Invitata noastra din aceasta saptamana este actrita Kristina CepragaIn acest moment Kristina locuieste in Italia, la Roma si joaca preponderent in filme italiene. Asta nu inseamna insa ca a renuntat la Romania definitiv. Dovada este aceasta recomandare scrisa special pentru voi! Ii multumim Kristinei pentru ca a acceptat invitatia noastra!

Enjoy!

"Am incercat enorm de mult sa evit sa vorbesc despre filme MUST si CULT in viata si existenta unui cinefil si as avea multe optiuni pe care cu drag le-as impartasi cu voi.

Traind de mai bine de 10 ani la Roma, orasul etern, era imposibil gusturile mele sa nu fie modificate si transformate in functie de cineastii tineri italieni si peliculele pe care le-am vazut in ultimii ani.

Sunt citeva exceptionale pe care probabil intr-o viitoare data daca ma invitati va voi vorbi.

Totusi nu pot sa nu ma leg de unul dintre filmele clasice care mi-au schimbat viziunea despre film, despre creierul uman facand o autointrospectie dura si violenta in sufletul meu.

Ma refer la 8 ½ al lui Federico Fellini care mi-a marcat viata alaturi de alte pelicule din acea perioada despre care cu drag intr-o alta data voi vorbi. (Ladri di biciclete - De Sica, Le notti di cabiria - Fellini, 400 lovituriTruffaut, Teorema - Pasolini, Copilaria lui Ivan - Tarkovski dar si de la Chaplin, Hitchcock la Lynch si Kubrick  …)

Am ales sa vorbesc totusi despre aceasta lume onirica care atinge cu un impecabil rafinament arhitectural al esteticii, al imaginii si al introspectiei psihoalitice pe care foarte putini (sau chiar nimeni) demiugi au resit sa o atinga.

Coerenta drumului lui Mastroianni cu respiratia pe care o simti parca ar fi a ta prin acest peisaj descrisa si prin rotunjimea narativa care accentuaza starea de transa ce te trasporta intr-un contex emotiv, psihologic, filozofic, psihoanalitic, printr-un peisaj plin de fizionomi ce nu reusesti sa intelegi daca sunt vii sau moarte, sunt armele sincere si tipice lui Fellini.

Un regizor care intra intr-o criza existentiala si de inspiratie se retrage o perioada intr-un loc termal. Aceasta pauza fortata il duce in situatia de a face un bilant cu existenta lui trecind din vis la realitate si invers imbinand cele doua lumi, impletindu-le constant. Legatura si dialogul blind cu parintii lui deja decedati dar si frica obsesiva de moarte si batrinete il pun in pragul urzelii unei situati onirice in care el nu ar mai exista concret iar cei ce tin la el (sotie, amanta, alte femei) trebuie sa se confrunte cu situatia ca atare."