Saptamana aceasta avem 3 premiere extrem de interesante (Poltergeist – 3D, Tomorrowland, Pasolini) si un film romanesc ce apare pe marile ecrane dupa mai bine de 3 ani de la terminarea filmarilor (Carmen).

Poltergeist – 3D este prima premiera a saptamanii de care am ales sa vorbesc in recomandarile mele.

Filmul se vrea un remake al peliculei cu acelasi nume din 1982, film ce i-a avut in rolurile principale pe Craig T. Nelson si JoBeth Williams si a fost regizat de Tobe Hooper. Unul dintre scenaristii de atunci a fost Steven Spielberg.

Revenind la filmul pe care il putem urmari din aceasta saptamana pe marile ecrane, pot spune ca este un thriller reusit, adus la viata de Gil Kenan (Monster House, City of Ember) si cu o distributie formata din Sam Rockwell, Rosemarie DeWitt si Jared Harris.

Proaspat mutata intr-o casa veche dintr-o suburbie, familia Bowen va simti pe propria piele ca locuinta este invadata de spirite malefice. Cand aceste aparitii terifiante isi intensifica atacurile si o rapesc pe fiica cea mica, familia trebuie sa-si uneasca fortele pentru a salva fetita prinsa in lumea spiritelor.

Chiar daca pe alocuri seamana cu alte filme horror precum Conjuring sau Insidious, pot spune ca Poltergeist este cu mult mai bun decat acestea.

Cu efecte speciale de ultima ora, un scenariu ce te tine mereu in suspans si o distributie bine aleasa, Poltergeist poste deveni unul dintre remake-urile care ajung sa fie la fel de bine cotate ca originalul.

Un lucru in plus ce garanteaza fanilor horror ca nu vor fi dezamagiti este echipa ce a stat in spatele acestei productii: Sam Raimi si Robert G. Tapert (autorii apreciatei serii horror Evil Dead) sunt doi dintre producatorii lui.

A doua premiera a saptamanii este productia Disney Tomorrowland: Lumea de dincolo de maine / Tomorrowland: A World Beyond.

Legati de un destin comun Casey (Britt Robertson), o tanara optimista si plina de curiozitati stiintifice, si Frank (George Clooney), un fost copil minune al stiintei, ajuns acum un adult macinat de deziluzii si scepticism, se imbarca intr-o calatorie periculoasa spre Tomorrowland, o dimesiune in timp si spatiu ce le va rezerva acestora o multime de surprize.

Filmul este regizat de Brad Bird, regizor ce si-a inceput cariera in animatie. The Iron Giant, The Incredibles sau Ratatouille sunt animatiile ce l-au adus pe Bird pe culmile succesului la Hollywood. Dupa acestea i-a fost incredintata regia primului film live action, Mission: Impossible – Ghost Protocol, realizand un film de actiune chiar mai bun decat predecesoarele sale. Iata ca la 4 ani de la Misiunea Imposibila terminata cu succes, Bird ne propune un SF inedit.

Tomorrowland este intr-un fel filmul tipic Disney in care invatam sa ne urmam visurile, sa fim curajosi si sa ne pretuim familia. Chiar daca de multe ori am avut senzatia de déjà vu, m-am lasat dus de val si probabil ca acest lucru il vor face si fanii SF ce vor merge la acest film. Cu un mic ajutor la box-office, Tomorrowland ar putea avea impactul pe care Back to the Future l-a avut acum 30 de ani in randul cinefililor.

Originile proiectului Tomorrowland se afla chiar in “seiful Disney”, fiind creat de insusi Walt Disney drept o sectiune a Disneyland in 1955. Era o perioada in care americanii isi imaginau un viitor optimist. De-a lungul anilor, cu precadere in 1970, perspectiva lor asupra viitorului a inceput sa se intunece. 

Aceasta schimbare i-a atras interesul scenaristului si producatorului Damon Lindelof, astfel ca a inceput sa sintetizeze povestea pentru Tomorrowland, cautand sa afle ce inseamna Tomorrowland si cum poate fi reprezentat in desfasurarea actiunii. „Am vrut foarte mult sa surprind acel optimism initial”, spune Lindelof.

Distributia filmului, din care fac parte George Clooney, Hugh Laurie, Britt Robertson (foarte draguta si telentata) si extrem de expresiva Raffey Cassidy (Athena), alaturi de un scenariu interesant fac din Tomorrowland un film la care nu te plictisesti si iesi din sala de cinema incarcat cu multa pozitivitate si chef de viata.

Insa drumul acestuia catre public a avut si cateva hopuri. Filmul a intrat in productie cu titlul 1952. La scurt timp insa, numele a fost schimbat in Tomorrowland. Au inceput insa sa apara si problemele… numele Tomorrowland fiind inregistrat de Festivalul Tomorrowland. Astfel, in Europa, Disney a fost nevoit sa schimbe numele filmului in Project T. La randul sau, echipa Festivalului Tomorrowland a trebuit sa schimbe numele evenimentului lor cand acesta a avut loc in SUA, numindu-l Tomorrowworld.

La noi pe ecrane filmul ajunge cu titlul Tomorrowland: A World Beyond. Filmul este disponibil si in IMAX 2D (si aici chiar as dori sa adaug ca este un IMAX adevarat, intreg filmul fiind proiectat pe intreg ecranul!).

Pasolini este cea de-a treia premiera a saptamanii.

In acest film, amestec de real si imaginar, regizorul Abel Ferrara reface ultima zi din viata celebrului cineast italian Pier Paolo Pasolini ce a fost asasinat intr-un cartier din Roma pe 2 noiembrie 1975.

Pasolini a fost un simbol al artei luptand impotriva puterii. Scrierile lui au fost scandaloase, filmele - cenzurate. Multi l-au iubit, la fel de multi l-au si urat. 

Ultima zi din viata artistul si-a petrecut-o impreuna cu mama sa, apoi cu cel mai drag prieten al sau. Pe seara a iesit cu masina sa Alfa Romeo in cautarea aventurii. Spre dimineata, Pasolini a fost gasit mort pe o plaja din Ostia, la periferia orasului. Crima nu a fost elucidata nici acum.

Rolul principal este interpretat de Willem Dafoe, actor ce a mai colaborat cu Abel Ferrara la Go Go Tales (2007) si 4:44 Last Days on Earth (2011).

Pasolini a fost selectat anul trecut in Competitia Festivalului International de Film de la Venetia.

Ultima premiera a saptamanii este filmul romanesc Carmen (regia Doru Nitescu) – productie a anului 2012.

Filmul este povestea unei mame, Mariana (Rodica Lazar), si a fiicei sale, Carmen (Iulia Lupascu). Doar un singur doctor, Sitaru (Adrian Titieni), ii da sanse de supravietuire fetitei, sefa sectiei unde este internata considerand insa ca orice interventie este inutila. Mariana nu poate accepta ca nu este nimic de facut si, aproape singura impotriva tuturor, alege sa se lupte pentru fiica ei.

Din distributie mai fac parte Maia Morgenstern (sefa sectiei de neurochirurgie), Mimi Branescu (sotul Marianei), Doru Ana (Nasul) si Constantin Draganescu (tatal lui Puiu).

Scenariul este scris de Tudor Voican impreuna cu regizorul Doru Nitescu avand la baza o idee de Catalin Cocris.

Filmul apare in cinematografe la mai bine de 3 ani de la terminarea lui, si m-am intrebat oare de ce ar mai lansa cineva in cinematografe un film vechi, care in alte tari ar fi aparut direct pe DVD? Asta ca sa nu mai amintim ce “capodopera” de film este….