale ale celor doi prieteni si colegi de facultate, Paxton si Josh, Eli Roth i-a distribuit pe actorii americani Jay Hernandez, cunoscut pntru rolurile din filmele Friday Night Lights, Ladder 49 si Torque, si pe Derek Richardson (Dumb & Dumberer). Avand scris un scenariu care le permitea actorilor straini sa vorbeasca imperfect limba engleza, Eli Roth a putut sa distribuie in celelalte roluri actori din Cehia (cu eceptia lui Eythor Gudjonsson, un actor de origine islandeza, pe care Eli Roth l-a intalnit in timp ce promova filmul Fever). Printre actorii de origine ceha din distributia filmului se numara Jan Vlasak, unul dintre actorii de top din tara sa, celebru pentru rolurile interpretate in piesele lui William Shakespeare, si Barbara Nedelijakova, care a castigat interpretarea rolului Nataliei, fermecatoarea femeie fatala. Actorii cehi au fost incantati sa interpreteze roluri care erau mai mult substantiale decat cele oferite in mod obisnuit de catre productiile americane. Cele mai multe filme americane care s-au filmat in Praga aveau in distributie actori din Statele Unite ale Americii sau din Anglia, iar actorii cehi nu primeau decat niste roluri mici si de obicei ei sunt dublati , spune Barbara Nedelijakova. Dar in filmul Hostel, noi nu aveam de ce sa fim dublati pentru America. Interpretam niste personaje din Europa si puteam sa fim noi insine. Cu totii ne-am simtit tare norocosi. Dorind ca filmul Hostel sa se prezinte si sa se simta ca un film autentic european, Eli Roth l-a angajat pe Milan Chadima, un director de imagine din Cehia, care nu de mult a fost operatorul echipei a doua la filmul lui Terry Gilliam The Brothers Grimm. Quentin Taratino spune, I-am spus lui Eli Roth sa angajeze un director de imagine din Europa, pentru ca ei simt si vad lucrurile altfel decat le vad cei din America. Ei au in mod natural o sensibilitate poetica mai mare.

Detalii tehnice Hostel - Caminul ororilor

Tara

SUA

Ecran

Cinemascop (2.35:1)

Culori

Distribuit in Romania de

InterComFilm Distribution

Distribuitor international

Sony Pictures Releasing International