Forumul Cultural Austriac organizeaza in parteneriat cu Noul Cinematograf al Regizorului Roman in perioada 8 - 16 iunie 2011 o retrospectiva de film dedicata regizorului austriac Ulrich Seidl.

Regizorul va fi prezent la proiectia din 8 iunie, ora 18.30. Majoritatea filmelor prezentate vor rula in premiera in Romania. Sponsor: Raiffeisen Bank.

Filmele care vor fi prezentate:

Import Export 2007

Jesus, du weisst / Iisuse, tu stii (doc.) 2003

Hundstage / Zile caniculare 2001

Models / Modele (doc.) 1998

Spass ohne Grenzen / Distractie fara limite (TV/doc.) 1998

Der Busenfreund / Prieteni intimi (doc.) 1997

Tierische Liebe / Dragoste animalica (doc.) 1995

Bilder einer Ausstellung / Imagini ale unei expozitii (doc.) 1995

Die letzten Manner / Ultimii barbati (TV/doc.) 1994

Mit Verlust ist zu rechnen / Pierderi trebuie luate in seama (doc.) 1992

Good News: Von Kolporteuren, toten Hunden und anderen Wienern / Good News (doc.) 1990

Der Ball / Balul (doc.) 1982

Einsvierzig / Unupatruzeci (doc.) 1980

Ulrich Seidel s-a nascut la Viena in anul 1952. Incepand cu 1978 Seidl studiaza regie la Universitatea de Muzica si Arte Plastice Viena, sectia film si televiziune. Aici realizeaza la varsta de 26 de ani si primul sau scurt metraj (Einsvierzig).

Reprezentarea si prestatia actorilor din cel de-al doilea film al sau, Der Ball, considerate necorespunzatoare standardelor etice au dus la protestul profesorilor sai si la plecarea lui din cadrul Academiei de Film. Filmul s-a bucurat o data cu lansarea, de succes la public.

Operele cinematografice ale lui Seidl sunt adesea plasate la granita dintre filmul documentar si cel artistic, actori profesionisti si amatori fiind, in mod constient combinati.

Filmele sale au putut fi vizionate in repetate randuri si au fost premiate la festivalurile internationale de film sau in cadrul unor retrospective. Marele Premiu al Juriului la Festivalul de Film Venetia obtinut in 2001 pentru filmul Hundstage confirma pozitia eminenta a operei sale pe plan international.

Pentru a oferi posibilitatea cat mai multor cinefili sa participe la acest eveniment, unele proiectii vor avea intrarea libera, pretul unui bilet pentru celelalte proiectii este de 7 Lei.

Good News

Good News este primul lung metraj regizat de Ulrich Seidl pentru cinematograf. El prezinta Viena anilor 80, cand cotidienele se mai vindeau in primele ore ale serii pe strazile orasului de catre asa numiti colportori. Acestia, in marea majoritate imigranti din India, Egipt sau Persia, lucrau pentru salarii de nimic. Acestora regizorul le juxtapune cititorii cotidianelor, prezentand astfel aspecte din viata lor de zi cu zi.

Din cauza scenelor sale oarecum lapidare, cateodata pline de umor, alteori de un realism crunt, Good News a avut succes mare la publicul austriac si a inaugurat cariera incununata de succes a regizorului.

Pierderi trebuie luate in seama

Iarna anului 1992. Intr-un satuc austriac din apropierea granitei cu Cehia traieste vaduvul Sepp Paur. Cand proviziile de mancare, pe care nevasta lui le-a strans inainte sa moara in lada frigorifica sunt pe terminate, pentru Sepp Paur a venit vremea sa se intereseze de o noua nevasta. El cauta si dincolo de granita, unde vaduva Paula traieste impreuna cu surorile ei intro casa fara apa curenta in conditii grele. Filmul prezinta contrastele dintre cele doua tari separate de granita, pe de-o parte bunastare, iar pe cealalta saracie.

Dragoste animalica

Cu toate ca in marile orase traiesc multi oameni pe o suprafata restransa, ei tind sa resimta singuratatea din ce in ce mai puternic. Fiindca le lipseste apropierea altor oameni, ei isi aleg un animal de companie: caini si pisici. Acestor parteneri de viata le dedica toata atentia si toata dragostea. In aceasta lucrare radicala Ulrich Seidl arunca o privire asupra aspectelor libidinoase in relatiile oamenilor cu prietenii lor patrupezi, aratand fara sa caute senzationalul circumstantele adeseori dezolante ale vietii intrun oras mare.

Models

In permanenta cautare dupa sansa cea mare pentru cariera, barbatul ideal, dragoste, corpul perfect, trei manechine tinere gonesc de la casting la casting, de la o noapte petrecuta in discoteca la cealalta si telefoneaza ore intregi cu prietene, barbati, mame, agentii si fotografi, asteptand joburi, insa de obicei, in zadar.

Zile caniculare

Hundstage este primul lungmetraj al lui Ulrich Seidl. Filmul dezvaluie prapastiile dintro suburbie aparent linistita a Vienei, pe fundalul celor mai calde zile ale anului. Sunt relatate sase povesti independente care spre finalul filmului se intrepatrund. Decorul actiunii il constituie casutele, supermarket-urile si autostrazile suburbiilor vieneze, dezgolite, aride si triste.

Pentru acest film regizorului i-a fost conferit in cadrul Festivalului de Film de la Venetia, editia 2001, Marele Premiu al Juriului.

Isuse, tu stii

Filmul Isuse, tu stii este o privire in Biserica Catolica, in care credinciosi din diferite contexte sociale se afla in dialog cu Dumnezeu, ii destainuiesc fricile, dorintele si dorurile. Contrar practicii sale de a amesteca filmul artistic cu cel documentar Isuse, tu stii consta numai in monologurile acestor credinciosi care se roaga lui Dumnezeu. Un student, de exemplu, regreta fantaziile sale erotice, o femeie casnica se plange de neputinta sotului ei de a alege programul TV potrivit, o doamna in varsta, inselata de sotul ei, mediteaza asupra razbunarii. Pe parcursul a 87 de minute camera ii surprinde pe protagonisti dintro pozitie frontala, usor inaltata, lipsind orice comentariu. Cu acest film Ulrich Seidl se intoarce la radacinile sale, el crescand in provincia austriaca adanc influentata de Catolicism.

Import Export

Filmul descrie doua calatorii de la est la vest si vice-versa si ne confrunta cu spaimele atotputernice ale unei societati, a carei temelie este exploatarea. In pofida duritatii sale fara compromis, nu este un film pesimist deoarece recunoaste integritatea morala a personajelor principale, Paul, un tanar somer austriac si Olga o tanara ucraineanca si reuseste sa trezeasca impulsuri umaniste in spectatori.

Paul si Olga au aceeasi varsta si sunt ambii in situatii financiare precare, de care vor sa scape pornind intro calatorie in tara celuilalt. Calatoria lor este in acelasi timp si o cautare a propriei identitati. In ciuda originii lor diferite Paul si Olga impart aceleasi griji si nevoi, ceea ce subliniaza aspecte ale vietii omenesti si sociale independente de cultura sau popor.

Ultimii barbati

In centrul actiunii se afla un invatator care isi cauta o nevasta asiatica, deoarece este dezamagit de femeile austriece. El discuta cu alti barbati care au gasit fete din Tailanda sau Filipine in catalog si dupa acea s-au casatorit cu ele.

Imagini ale unei expozitii

Filmul analizeaza rolul artei in viata cotidiana pe baza incercarilor de interpretare ale unor privitori normali si investigheaza sensurile ei: arta ca reflexie, arta ca deliciu estetic, arta ca distractie dar si arta ca mod de evadare intro lume mai armonioasa si mai frumoasa.

Prieteni intimi

In inchipuirea sa Renatus a petrecut ultimii ani alaturi de Senta Berger, o actrita notorie in spatiul germanofon. El a demisionat din slujba sa de invatator si locuieste la mama lui. Senta Berger a fost marea sa dragoste in tinerete, miezul dorintelor sale, continutul viselor sale. Pentru Renatus, actrita este imaginea ideala a tipului de femeie matern, dupa care a tanjit ca un dependent. De sute de ori a vazut toate filmele ei, de mii de ori i-a sarutat fotografia. Toate aspiratiile sale erotice le-a proiectat in imaginea voluptoasei actrite, insa ele au ramas neimplinite.

Distractie fara limite

Fie la tara, fie la oras - oriunde sunt amplasate in Europa - parcurile de distractie au mare cautare. Vizitatorii acestor parcuri cauta sa-si uite pentru o zi grijile si sa se distreze. Filmul ne prezinta exemplul parcului Europapark din sudul Germaniei si arata ce fel de scenarii grotesti ii pot amuza pe oameni. Spo G. este un film despre o societate in care distractia a devenit un bun de consum.

Unupatruzeci

Karl Wallner, protagonistul filmului, este un barbat in jur de 50 de ani. La varsta de 14 ani a atins inaltimea de 1,40 m si nu a mai crescut. Filmul arata scene din viata unui barbat foarte mic, acasa, la serviciu, in timpul liber.

Acesta este primul film pe care l-am facut la Academia de Film din Viena. Vroiam sa realizez un film despre un barbat cu deficiente de crestere, un om cu dezabilitati dar fara simularea fatarnica a simpatiei caracteristica de obicei documentarelor sociale. Am vrut sa arat un barbat cu dezabilitati ca personalitate individuala, de care se poate rade sau pe care o poti considera plictisitoare, ca de orice alta persoana. Filmul, ca multe filme mai tarziu a creat dezbateri furioase, in care am fost injurat ca pornograf social cinic - Ulrich Seidl

Balul

Acest scurt metraj ne duce la Horn, un orasel din land-ul Austria Inferioara, in care a copilarit Ulrich Seidl. De ani de zile exista acolo traditia ca gimnazistii sa organizeze balul cu ocazia absolvirii scolii. Acesta nu este numai unul din evenimente sociale importante din oras, el este si apogeul carnavalului.

Balul a fost motivul pentru care am fost dat afara de la Academia de Film. Profesorilor nu le-a placut nici structura, nici montajul filmului si au crezut ca filmul va dauna renumelui Academiei. Ulrich Seidl.

Forumul Cultural Austriac organizeaza in parteneriat cu Noul Cinematograf al Regizorului Roman in perioada 8 - 16 iunie 2011 o retrospectiva de film dedicata regizorului austriac Ulrich Seidl.

Regizorul va fi prezent la proiectia din 8 iunie, ora 18.30. Majoritatea filmelor prezentate vor rula in premiera in Romania. Sponsor: Raiffeisen Bank.

Filmele care vor fi prezentate:

Import Export 2007

Jesus, du weisst / Iisuse, tu stii (doc.) 2003

Hundstage / Zile caniculare 2001

Models / Modele (doc.) 1998

Spass ohne Grenzen / Distractie fara limite (TV/doc.) 1998

Der Busenfreund / Prieteni intimi (doc.) 1997

Tierische Liebe / Dragoste animalica (doc.) 1995

Bilder einer Ausstellung / Imagini ale unei expozitii (doc.) 1995

Die letzten Manner / Ultimii barbati (TV/doc.) 1994

Mit Verlust ist zu rechnen / Pierderi trebuie luate in seama (doc.) 1992

Good News: Von Kolporteuren, toten Hunden und anderen Wienern / Good News (doc.) 1990

Der Ball / Balul (doc.) 1982

Einsvierzig / Unupatruzeci (doc.) 1980

Ulrich Seidel s-a nascut la Viena in anul 1952. Incepand cu 1978 Seidl studiaza regie la Universitatea de Muzica si Arte Plastice Viena, sectia film si televiziune. Aici realizeaza la varsta de 26 de ani si primul sau scurt metraj (Einsvierzig).

Reprezentarea si prestatia actorilor din cel de-al doilea film al sau, Der Ball, considerate necorespunzatoare standardelor etice au dus la protestul profesorilor sai si la plecarea lui din cadrul Academiei de Film. Filmul s-a bucurat o data cu lansarea, de succes la public.

Operele cinematografice ale lui Seidl sunt adesea plasate la granita dintre filmul documentar si cel artistic, actori profesionisti si amatori fiind, in mod constient combinati.

Filmele sale au putut fi vizionate in repetate randuri si au fost premiate la festivalurile internationale de film sau in cadrul unor retrospective. Marele Premiu al Juriului la Festivalul de Film Venetia obtinut in 2001 pentru filmul Hundstage confirma pozitia eminenta a operei sale pe plan international.

Pentru a oferi posibilitatea cat mai multor cinefili sa participe la acest eveniment, unele proiectii vor avea intrarea libera, pretul unui bilet pentru celelalte proiectii este de 7 Lei.

Good News

Good News este primul lung metraj regizat de Ulrich Seidl pentru cinematograf. El prezinta Viena anilor 80, cand cotidienele se mai vindeau in primele ore ale serii pe strazile orasului de catre asa numiti colportori. Acestia, in marea majoritate imigranti din India, Egipt sau Persia, lucrau pentru salarii de nimic. Acestora regizorul le juxtapune cititorii cotidianelor, prezentand astfel aspecte din viata lor de zi cu zi.

Din cauza scenelor sale oarecum lapidare, cateodata pline de umor, alteori de un realism crunt, Good News a avut succes mare la publicul austriac si a inaugurat cariera incununata de succes a regizorului.

Pierderi trebuie luate in seama

Iarna anului 1992. Intr-un satuc austriac din apropierea granitei cu Cehia traieste vaduvul Sepp Paur. Cand proviziile de mancare, pe care nevasta lui le-a strans inainte sa moara in lada frigorifica sunt pe terminate, pentru Sepp Paur a venit vremea sa se intereseze de o noua nevasta. El cauta si dincolo de granita, unde vaduva Paula traieste impreuna cu surorile ei intro casa fara apa curenta in conditii grele. Filmul prezinta contrastele dintre cele doua tari separate de granita, pe de-o parte bunastare, iar pe cealalta saracie.

Dragoste animalica

Cu toate ca in marile orase traiesc multi oameni pe o suprafata restransa, ei tind sa resimta singuratatea din ce in ce mai puternic. Fiindca le lipseste apropierea altor oameni, ei isi aleg un animal de companie: caini si pisici. Acestor parteneri de viata le dedica toata atentia si toata dragostea. In aceasta lucrare radicala Ulrich Seidl arunca o privire asupra aspectelor libidinoase in relatiile oamenilor cu prietenii lor patrupezi, aratand fara sa caute senzationalul circumstantele adeseori dezolante ale vietii intrun oras mare.

Models

In permanenta cautare dupa sansa cea mare pentru cariera, barbatul ideal, dragoste, corpul perfect, trei manechine tinere gonesc de la casting la casting, de la o noapte petrecuta in discoteca la cealalta si telefoneaza ore intregi cu prietene, barbati, mame, agentii si fotografi, asteptand joburi, insa de obicei, in zadar.

Zile caniculare

Hundstage este primul lungmetraj al lui Ulrich Seidl. Filmul dezvaluie prapastiile dintro suburbie aparent linistita a Vienei, pe fundalul celor mai calde zile ale anului. Sunt relatate sase povesti independente care spre finalul filmului se intrepatrund. Decorul actiunii il constituie casutele, supermarket-urile si autostrazile suburbiilor vieneze, dezgolite, aride si triste.

Pentru acest film regizorului i-a fost conferit in cadrul Festivalului de Film de la Venetia, editia 2001, Marele Premiu al Juriului.

Isuse, tu stii

Filmul Isuse, tu stii este o privire in Biserica Catolica, in care credinciosi din diferite contexte sociale se afla in dialog cu Dumnezeu, ii destainuiesc fricile, dorintele si dorurile. Contrar practicii sale de a amesteca filmul artistic cu cel documentar Isuse, tu stii consta numai in monologurile acestor credinciosi care se roaga lui Dumnezeu. Un student, de exemplu, regreta fantaziile sale erotice, o femeie casnica se plange de neputinta sotului ei de a alege programul TV potrivit, o doamna in varsta, inselata de sotul ei, mediteaza asupra razbunarii. Pe parcursul a 87 de minute camera ii surprinde pe protagonisti dintro pozitie frontala, usor inaltata, lipsind orice comentariu. Cu acest film Ulrich Seidl se intoarce la radacinile sale, el crescand in provincia austriaca adanc influentata de Catolicism.

Import Export

Filmul descrie doua calatorii de la est la vest si vice-versa si ne confrunta cu spaimele atotputernice ale unei societati, a carei temelie este exploatarea. In pofida duritatii sale fara compromis, nu este un film pesimist deoarece recunoaste integritatea morala a personajelor principale, Paul, un tanar somer austriac si Olga o tanara ucraineanca si reuseste sa trezeasca impulsuri umaniste in spectatori.

Paul si Olga au aceeasi varsta si sunt ambii in situatii financiare precare, de care vor sa scape pornind intro calatorie in tara celuilalt. Calatoria lor este in acelasi timp si o cautare a propriei identitati. In ciuda originii lor diferite Paul si Olga impart aceleasi griji si nevoi, ceea ce subliniaza aspecte ale vietii omenesti si sociale independente de cultura sau popor.

Ultimii barbati

In centrul actiunii se afla un invatator care isi cauta o nevasta asiatica, deoarece este dezamagit de femeile austriece. El discuta cu alti barbati care au gasit fete din Tailanda sau Filipine in catalog si dupa acea s-au casatorit cu ele.

Imagini ale unei expozitii

Filmul analizeaza rolul artei in viata cotidiana pe baza incercarilor de interpretare ale unor privitori normali si investigheaza sensurile ei: arta ca reflexie, arta ca deliciu estetic, arta ca distractie dar si arta ca mod de evadare intro lume mai armonioasa si mai frumoasa.

Prieteni intimi

In inchipuirea sa Renatus a petrecut ultimii ani alaturi de Senta Berger, o actrita notorie in spatiul germanofon. El a demisionat din slujba sa de invatator si locuieste la mama lui. Senta Berger a fost marea sa dragoste in tinerete, miezul dorintelor sale, continutul viselor sale. Pentru Renatus, actrita este imaginea ideala a tipului de femeie matern, dupa care a tanjit ca un dependent. De sute de ori a vazut toate filmele ei, de mii de ori i-a sarutat fotografia. Toate aspiratiile sale erotice le-a proiectat in imaginea voluptoasei actrite, insa ele au ramas neimplinite.

Distractie fara limite

Fie la tara, fie la oras - oriunde sunt amplasate in Europa - parcurile de distractie au mare cautare. Vizitatorii acestor parcuri cauta sa-si uite pentru o zi grijile si sa se distreze. Filmul ne prezinta exemplul parcului Europapark din sudul Germaniei si arata ce fel de scenarii grotesti ii pot amuza pe oameni. Spo G. este un film despre o societate in care distractia a devenit un bun de consum.

Unupatruzeci

Karl Wallner, protagonistul filmului, este un barbat in jur de 50 de ani. La varsta de 14 ani a atins inaltimea de 1,40 m si nu a mai crescut. Filmul arata scene din viata unui barbat foarte mic, acasa, la serviciu, in timpul liber.

Acesta este primul film pe care l-am facut la Academia de Film din Viena. Vroiam sa realizez un film despre un barbat cu deficiente de crestere, un om cu dezabilitati dar fara simularea fatarnica a simpatiei caracteristica de obicei documentarelor sociale. Am vrut sa arat un barbat cu dezabilitati ca personalitate individuala, de care se poate rade sau pe care o poti considera plictisitoare, ca de orice alta persoana. Filmul, ca multe filme mai tarziu a creat dezbateri furioase, in care am fost injurat ca pornograf social cinic - Ulrich Seidl

Balul

Acest scurt metraj ne duce la Horn, un orasel din land-ul Austria Inferioara, in care a copilarit Ulrich Seidl. De ani de zile exista acolo traditia ca gimnazistii sa organizeze balul cu ocazia absolvirii scolii. Acesta nu este numai unul din evenimente sociale importante din oras, el este si apogeul carnavalului.

Balul a fost motivul pentru care am fost dat afara de la Academia de Film. Profesorilor nu le-a placut nici structura, nici montajul filmului si au crezut ca filmul va dauna renumelui Academiei. Ulrich Seidl.


Din aceeasi categorie...

Azi începe Comic Con 2024: Evenimentul se desfășoară în acest weekend la Romexpo din București

Azi începe Comic Con 2024: Evenimentul se desfășoară în acest weekend la Romexpo din București

Cel mai mare eveniment dedicat pasionaților de filme, seriale, benzi desenate, jocuri video și cosplay, Comic Con România deschide porțile celei de-a unsprezecea ediții vineri, 19 aprilie.

Actorul Dan Nuțu, omagiat cu Premiul pentru Întreaga Activitate la Gala GOPO 2024

Actorul Dan Nuțu, omagiat cu Premiul pentru Întreaga Activitate la Gala GOPO 2024

Cariera de peste cinci decenii a actorului Dan Nuțu va fi recompensată cu Premiul pentru Întreaga Activitate, în cadrul celei de-a 18-a ediții a Galei Premiilor Gopo 2024, din 29 aprilie. 

Rodica Mandache, distinsă cu Premiul pentru Întreaga Carieră la Gopo 2024

Rodica Mandache, distinsă cu Premiul pentru Întreaga Carieră la Gopo 2024

Cariera de peste șase decenii a actriței Rodica Mandache va fi recompensată cu Premiul pentru Întreaga Carieră în cadrul celei de-a 18-a ediții a Galei Premiilor Gopo.