Pasiune si destin

(2007)

Blood and Chocolate

Premiera RO

09 Februarie 2007

Premiera SUA

26 Ianuarie 2007

Regia

Katja von Garnier

Cu

Agnes Bruckner, Hugh Dancy, Olivier Martinez

Gen

Horror, Dramă, Fantastic, Romantic

Durata

98 minute

Rating

A.P.-12 - Acordul părinților pt. copiii sub 12 ani

Sinopsis Pasiune si destin

De teama am gonit in directia aceasta, apoi incolo. Aveam in gura gustul de sange si de ciocolata, unul mai detestabil ca altul. -- Hermann Hesse, Steppenwolf Cei care se transforma in lupi sunt cunoscuti sub diverse nume- cei care isi schimba forma, succubi, demoni… si loup garoux. Mitologia, tot atat de veche precum civilizatia, cuprinde povesti despre asemenea oameni, construite in jurul disparitiilor, crimelor, violentelor si mortii. Ei exprima teama de necunoscut, spune regizorul Katja von Garnier, dar, mai mult decat atat, ei exprima teama de necunoscut in sfera cunoscutului - pradatorul ascuns, care traieste printre ceilalti oameni, animalul ascuns in om. Cred ca toata lumea este fascinata de ei, spune actorul Bryan Dick. Nu cred ca e cineva care sa nu fi vazut un film cu fiinte care se transforma in lup sau care nu a fost interesat de aceasta fantezie cu fiintele care se metamorfozeaza la lumina lunii. Este foarte interesant si de asemenea foarte sexy. Daca examinezi cele mai multe mituri, in special miturile pe car le consideram horror-- cu varcolaci, vampiri etc. - probabil ca ele sunt o expresie a faptului ca toti avem in mod virtual niste monstri in noi, ceva ce nu se potriveste cu lumea civilizata, adauga actorul Hugh Dancy. Povestea din Blood and Chocolate exploreaza aceasta aceasta idee prin intermediul unei povesti de dragoste.Este o poveste despre acesti oameni care incearca sa se adapteze si sa supravietuiasca in lumea civilizata, spune Agnes Bruckner. Din fericire, noi nu am comis o nedreptate fata de aceste mituri, ci le-am reinventat si le-am dat o noua turnura. Bruckner joaca rolul Vivian Gandillon, o tanara femeie care descinde dintr-un lung sir de conducatori, spune Bruckner.Haita ei are planuri pentru ea, dar sangele ei i-a spus intotdeauna sa nu mearga pe drumul lor. Ea traieste printre ei pentru ca este protejata si pentru ca ei au adoptat-o dupa ce familia ei a fost macelarita, insa ea nu este tocmai una de a lor. Aceasta haita de loup garoux este condusa de catre Gabriel, care in ciuda infatisarii sale tinere, este foarte batran, dar si foarte puternic. Amenintati cu extinctia, loup-garoux trebuie sa-si apere secretul pentru a nu fi descoperiti de oameni. Gabriel este preocupat de supravietuirea si unitatea haitei, spune producatorul Hawk Koch. Dupa ce a vazut ce s-a intamplat cu cei care s-au abatut de la calea lor, asa cum a facut familia lui Vivian- care s-a mutat in Colorado unde a fost haituita si ucisa de catre cei care le-au descoperit adevarata identitate- Gabriel va face tot ce-i sta in putinta pentru a asigura supravietuirea oamenilor-lup in Romania. Vivian este vizata sa se marite cu Gabriel pentru ca el vede foarte bine ca ea simte nevoia sa se instraineze de haita. Ea nu face parte din haita, spune Martinez. A fost crescuta de haita noastra, dar nu ii apartine cu adevarat. Ea nu crede ca apartine vreunei societati. Ea este libera, iar Gabriel stie ca, daca Vivian paraseste haita, acesta va fi inceputul declinului. Va fi anarhie, iar ea va crea un precedent, primejdios pentru unitatea care i-a mentinut in viata… Dupa cum le este obiceiul, la fiecare sapte ani liderul haitei isi alege o consoarta. De data aceasta Gabriel o alege pe Vivian. Ea este reprezentanta unui nou punct de vedere asupra regulilor si traditiilor, iar personajul meu tine la traditie, fiindca stie ca aceasta este singura cale pentru a supravietui, explicaMartinez . Gabriel crede ca ea tradeaza cauza lor prin rezistenta. El cunoaste traditia si crede ca loup garoux trebuie sa ucida sau sa fie ucis. Vivian locuieste impreuna cu Matusa Astrid (Katja Riemann), una din fostele sotii ale lui Gabriel, distrusa de faptul ca el a parasit-o pentru o alta iubita.Modul in care procedeaza membrii haitei nu este intotdeauna corect, spune Riemann. Aceasta parere este ilustrata de catre Astrid, care i-a nascut un baiat lui Gabriel- Rafe (Bryan Dick).Desi Vivian este nevoita sa traiasca printre ei, ea nu simte decat dispret pentru Rafe si prietenii lui, Cei Cinci, care insista sa pastreze una din regulile principale menite sa-i apere de oameni: sa vaneze ca o haita sau deloc. Dick spune: Cei Cinci sunt o noua generatie de lupi si din acesta postura ei tin prea putin seama de reguli. Ei le incalca ori de cate ori Rafe le incalca cu totul. Cred ca pana la urma despre acest lucru vorbeste filmul. Este un film despre o comunitate exilata, care se lupta sa pastreze un cod de conduita care nu prea functioneaza. O data pe luna, Gabriel organizeaza vanarea unui om de catre haita sub forma unui ritual in padurile romanesti, la lumina lunii. Vivian participa, dar nu pentru vanatoare in sine. Nu este vanatoarea in sine care o atrage, spune Bruckner. Ea tanjeste dupa haituire, care ii permite sa dezvaluie animalul din ea. Este o parte componenta a sa, pe care o adora, dar pe care nu doreste sa o arate in viata de zi cu zi… Vivian rezista animalului din ea,adauga von Garnier. Ii displace firea lui loup garou, bazata pe ura si razbunare. Intalnirea neasteptata a lui Vivian cu tanarul artist american strica planurile pe care Gabriel le avea in privinta ei. Fascinat de legendele legate de loup garoux, Aiden a venit la Bucuresti pentru a cerceta aceste legende in mediul lor originar.Vivian este surprinsa de pasiunea lui Aiden pentru lupi si loup garoux, spune von Garnier. Desi mediul din care provin ei este diferit, Vivian si Aiden au un lucru in comun: amandoi fug de ceva in viata lor. Si Aiden este un tip care fuge de ceva intr-un mod similar cu Vivian, spune Hugh Dancy.Are un trecut groaznic– si-a pierdut familia – si nu se simte bine cu comunitatea din care face parte acum.Are secrete si exista ceva mister in privinta trecutului sau, pe care il ascunde cu grija… Vivian trece printr-o perioada cand vrea sa fie om, dar ii place si latura sa animalica, de lup, fara insa a asocia violenta cu aceasta..., adauga Bruckner.Atunci cand se intalneste cu Aiden, ea se regaseste oarecum in el – vede acea latura pe care ea o indrageste cu adevarat. Si aceasta o atrage la el. Atunci cand Gabriel afla despre interesul lui Vivian pentru un om – in opinia lui, tradarea suprema a haitei – il trimite pe Rafe sa-l ameninte pe Aiden si sa-l faca sa paraseasca Bucurestiul si pe Vivian. In ciuda faptului ca Rafe are niste capacitati supranaturale, Aiden, in mod surprinzator, se dovedeste capabil sa faca fata unui loup garou. Chiar daca este artist, atunci candsare un lup la el, este in stare sa-i faca fata, spuneDancy. Rezistenta lui il indeamna pe Gabriel sa recurga la masuri extreme. Pe masura ce Vivian si Aiden se indragostesc, adevarata ei natura incepe sa iasa la iveala. Vivian stie ca orice relatie de dragoste ar cladi, aceasta va avea o viata scurta, spune Bruckner. Fiecare moment pe care Aiden il petrece cu ea nu numai ca genereaza haos in cadrul haitei, dar vietile celor doi sunt in mare pericol. Producatorii de la Lakeshore Entertainment, Tom Rosenberg si Gary Lucchesi s-au asociat cu scenaristul Ehren Kruger (The Ring) pentru a realiza adaptarea pentru marele ecran romanul de tinerete al lui Annette Curtis Klause Blood and Chocolate . Pentru a da viata acestei povesti, ei au abordat-o pe tanara regizoare germana Katja von Garnier (Bandits), a carei sensibilitate se potrivea cu povestea iubirii imposibile din Bucuresti. Este o poveste despre doi oameni din lumi opuse, care se lupta pentru a fi impreuna, foarte asemanatori cu Romeo si Julieta, cu exceptia faptului ca Julieta noastra apartine unui grup de loup-garoux - oameni care se pot transforma in lupi, explica von Garnier. M-a atras drama unei culturi vechi, odinioara glorioase, care se confrunta cu primejdia extinctiei datorita haituirii omului. Faptul ca trebuia sa lucrez cu lupii a fost de asemenea un factor care m-a atras. Veteranul producator Hawk Koch s-a asociat si el ca producator de creatie, la rugamintea vechiului sau coleg Lucchesi si de asemenea, a descoperit ca materialul era potrivit pentru von Garnier. Katja este pasionata si iubeste foarte mult lupii, ceea ce i-a oferit o baza foarte buna pentru realizarea acestei povesti, spune el.Ea crede in aceste metamorfoze si in spatiul spiritual unde ne duce filmul. Regizoarea a indragit imediat echipa de cineasti deja alcatuita. Unul dintre punctele forte ale lui Hawk ca producator este acela ca reuseste sa stabileasca un echilibru intre viziunea creativa si nevoile de productie, comenteaza von Garnier.El este o forta si ii sunt recunoscatoare pentru ca mi-a fost alaturi. Am trait o experienta grozava. Cineastii au distribuit-o pe actrita americana Agnes Bruckner in rolul Vivian, care a incercat sa aduca sensibilitate in legenda asa-zisilor varcolaci. Cred ca este minunat sa exprimi aceasta latura a legendei, spune ea.Varcolacii sunt intotdeauna considerati niste creaturi infricosatoare, dar cred ca acest film arata intr-adevar ca exista si o alta latura a lor. Lupii in sine nu sunt malefici- si nici loup garoux. Tanara actrita l-a impresionat pevon Garnier cu sensibilitatea ei invaluita in duritate.Este foarte inteleapta pentru varsta ei, spune regizorul si a inteles rolul perfect. Pe parcursul filmarilor, a fost impresionant sa o vezi cum intotdeauna pastra ceva pentru incheierea scenei. Chiar si dupa 10 ore de lucru pe zi, ea tot avea ceva lasat pentru final. Este foarte talentata. Koch adauga: Agnes are un talent uluitor si toti care am fost norocosi sa lucram cu ea acum o vom vedea de-a lungul anilor cum isi dezvolta cariera. Este o actrita deplina chiar de la 20 de ani. Actorul britanic Hugh Dancy a primit rolul Aiden, intrusul uman in societatea secreta a varcolacilor.Orice poveste de dragoste mizeaza pe farmecul personajelor principale si pe atractia dintre ei, comenteaza von Garnier.Am fost binecuvantati cu atractia dintre Agnes si Hugh. Hugh a imbogatit personajul Aiden cu profunzimea si inteligenta care il caracterizeaza. Cineastii considera ca distribuirea lui Olivier Martinez in cel de-al treilea personaj al triunghiului romantic a fost foarte profitabila pentru film.De la prima lor intalnire, Lucchesi, von Garnier si renumitul actor francez s-au inteles perfect. Martinez isi aminteste: Pentru mine a fost evident de la inceput cat de interesant era acest proiect... Olivier este ca un lup, spune regizorul. Arata ca un lup si are un spirit de lup. Acest lucru a devenit evident atunci cand eu si Gary (Lucchesi) l-am intalnit pentru prima data. Aceste trasaturi au contribuit major la realizarea filmului. Curand am realizat ca era singura persoana pe care o puteam imagina in rolul conducatorului grupului de loup garoux. La randul sau, von Garnier crede ca Blood and Chocolate este o poveste de dragoste invaluita intr-unthriller. Chiar daca filmul are momente infricosatoare, nu e propriu-zis un film de groaza, comenteaza ea. In filmele cu varcolaci, adeseori metamorfozele sunt rezultatul unui blestem. In filmul nostru, metamorfoza este eliberatoare si frumoasa. Ceea ce rezulta in final este un lup adevarat, nu un mostru de fictiune. Martinez comenteaza: Este un film cu varcolaci, dar nu este despre varcolaci. Este un film despre dragoste, despre natura. Se pune intrebarea care este relatia dintre natura si civilizatie si daca ele pot coexista. Pare ca pana acum este imposibil… Si totusi… In aceeasi nota, Koch sustine ca: Exista teama si tensiune in acest film, dar cred ca exista si moralitate, ceea ce are o relevanta universala. Chiar daca este o dovada a dualitatii naturii umane sau pur si simplu o nevoie de a crede in altceva, dincolo de existenta noastra cotidiana, o fascinatie fata de varcolaci si lupi a existat de-a lungul timpului si s-a manifestat in variate forme, de la picturile din paleolitic pana la filmele horror si cartile comice din epoca moderna. Cum multe dintre aceste legende provin din Romania si o bogata iconografie ilustrand lupii este inca vizibila in arta si arhitectura romaneasca, cineastii au gasit locatia ideala pentru filmul Blood and Chocolate chiar in Bucuresti. Filmand integral in oras si in imprejurimile sale, echipa de cineasti a putut valorifica amalgamul de stiluri arhtiecturale vechi si moderne ale orasului si multe din locatiile uluitoare ale sale. A fost extraordinar sa filmam in Bucuresti, spune Hugh Dancy.Orasul este ca un personaj in film. Este un lux sa poti valorifica atat de mult dintr-un oras asa cum exista el astazi, spre deosebire de alte locatii unde nu exista aceasta istorie bogata. Este foarte interesant ca multe din acele legende cu lupi provin din aceasta parte a lumii. Fascinata de personaje, von Garnier a desfasurat o cercetare extensiva pe acest subiect si le-a impartasit concluziile sale membrilor distributiei, dar si membrilor echipei de cineasti. Am pus laolalta materialele despre aspectele mitice, mistice si simbolice sperand sa le ofer idei actorilor, explica ea. Am vrut sa incorporez aspecte privind comportamentul lupilor si cel al oamenilor in felul in care se misca ei, in felul in care gandesc. De la inceputul proiectului, cineastii au incercat sa evite o descriere negativa a loup garoux, cat si capcanele evidente ale genului horror. M-am gandit ca este important sa ne detasam de cliseele cu lupul cel rau, spune von Garnier. Lupii intr-adevar au o imagine rea -- se presupune ca sunt creaturi avide de sange, insa ei sunt exact opusul. Sunt niste creaturi timide si inteligente. Si atat de gratioase. Asa ca a fost important pentru mine atunci cand m-am ocupat de loup garoux ca ei sa nu fie portretizati intr-o lumina negativa. Von Garnier a decis ca membrii haitei de lupi sa fie vazuti cum se transforma in lupi adevarati, nu in fiinte generate pe computer. M-am gandit ca ar fi benefic sa filmam cu lupi adevarati, spune ea. Ei aduc in film un spirit pe care nu l-am fi obtinut de la un lup generat pe computer. Ei intruchipeaza ceva ce nu poate capata viata pe computer. Koch s-a bucurat de ocazia de a aduce lumea naturala intr-o poveste supranaturala. Acesta nu este un film cu efecte vizuale, spune el. In metamorfoza respectiva este putin efect vizual atunci cand oamenii devin lupi adevarati. Lupii insisi sunt efectul. Unul dintre elementele cruciale din acest proces complex de transformare a fost implicarea antrenorului ungur Zoltan Horkai si a haitei sale de lupi. Von Garnier afirma: Zoltan este incredibil - este o fiinta umana cu totul speciala si un antrenor extraordinar de talentat. Regizoarea a impus de la inceput ideea ca lupii, care erau esentiali pentru poveste, trebuie tratati cu demnitate, ceea ce a facut ca Horkai sa fie colaboratorul ideal. Zoltan isi motiveaza lupii, iar rezultatul este extraordinar, spune ea. Exista atat de multa dragoste intre el si animale. Un moment pe care n-am sa-l uit niciodata a fost cand eram in preajma zonei unde isi tinea lupii si el a inceput sa urle. 25 de lupi i-au raspuns cu un urlet. A fost o experienta uluitoare. Pentru a se pregati pentru rolurile lor ca loup garoux si pentru numeroasele solicitari de ordin fizic implicate in secventele cu transformarea, membrii distributiei nu numai ca s-au antrenat extensiv cu echipa de cascadori condusa de Gary Powell si Franklin Henson, dar de asemenea, au petrecut timpul si intabara lupilorunde au fost prezentati lupilor si s-au familiarizat cu cele mai importante elemente ale comportamentului lor. In Tabara Lupilor se petreceau repetitiile scenelor, se invatau tehnici de respiratie, se repetau cascadoriile pentru salturile pe care le faceau cand se transformau, precum si antrenamentul fizic si psihologic pentru a se intra in mintea lupului. Un alt aspect important in Tabara Lupilor era timpul petrecut efectiv cu lupii adevarati, intrucat actorii aveau nevoie sa se familiarizeze cu animalele, spune von Garnier. Si mai important era faptul ca lupii trebuia sa se familiarizeze cu actorii. Lupii sunt foarte timizi. Era crucial pentru realizarea scenelor ca actorii sa le castige increderea. Ca sa va dau un exemplu, Hugh Dancy mergea in fiecare zi in costum pe langa lupul principal, astfel incat sa se familiarizeze cu el Dancy nu joaca rol de lup in Blood and Chocolate, dar personajul lui petrece o mare parte a filmului fiind urmarit de haita de lupi. Desi nu a trebuit sa ma pregatesc ca sa fiu lup, totusi a trebuit sa stau mult timp ca sa lucrez sau sa ma joc cu lupii pe care ii aveam aici, isi aminteste Dancy. Daca trebuie ca un lup sa sara in esenta in capul tau de pe o platforma situata la aproape doi metri inaltime, atunci trebuie sa te obisnuiesti cu acest lucru, spune el. Cand am inceput aceasta treaba, unii dintre actori erau curiosi, altii se temeau, isi aminteste Horkai. Nu stiau ce li se pregateste, dar atunci cand lupul nostru Maya a sarit la Olivier Martinez si apoi si la Hugh Dancy, s-au bucurat. Imi dadeam seama ca se distrau cu adevarat, ca nu era o slujba pentru ei, ci o noutate. Intreaga perioada a fost foarte solicitanta pentru actori si nu ma refer doar la interpretatul rolulrilor, confirma producatorul Koch. Toti actorii au avut nevoie de echilibru psihogic. La recomandarea directorului de imagine, Brendan Galvin, von Garnier s-a inspirat si din disciplina fizica - Alergare libera – o tehnica frantuzeasca de alergare, unde alergatorii trebuie sa treaca peste obstacole in maniera cea mai rapida si mai directa cu putinta, fie ca e vorba de salt peste obstacole, catarat sau salt in aer. Alergarea libera ne era utila pentru eleganta miscarii, care era potrivita pentru cei care se pot transforma in lupi, spune von Garnier. S-a dovedit a fi un mod foarte interesant si atractiv din punct de vedere vizual de a trata miscarile si cascadoriile. In final, am ajuns chiar sa distribuim in rolul unui membru al haitei pe unul dintre alergatorii nostri liberi (John Kirby Kerr care interpreteaza rolul Finn). Cineastii au apelat la VFX house Framestore din Londra si la superviserul VFX Thomas Tannenberger pentru a realiza conceptul transformarii – careacterizat ca un salt al destinului. Katja tot timpul si-a imaginat ca loup garoux face un salt inainte nu doar fizic, ci si mental,observa Dancy. Evident ca cel mai mare salt al destinului este atunci cand Vivian si Aiden decid ca pot fi impreuna. Aveam nevoie de ceva pentru a depasi ideea ca e necesara multa energie si un efort al mintii ca sa faci transformarea, explica Tannenberger. Dupa cateva saptamani, am dezvoltat conceptul de salt – un salt in spatiu si de asemenea, in cazul nostru, un salt dintr-o dimensiune in alta, de la om la lup. Cineastii au venit cu unele solutii tehnice noi, si anume au folosit cel mai rapid dispozitiv care permitea unei camere de filmat sa se miste foarte repede pe o rampa de 80 de metri in studio si care le permitea sa urmareasca lupii in mod individual, atunci cand alergau sau sareau prin decorul cu padurea. De asemenea, ne-a permis sa repetam acele miscari ale camerei, ceea ce a fost foarte important, pentru ca noi plasam actorii si cascadorii exact in locatiile unde ii vazusem mai inainte pe lupi, ca sa facem tranzitiile sa para line si cat mai realiste, explica Tannenberger. Punand laolalta o strategie si un design pentru aceste imagini cu oameni care alearga prin ceea ce pare a fi o padure uriasa pentru ca apoi sa se transforme in lupi, a fost necesara o coordonare a eforturilor, spune Tannenberger. Oamenii si lupii erau nevoiti sa atinga un anumit semn pentru a permite echipei de efecte vizuale sa proiecteze o trecere lina. Trebuia ca actorul sa faca o parte a transformarii, iar lupul sa o termine, spune Koch. Pai, actorii pot atinge semnele exacte, dar cu lupii nu e asa usor. Tehnicile folosite si rampele cu camere folosite de cineasti le-au permis o anumita flexibilitate chiar cu privire la natura fiecarei transformari. Superviserul efectelor speciale Nick Allder a realizat o rampa in acest scop. De asemenea, ne-a oferit ocazia de a plimba camera de-a lungul plafonului studioului astfel incat sa urmarim actiunea de sus, spune Tannenberger. Evaluarea facuta de coordonatorii cascadorilor, Powell si Henson, a fost foarte importanta nu doar pentru scenele cu transformari, ci si pentru scenele cu luptele dintre Aiden si Rafe in Biserica Silvestru si apoi lupta finala din Distilerie. Gary Powell si Franklin Henson sunt doi coordonatori de cascadorii extraordinari, spune Koch. Am lucrat cu unii dintre cei mai buni de la Hollywood, iar ei se ridica la nivelul unor dintre cei de acolo, cu care am lucrat in ultimii patruzeci de ani. Plasand filmul in Bucuresti, aspectul general al filmului a fost influentat de aceasta alegere. Directorul de imagine, Brendan Galvin, a fost intrigat de abordarea unica a lui von Garnier si de intentia ei de a evita acele elemente pe care publicul de obicei le asociaza cu filmul supranatural. Acest lucru a vizat chiar si iluminatul. In loc de lumina albastra greoaie din fundal, pentru scenele care se petrec noaptea in Bucuresti, noi am vrut un efect mai cald si am hotarat ca pana si lumina lunii din padure ar trebui sa aibe niste nuante usor verzui, comenteaza el.Noi am evitat smecheriile excesive cu camera de filmat. Kevin Phipps, care a lucrat ca director artistic pentru unele dintre cele mai rafinate filme din punct de vedere stilistic, din vremea sa, a creat o lume de umbre si culori sterse, in care sa locuiasca lupii. El este unul dintre cei mai buni directori artistici, iar aceasta a fost prima sa slujba ca designer de productie, spune Koch.Decorurile pe care le-a creat pentru acest film sunt pur si simplu spectaculoase. De multe ori, Phipps a putut folosi in avantajul productiei bogatia vizuala a locatiilor existente in Bucuresti. El a transformat o centrala termica in Distileria de absint Brookwood, care servea drept culcusul lui Gabriel si a creat Clubul Dacic modificand structura unei clariri de beton pe jumatate construita: Biblioteca Nationala de pe vremea lui Ceausescu. Dancy confirma integrarea perfecta a decorurilor lui Phipps cu orasul, s-a acordat multa atentie detaliilor asa incat decorurile sa se potriveasca perfect cu orasul asa cum este el. Cineastii au avut nevoie sa detina un spatiu de filmare sigur pentru lupi, precum si pentru actori si echipa de filmare, ceea ce a reprezentat cea mai mare provocare pentru Phipps – realizarea unor decoruri naturale, cu padure, rau, parau, in Studiourile MediaPro. Phipps si echipa lui au folosit 2000 de metri cubi de sol, 50-60 de copaci reali, precum si copaci din polistiren si fibra de sticla pentru a reproduce o padure romaneasca. A fost atat de autentica incat curand a atras tantari, soparle, dar si o bufnita. El isi aminteste: Prima data cand am facut o proba in acea padure, deodata am ridicat capul si m-am uitat in sus, unde am vazut o bufnita in varful copacului. Katja a vazut-o si ea si a spus: Kevin, sa stii ca e un semn bun si vom fi fericiti filmand in acest decor. Odata ce au fost realizate decorurile cu paraul si raul, Phipps a lucrat impreuna cu supervizerul SFX, Allder pentru buna functionare a sistemului de apa, a sistemului de pompare, filtrare si volum al apei. Echipa de cineasti vizualizase deja lumea filmului folosind machete la scara mica. Poti sa te apleci, sa pui lupa pe model si intr-adevar vezi cum va fi filmat decorul si ce va fi in fiecare cadru explica Phipps. Aceasta abordare a fost deosebit de utila, dat fiind alergatul din acest film. Fiecare stia ce va obtine – cascadorii, camere de filmat, lumini, ba chiar si actori.

Detalii tehnice Pasiune si destin

Tara

SUA

Ecran

Cinemascop (2.35:1)

Culori

Distribuit in Romania de

Mediapro Distribution

Distribuitor international

Metro-Goldwyn-Mayer (MGM)