Muzica si Versurile

(2007)

Music and Lyrics

Premiera RO

09 Martie 2007

Premiera SUA

14 Februarie 2007

Regia

Marc Lawrence

Cu

Drew Barrymore, Hugh Grant, Campbell Scott

Gen

Comedie, Muzical, Romantic

Durata

104 minute

Rating

A.G. - Audiență Generală

Sinopsis Muzica si Versurile

Pentru Marc Lawrence, partea cea mai dificila in realizarea filmului Muzica si Versurile a fost totodata si cea mai interesanta. Am scris scenariul, am distribuit rolurile si am facut toate lucrurile pe care un regizor le face de obicei cand realizeaza un film, spune el, dar singurul element care era oarecum in afara controlului meu era muzica. Am ascultat cu totii multe cantece pentru a gasi piesele potrivite, declara el. Vroiam cantece care sa fie melodioase si memorabile, dar versurile trebuiau sa fie foarte specifice: trebuiau sa se potriveasca personajelor, si trebuiau sa ajute la spunerea povestii. Era un tel greu de atins. Primul pas in faurirea stilului lui Alex Fletcher va hotari asupra genului in care acesta va olucra. Lawrence a gasit potrivirea perfecta in anii 80. Sincer, era cea mai buna perioada pentru ca Alex sa isi faca un nume. Stilul muzicii se potriveste personajului. Prezinta o imagine foarte clara a personalitatii individului, pentru ca, la un anumit nivel, el este foarte superficial, asa cum este si muzica anilor 80 in opinia multora – cum ca era vorba numai despre productie si o melodie care sa prinda la public. Si oricat de ironizat ar fi acest gen, cantecele chiar iti raman in memorie, observa regizorul. Asa cum Sophie ii spune lui Alex in film, Nu trebuie sa iti fie rusine de cantecele acestea. Sant muzica buna, de calitate, si ar trebui sa fii mandru sa le canti. Iubesc muzica anilor 80; este splendida, declara entuziasmata Barrymore. Oriunde m-as duce sa dansez, mereu spun, N-ati putea pune niste cantece din anii 80?! Sunt sigura ca mi-ar fi placut PoP. Johnston impartaseste sentimentul colegei sale. Aceasta a fost perioada mea... Tears for Fears, The Police. Rhonda si cu mine santem foarte asemanatoare in ceea ce priveste sentimentele ei pentru Alex din timpul liceului. Mie imi placea foarte mult Stewart Copeland, tobosarul de la The Police. Si Duran Duran, eram moarta dupa ei. Pentru a crea niste cantece pentru formatia PoP si pentru a gasi vocea muzicala a lui Alex, Lawrence l-a angajat pe Adam Schlesinger, unul dintre compozitorii de la Fountains of Wayne, formatia favorita a regizorului. Schlesinger, care a compus cantecul de generic pentru filmul lui Tom Hanks That Thing You Do, a scris Dont Write Me Off, Meaningless Kiss si Way Back Into Love, dintre care ultimul reprezinta produsul primei colaborari dintre Alex si Sophie. Adam este extraordinar, spune Lawrence. El a reusit sa spuna in cateva randuri in Way Back Into Love ce mie mi-a luat 120 de pagini. A surprins perfect tema romantica a filmului. Marc este un mare fan al muzicii, spune Schlesinger. Doar faptul ca a scris acest film arata ca este cineva care chiar cunoaste si iubeste muzica. Toate detaliile sant corecte; totul pana la tipurile de instrumente care sant pe platou si genul de cantece spre care s-a indreptat. Schlesinger stia ca va fi greu sa scrie Writing Back Into Love. Marc mi-a dat o versiune initiala a scenariului si mi-a explicat ca va exista un cantec, un duet scris de Alex si Sophie pentru Cora, spune el. Asta este o sarcina dificila pentru un compozitor, pentru ca acest cantec este practic scris de doua personaje pentru un al treilea personaj, si versurile trebuiau sa fie universal valabile, pentru a se potrivi la toate scenele fara a incurca scenariul. Marc a mai spus ca nu vroia sa fie ceva siropos, pentru ca povestea de dragoste nu are loc intre Alex si Cora, si totusi ei trebuie sa il cante impreuna la sfarsit, spune Schlesinger. Mi-a spus ca filmarile incep in cateva saptamani si ca nu avea cantecul inca, si ca fara cantec un exista un film. Fara presiune, nu? rade compozitorul. Traiam acelasi tip de panica ca si Alex. Compozitorii Andrew Wyatt si Josh Deutsch au scris Pop Goes My Heart, hitul numarul unu al formatiei PoP. Este un cantec grozav, spune Lawrence, credicios perioadei si foarte original. Un videoclip musical pentru cantec – prezentand coafuri stil Flock of Seagulls, fundal tabla de sah, dansatoare in uniforme stramte de infirmiera si un spirit tipic anilor 80 – a fost filmat si apare la inceputul filmului. Lui Grant i-a placut flashback-ul lui Alex din anii 80. Videoclipul a fost foarte amuzant. Sunt o multime de secvente ale trupei cantand in diferite costumatii, si interpretand povestioarele astea ridicole de proasta calitate. Ne-am uitat mult la Duran Duran ca sa ne pregatim. Eu a trebuit sa imi dau cu foarte mult ruj. Arat putin ca o patroana de bordel din Paris, zambeste Grant. Probabil cel mai minunat moment al cautarii lui Lawrence pentru muzica a avut loc cand fiul sau de 12 ani, Clyde, i-a aratat tatalui sau un cantec despre care el credea ca va fi potrivit pentru film. Clyde a scris Dance With Me Tonight pentru ca a considerat ca PoP avea nevoie de o balada, spune regizorul cu mandrie. Mi-a placut cantecul, dar este evident ca eu sant subiectiv, asa ca m-am gandit sa il asculte si ceilalti, fara sa le spun cine l-a scris. Un vroiam sa le placa doar pentru ca era scris de fiul meu... si le-a placut, zambeste el. In plus, Clyde lucreaza ieftin. Doua bilete la un meci al echipei Mets si contractul sau a fost achitat. CANTECELESIDANSURILE Cand am vorbit prima data cu Hugh despre Muzicasi Versurile, el mi-a spus ca el nu canta la nici un instrument muzical, in mod sigur nu canta partea vocala, si nu poate sa danseze, marturiseste regizorul.Atunci am stiut ca trebuie sa scriu un rol de musical pentru el si sa il oblig sa faca fiecare dintre lucrurile astea. A indurat o adevarata agonie, ca sa un mai pomenim de ura nemasurata la adresa mea pentru ca il puneam in aceasta situatie, rade Lawrence. Si pe urma a luat o gramada de lectii de muzica, lectii de pian si lectii de dans. Trebuie sa spun, s-a conformat in intregime. Hugh are o etica de munca incredibila. Cand am acceptat rolul lui Alex, nu puteam sa cant vocal sau la vreun instrument. Facusem un an de pian cand aveam noua ani cu mama lui Andrew Lloyd Webber ca instructor, dar am renuntat, se plange Grant. Dar au angajat cei mai buni oameni ca sa ma pregateasca pentru film din punct de vedere muzical si chiar a inceput sa imi placa. Nu mi-am dat seama inainte cat de linistitor poate fi sa canti la pian. Ma intorceam acasa dupa o zi lunga de lucru si ma apucam sa cant pana noaptea tarziu. Am ajuns sa imi placa sincer sunetul propriei mele voci, desi nimanui altcuiva un-i placea. Michael Rafter, care a lucrat ca antrenor de voce si pian pentru film, a ajutat distributia sa se pregateasca pentru film. Hugh si cu mine am inceput cu vocea,spune Rafter. Apoi, dupa vreo saptamana sau doua, am inceput sa il invat lectiile de baza pentru pian. A mai mimat el cantatul in alte filme, dar pentru acest film chiar a invatat sa cante la instrument. De fapt, el interpreteaza tot cantecul Dont Write Me Off pe scena, in fata a mii de figuranti. Era obsedat, declara Rafter. Statea pana tarziu sa exerseze si a doua zi venea si imi spunea Bine, arata-mi urmatoarele doua masuri. Sa o pregateasca pe Barrymore a fost putin mai usor pentru Rafter pentru ca, spre deosebire de personajele lui Grant si Bennett, Sophie un trebuie sa cante pe viu in fata a mii de figuranti. Drew canta intr-una din scenele din film. La inceput a fost putin nervoasa, recunoaste antrenorul, dar s-a deschis si s-a surprins pe sine insasi. Este incantare. Cea mai mare provocare pentru coreograful Dan Karaty a fost aceea de a-l transforma pe Hugh Grant in cineva care se misca ca un pop star din anii 80. Ne-am uitat la inregistrari ale unor formatii ca Duran Duran si Wham si pe urma am discutat ce ne-a placut si ce un ne-a placut, observa Karaty. Am gasit niste miscari de solduri amuzante- stil Tom Jones. I-am spus lui Hugh ca cel mai important lucru era ca el sa-si dea drumul si sa faca ce vrea el. Chiar a facut-o pentru fanii sai infocati de 40 si ceva de ani. Scenele acelea sunt isteric de amuzante. Desi filmul marca debutul lui Haley Bennett ca actrita si cantareata, ea s-a antrenat ca o profesionista in ambele domenii. Sa danseze ca un mega-star international a fost o alta poveste. Sa o invat pe Halley cum sa danseze la un concert pe stadion, unde sant o multime de numere de dans cu dansatori in spatele ei a fost distractiv, spune Karaty. Au fost doua numere mari in film. Unul se numeste Buddhas Delight, in care apar 15 dansatori si Halley. Are efecte pirotehnice si un Buddha de vreo 5 metri care se roteste pentru aparitia Corei. Ca stil, este un amestec de yoga si hip hop sexy. Haley s-a ridicat la inaltimea asteptarilor. Credeam ca este cu adevarat un pop star.

Detalii tehnice Muzica si Versurile

Tara

SUA

Ecran

Normal (1.85:1)

Culori

Distribuit in Romania de

InterComFilm Distribution

Distribuitor international

Warner Bros.