Lumea de dincolo: Revolta Lycanilor

(2009)

Underworld: Rise of the Lycans

Premiera RO

06 Februarie 2009

Premiera SUA

23 Ianuarie 2009

Regia

Patrick Tatopoulos

Cu

Bill Nighy, Rhona Mitra, Michael Sheen

Gen

Horror, Acțiune, Fantastic, Thriller

Durata

92 minute

Rating

N-15 - Nerecomandat sub 15 ani

Sinopsis Lumea de dincolo: Revolta Lycanilor

DESPRE SUBIECT Cu peste o mie de ani inaintea evenimentelor relatate in primul film Underworld / Lumea de dincolo, au luat fiinta doua rase de fiinte preistorice, fiecare tragandu-si obarsia din cei doi fii ai nemuritorului Alexander Corvinus. Vampirii, care se trageau din Markus, au devenit niste creaturi elegante, aristocratice, sirete, bautoare de sange. Varcolacii, care se trageau din William, au devenit niste creaturi salbatice, care si-au pierdut toate trasaturile umane cu un apetit insatiabil pentru violenta. Vampirii ajunsesera sa domine intreaga regiune care se intindea pe taramurile salbatice ale actualei Ungarii de vest datorita inteligentei lor superioare, puterii si abilitatilor lor politice. Dar pana cand si ei se temeau de varcolaci, care, incapabili sa se organizeze sau sa gandeasca, erau totusi inzestrati cu puteri extraordinare si primitiva salbaticie. Atunci a aparut alta ramura genetica, care a transformat din nou echilibrul de putere: o femeie varcolac, captiva la curtea Vampirilor, a dat nastere unei creaturi aparent umane. Aceasta se numea Lucian (Michael Sheen) primul Lycan, nascut in sclavie, in casa lui Viktor (Bill Nighy), atotputernicul conducator al Vampirilor. Spre deosebire de spita lui William, formata din varcolaci cu infatisare de lupi, Lycanul putea sa ia, dupa vrere, fie infatisare de lup, fie de om. Víktor a folosit aceasta noua creatura pentru a obtine o noua rasa de sclavi, exploatati de Vampiri ca slujitori sau paznici, in timpul zilei, cand ei erau mai vulnerabili, fiind impiedicati sa se transforme in lupi cu ajutorul unor coliere de argint prinse in jurul gatului. Viktor domneste peste sclavii si supusii lui, ca si peste toate domeniile regatului, cu o mana de fier. El nu iubeste decat doua lucruri pe lume: puterea si pe frumoasa, dar independenta sa fiica, Sonja (Rhona Mitra). In fiecare noapte, Sonja calareste impreuna cu Negustorii Mortii, o trupa de elita formata din soldati ai Vampirilor, care apara domeniile lui Viktor impotriva distrugatorilor varcolaci. Dar, fara stirea tatalui si a ocrotitorilor sai, Sonja se indragosteste de Lucian, care a devenit un fierar priceput, fauritor de arme, la castelul Vampirilor. Povestea lor de dragoste trebuie sa se desfasoare in cel mai mare secret pentru ca altfel, le-ar aduce amandurora moartea. Cand Lucian marturiseste ca a gasit o modalitate prin care sa scape de colierul din jurul gatului, obtinand astfel libertatea, Viktor hotaraste sa-l ucida ca pe un animal nesupus. Intr-o secventa extrem de palpitanta, Lucian reuseste sa-i mobilizeze pe ceilalti Lycani si sa scape din inchisoarea Vampirilor cu ajutorul Sonjei. Refuzand ideea de a-si abandona iubita, Lucian aduna o armata pestrita formata dinLycani dezrobiti sau eliberati din inchisoare si din varcolaci, intorcandu-se la castel pentru a pune mana pe putere si pentru a o salva pe Sonja. Atacul si tot ceea ce a urmat au aprins un razboi total, care va dainui intre cele doua tabere timp de secole. Scenele de lupta incredibile, cascadoriile care-ti taie suflarea si efectele speciale cu creaturi fantastice fac din filmul Lumea de dincolo: Revolta Lycanilor o aventura epica de mare atractie. DESPRE PRODUCTIE Cand Lumea de dincolo (Underworld) a debutat in 2003, imaginatia bogata care vorbea despre un razboi de secole intre doua rase de nemuritori, a electrizat publicul cinefil de pe tot globul. Vampiri nemilosi si varcolaci salbatici au revenit apoi in urmarea Underworld: Evolution, iar publicul a savurat cu mai multa frenezie efectele vizuale, personajele inspaimantatoare si actiunea trepidanta. Acum Lumea de dincolo: Revolta Lycanilorii poarta pe fani inapoi, aproape cu un mileniu in urma, la inceputurile conflictului epic. Creatie a bunilor prieteni, Len Wiseman si Kevin Grevioux, filmul releva secretele din adancurile Lumii de dincolo si ale bataliei fara sfarsit dintre eroii acestei legende. Wiseman, care a regizat primele doua filme, a preluat, in cazul acestei serii, rolul de producator, iar Grevioux revine pentru a treia oara in rolul de creator al Lycanilor. Istoria a fost intotdeauna esentiala pentru Lumea de dincolo / Underworld, spune Wiseman. In trecut noi ne inchipuiam, in parte, cum a inceput totul. Acum, suntem in sfarsit capabili sa aratam cum s-a petrecut totul, inclusiv detalii despre negustorii mortii si armurile lor, sau despre cai si cetele de varcolaci. Chiar inainte de a turna primul lor film, ei creasera o mitologie intreaga pentru anti-eroii lor, Vampiri sau varcolaci. Eu si Kevin am intentionat intotdeauna ca filmul sa ia forma unei trilogii, spune Wiseman, S-a hotarat sa incepem cu partea din mijloc a povestirii, cronologic vorbind, asa ca acum e foarte interesant sa revenim la evenimentele initiale, despre care vorbeam cu mult timp in urma. O mare parte a seriei Underworld consta in faptul ca evenimentele care s-au petrecut cu opt secole in urma determina in proportie covarsitoare ceea ce se intampla in prezent, spune producatorul Richard Wright. In primul film exista secvente intregi care incearca sa explice ce se intamplase anterior. Iar in cel de-al doilea film avem opt minute de povestire a unor evenimente anterioare, in segmentul vizitei din barlogul lui Tannis. Grevioux a scris scenariul original impreuna cu Danny McBride. Len vroia sa faca un film cu varcolaci si m-a intrebat daca am vreo idee, spune el. Cand am inceput sa conturam personajele si structura de baza, ne gandeam: Ce-ar fi daca am face o poveste cu Romeo si Julieta, in care cele doua tabere sa fie varcolacii si vampirii, realizand in felul acesta o poveste de dragoste suprarealista, moderna? De asemenea ne-am hotarat sa schimbam optica oamenilor in legatura cu varcolacii si vampirii, cautand o baza stiintifica a existentei lor, in loc sa-i descriem prin prisma misticismului traditionalist. Pentru prima data in istoria acestei serii, Wiseman a incredintat bagheta regizorala altui regizor. Patrick Tatopoulos, realizatorul creaturilor fantastice si infricosatoare din primul film, si scenograful celui de-al doilea film, a fost ales sa-l succeada. Desi a afirmat ca a fost fericit sa predea stafeta altcuiva, care a participat la realizarea intregii serii de filme, Wiseman admite ca i s-a parut ciudat sa vada pe altcineva in scaunul regizorului. Tatopoulos vede o oarecare logica in faptul ca isi face debutul odata cu Lumea de dincolo: Revolta Lycanilor. Trebuia sa fie primul film din serie, cel putin din perspectiva lui Lucian. Eu am creat varcolacul din primele doua filme, spune regizorul. Asa incat povestea varcolacului a fost interesant de spus. In trecut am vazut varcolaci, dar prezenta lor nu era atat de coplesitoare. In cazul nostru, avem un razboi total la care participa hoarde intregi. Filmul acesta impinge povestea dincolo de limitele anterioare, lucru care m-a ajutat sa creez o noua substanta peliculei. De la bun inceput, filmele Lumea de dincolo s-au definit prin imagistica eleganta si curajoasa, reflectata in toate aspectele, incepand cu costumele si continuand cu decorurile sau imaginea. In Lumea de dincolo: Revolta Lycanilor , realizatorii au reinventat atmosfera specifica adaugand inovatii mai mari sau mai mici, care reflecta filonul epic al filmului. Dupa ce s-au gandit initial sa faca filmul in Romania, lacasul traditional al vampirilor, realizatorii s-au hotarat sa inceapa turnarile in Noua Zeelanda, o tara cu o infrastructura cinematografica renumita in lume, unde s-au turnat filme ca trilogia Lord of the Rings. Peisajele Noii Zeelandei, care-ti taie rasuflarea, si luxuriantele paduri verzi, ofereau ambianta perfecta pentru scopul filmului. Prima mea reactie a fost ca Noua Zeelanda era prea frumoasa, spune Tatopoulos. Era prea minunata, prea verde. N-am fi putut turna ceva rau acolo. Dar in timpul unei excursii de investigare, am descoperit Woodhill Forest, care este ca o padure moarta. Cand am vazut-o, mi-am dat seama ca asta ar merge grozav. In loc sa recreeze nuantele intunecate, sau de albastru sters ale primelor filme din seria Lumea de dincolo, directorul de imagine, Ross Emery a preferat sa aduca noi dimensiuni imaginii. Intrucat povestea vine din trecutul indepartat, nuantele de albastru inchis au fost suprapuse cu o tenta sepia, care da filmului aspectul de vechi. Si pentru prima data, actiunea se petrece in lumina zilei. Acesta este un ax esential al naratiunii, explica producatorul Wright. Personajul Lucian se dezvolta in chip radical in film, iar una dintre aceste schimbari majore o constituie faptul ca el iese afara din castel, scapand astfel de dominatia cosmarului. Cand iese afara, in lume, intr-un peisaj verde, sub cerul albastru, atunci se produce cea mai mare schimbare. Dintr-o data, culorile invadeaza lumea. Lumea de dincolo: Revolta Lycanilor este primul film din serie care s-a filmat cu inalta definitie. Pentru genul acesta de film, imaginea HD era perfecta, spune Emery. Filmul, de felul sau, trebuie sa fie intunecat, pentru ca vampirii nu ies decat noaptea. Nu am filmat exterioare decat vreo doua saptamani in tot filmul. In tipul acesta de filmari, HD se potriveste de minune. Scenaristul Dan Hennah este un director artistic care a castigat premiul Academiei pentru trilogia Lord of the Rings. Tatopoulos a insistat ca filmul sa evite folosirea tiparelor gotice, care se practica in filmele cu vampiri. Filmul acesta se intampla in perioada pre-gotica, afirma Hennah. Influentele majore pe care le-am preluat provin din arhitectura georgiana, cladiri de piatra de la granitele Rusiei si influente de arhitectura bizantino-turceasca. Tatopoulos vroia ca principala piesa a filmului, castelul, sa fie o structura masiva, sapata in piatra, care sa domine personajele. Cu toate ca imaginea intregii cladiri a fost creata pe calculator, echipa a construit totusi la propriu curtea si fatada castelului unde are loc mai toata actiunea. Constructia a durat opt saptamani si s-a desfasurat intr-o magazine imensa a studiourilor din South Auckland, antrenand la treaba o echipa formata din sute de tamplari, zidari si zugravi. Costumele au fost un element foarte important in fiecare dintre filmele Lumii de dincolo. Pentru Lumea de dincolo: Revolta Lycanilor, scenografii au creat o noua infatisare unica. Realizatorii doreau ceva special pentru Sonja, care sa arate si razboinic si sexy, dar sa-i permita totodata miscarea in scenele de actiune. Wendy Partridge, care a creat costumele pentru primele doua filme, a imaginat un costum cu cizme inalte pana la coapse, un corset de piele si o armura cu zale pentru scenele de lupta. Scenograful Jane Holland a creat costumele pentru restul distributiei. Dupa ce s-aconsultat cu Tatopoulos, Holland a venit cu un concept care combina elemente medievale cu pura fantezie. Pentru membrii sfatului Vampirilor, Holland a creat costume opulente si decadente, din materiale bogate, cum ar fi catifeaua, in timp ce pe sclavii Lycani i-a imbracat in fasii de piele ponosita si rupta, iar pe oameni in costume din iuta si panza de sac.

Detalii tehnice Lumea de dincolo: Revolta Lycanilor

Tara

SUA

Ecran

Cinemascop (2.35:1)

Culori

Distribuit in Romania de

InterComFilm Distribution

Distribuitor international

Sony Pictures Releasing International