Lumea de dincolo 2: Evolutia

(2006)

Underworld 2: Evolution

Premiera RO

09 Iunie 2006

Premiera SUA

20 Ianuarie 2006

Regia

Len Wiseman

Cu

Scott Speedman, Kate Beckinsale, Bill Nighy

Gen

Horror, Acțiune, Fantastic

Durata

106 minute

Rating

I.C.-14 - Interzis copiilor sub 14 ani

Sinopsis Lumea de dincolo 2: Evolutia

EVOLUTIA UNEI POVESTI Vrei sa stii ce stiu eu ? Eu stiu ce inseamna razboiul. La inceputul filmului Lumea de dincolo 2: Evolutia, Selene incearca sa se impace cu ceea ce o tulbura. Amintirile despre familia ei masacrata au urmarit-o tot timpul, insa acum, afland ca Viktor a fost cel care i-a ucis, lumea lui Selene se intoarce pe dos. Cati Varcolaci au murit de mana ei, pentru ca ea ii considerase vinovati? Cati altii ar mai fi macelarit daca acest secret rusinos nu i-ar fi fost dezvaluit de Kraven? Si cate alte vieti vor mai fi sacrificate, inainte ca trecutul sa poata fi indreptat? Singura speranta a Selenei este sa ii deschida ochii lui Marcus asupra acestui secret. O data ce si el va afla despre ascunzisurile lui Viktor si Kraven, cu siguranta o va ierta pentru ca a ucis un batran al clanului, nu ? Dar ceea ce nu se asteptau sa constate nici Selene, nici oricine altcineva, este ca si Marcus a devenit un hibrid, datorita sangelui Varcolacului Singe, varsat de Viktor. Acum, cand Amelia si Viktor au murit, nu mai exista niciun oponent suficient de puternic pentru a provoca la lupta aceasta noua rasa puternica. Sau cel putin asa crede Marcus. Kraven este primul care afla acest lucru, cand incearca sa il ucida pe Marcus inainte de trezirea completa, insa victima devine chiar Kraven. In timp ce acesta isi da ultima suflare, amintirile lui ii sunt transferate lui Marcus, dezvaluind unde se afla un medalion care candva era agatat la gatul lui Lucian. Acum Michael are medalionul, iar Selene, fara sa stie acest lucru, este cheia folosirii lui. Selene si Michael devin constienti de noua teroare din randurile lor cand Marcus se arunca asupra lui Michael, cu intentia de a-l ucide si de a lua el insusi medalionul. Facand acest lucru, Marcus deconspira valoarea medalionului, dar semnificatia acestuia ramane un mister. Ceea ce Marcus stie, dar Selene - nu, este ca ea e "ultima piesa din acest puzzle", dupa cum explica insusi Curran. Casa puternica a fost construita de tatal ei, Viktor i-a ucis familia pentru a pastra secretul in siguranta si pentru ca William sa nu fie niciodata eliberat. O data cu moartea lui Viktor, Selene ramane singura care stie unde se afla William. Selene si Michael supravietuiesc dupa prima lupta cu Marcus, dar cum zorii se apropie iute, ramane prea putin timp pentru a mai descoperi semnificatia medalionlui. Michael preia controlul, adapostind-o pe Selene si ocupand, in sfarsit, locul ce i se cuvine, alaturi de ea. Fara a mai fi o victima care are nevoie de faptele de vitejie ale Selenei, Michael se impaca acum cu propria sa putere, cu rolul pe care i l-a incredintat soarta si cu sentimentele sale pentru Selene.Cei doi se indragostesc, iar el este alaturi de ea. El este punctul ei de sprijin, spune Scott Speedman, care revine in rolul lui Michael.El inca incearca sa isi dea seama ce este, dar nu mai e o victima. In loc sa se multumeasca sa priveasca si sa reactioneze la ceea ce se intampla, sa fie un simplu trecator prin toata aceasta actiune, el devine un personaj mult mai dinamic. Evolutia relatiei lui Selene si Michael raspunde la intrebarea formulata adesea dupa succesul filmului Lumea de dincolo.Am vrut ca primul film sa se incheie cu inceputul acestei relatii, recunoaste regizorul Len Wiseman.Exista acest aspect de Romeo si Julieta in povestea lui Lucian si a iubirii sale pentru Sonja, apoi totul se repeta cu Michael si Selene.Selene uraste oamenii, deci aceasta relatie nu a avut cu adevarat nicio sansa pana spre finalul filmului. La sfarsit, lumea a speculat: Va exista oare o relatie intre ei? Cum va fi aceasta relatie? Se va putea construi? Rolul lui Corvinus capata o tinuta regala datorita legendarului patriarh al actoriei, celebrul actor britanic Sir Derek Jacobi. Da, este adevarat, recunoaste Jacobi, ma tem ca eu sunt taticul lor, al tuturor. Eu sunt responsabil pentru toata aceasta poveste. Un nobil din secolul 12, Corvinus a supravietuit unei boli cumplite, care i-a modificat genele, creand primul Nemuritor. Mai tarziu, el a avut trei fii:Marcus, care a fost muscat de un liliac; William, care a fost muscat de un lup; si unul care a pasit pe singuraticul drum al muritorilor de rand.(Michael, ca urmas al acestui ultim fiu, a ramas un pur-sange pana cand muscatura unui Varcolac i-a schimbat destinul. Structura sa genetica de muritor, dar modificata, i-a permit sa nu moara. Ca urmare, cand Selene l-a muscat ulterior, dupa o lupta cumplita cu Viktor, soarta lui Michael a fost pecetluita: astfel s-a nascut primul hibrid din lume.) Modificarea mitului intr-o poveste cu elemente stiintifice a fost decizia asumata de Wiseman.Nu sunt un mare fan al filmelor si legendelor vechi, explica regizorul. Nu imi plac vampirii religiosi, care incep sa tremure si se fac mici cand indrepti spre ei o cruce. Consider ca acestia sunt vampiri "fantastici", in timp ce in lumea mea exista si vampiri "reali". Totul este mult mai bine ancorat in stiinta. Este vorba despre o boala rara a sangelui, o suferinta fizica, mai degraba decat ceva fantastic. Am vrut sa vad altceva, ca urmare am abordat Lumea de dincolo ca pe un film de actiune, care se intampla sa aiba in el aceste personaje horror. Este un punct de vedere care a permis conturarea unor emotii mai complexe si a unui personaj precum Corvinus, care se confrunta cu un blestem dezlantuit chiar de el asupra lumii. Corvinus este incapabil sa isi ucida cei doi fii monstri si sa le distruga descendentii inainte sa aiba timp sa evolueze. In schimb, dupa cum explica Jacobi, el decide sa limiteze razboiul, sa faca ordine si sa incerce sa ascunda istoria familiei sale. Acest lucru inseamna si ca Viktor, rol interpretat de Bill Nighy intr-o secventa de flashback cu care incepe noul film, era doar un uzurpator. Eu am fost primul, declara Tony Curran despre Marcus, dar asta nu inseamna ca am fost si cel mai puternic. Eram un tanar vampir arogant. Viktor era un om puternic si, cand a devenit vampir, fiind mai matur si mai experimentat, a preluat conducerea.Viktor si-a folosit apoi puterea pentru a declara razboi varcolacilor, care la vremea respectiva erau mult mai distrugatori si mai greu de controlat decat urmasii lor. Dar de ce nu i-a omorat Viktor pe Marcus si pe William? Viktor credea in mitul care spunea ca, daca cei doi frati sunt distrusi, toti urmasii lor vor muri si ei. Ca urmare, a pastrat vie flacara razboiului si, pentru a-si asigura propria putere, a luptat pentru a impiedica o fuziune a celor doua descendente, chiar si cu pretul vietii propriei sale fiice. N-a fost rau ca si Corvinus era pregatit sa faca ordine dupa vampirul despot. Corvinus a devenit astfel un prizonier al fiului sau vampir, condamnat sa cutreiere globul intr-o uriasa corabie/nava nevazuta, din care urmareste toata activitatea pamantenilor, pentru a-si trimite la nevoie armata de "Cleaners" care sterg orice dovada asupra unei lumi supranaturale. De fapt, aceata corabie/nava este camera de control a NASA, spune Derek Jacobi.Este centrul a tot si a toate, de unde Alexander poate urmari desfasurarea lucrurilor si poate controla ceea ce se intampla, pentru ca lucrurile sa nu scape niciodata prea mult de sub control. Dar eforturile lui Corvinus sunt sortite esecului. Lucrurile nu merg bine si puterea lui Alexander este in pericol. Decis sa o gaseasca pe Selene si cheile de la celula fratelui sau, Marcus il cauta pe Tanis pentru a afla mai multe informatii, dar este mult mai putin generos si iertator decat Selene. Marcus il goleste pe Tanis de toate amintirile inainte de a-l anihila complet, apoi porneste in cautarea lui Selene, a cheii si a tatalui sau. Cand Selene si Michael sosesc pe corabia/nava lui Corvinus, Marcus ii urmareste indeaproape. Marcus il elimina mai intai pe Michael, tragandu-l in teapa pe cheiul de care este legat vasul. Crezand ca Marcus este ranit mortal,Selene izbucneste in lacrimi de furie si durere, dar in lupta care urmeaza, ranile ei ii dezvaluie lui Marcus diverse amintiri, inclusiv locul unde se afla inchisoarea lui William. Devenit periculos de increzator si arogant, Marcus isi infrunta tatal. Cand prezenta monstruoasa a fiului este respinsa, Marcus isi sfasie tatal in bucati si il lasa prada mortii. Totusi socotelile lui se dovedesc a fi gresite: Corvinus, grav ranit, ii transmite puterile sale lui Selene, in speranta de a reusi sa stavileasca varsarea de sange. Apoi, in ceea ce pare a fi actul final, Corvinus isi distruge corabia/nava. Dar, dupa cum subliniaza in gluma Jacobi, Desi ma vedeti disparand cu o expresie extatica pe chip, nu se stie foarte clar unde ma duc. Intre timp, Marcus, cu cheia in mana, a gasit celula fratelui sau. El baga cheia in complicata incuietoare medievala si se dezlantuie tot iadul pe pamant. Dar "Curatatorii" lui Corvinus si Selene nu sunt departe. Izbucneste o batalie de proportii apocaliptice si, credincios promisiunii facute, fiul se ridica din propria sa cenusa:Michael! Eroii nostri au insa prea putin timp pentru o reuniune. William si Marcus inca sunt decisi sa castige. In confruntarea finala, William moare sub coltii lui Michael, iar Marcus este redus la un uragan de carne vie si sange. Se apropie rasaritul soarelui. Dar, spre uimirea invingatorilor, razele de lumina care apar nu ii mai fac nici un rau Selenei. 600 de veri. 600 de toamne. 35 generatii de oameni. Si, in sfarsit, din nou… soarele. DESPRE PRODUCTIE: EVOLUTIA UNUI LOOK Cand Lumea de dincolo a devenit un hit al anului 2004, obtinand la nivel mondial incasari de cinci ori mai mari decat bugetul sau, chiar inainte de entuziasmul generat de lansarea DVD-ului, Lakeshore Entertainment a inceput imediat sa faca presiuni pentru realizarea unui sequel. Succesul filmului a surprins pe toata lumea, in special pe regizorul Len Wiseman, care brusc s-a vazut confruntat cu un public insetat de o continuare a povestii. A fost o experienta ciudata, recunoaste Wiseman, aceasta presiune de a-i multumi pe fani. Totusi ideea de a reveni asupra unor personaje si teme consacrate, precum si de a lucra cu multi dintre actorii si membrii echipei de filmare de la Lumea de dincolo, era o idee placuta. Procesul revenirii si reintrarii in poveste, spune el, semana cu senzatia intoarcerii in liceu sau in tabara: te intorci printre prieteni. Producatorul David Coatsworth adauga: Un sequel genereaza anumite asteptari, esti obligat sa produci ceva mai mare si mai bun, deci asta era cea mai mare parte a mandatului sau. Bugetul a fost mai consistent de data aceasta, spune el, dar fara a atinge proportiile enorme ale unui blockbuster de la Hollywood. Cea mai mare provocare tinea mai degraba de partea de creatie, de obtinerea look-ului potrivit, a actiunilor potrivite, si de gasire a celor mai inteligente metode de a face totul cu mijloacele de care dispuneam. Prima decizie a fost sa se opteze pentru o noua formula vizuala si de textura regizorala, indepartandu-se de monocromatismul albastrui al lumii de dincolo din filmul anterior. Acest film are ceva mai multa culoare, dar in medii diverse, spune Wiseman.Lumea de dincolo avea o atmosfera foarte urbana si claustrofoba, in timp ce acest film se deschide. Este in miscare, in aer liber, in munti. N-am vrut sa fac acelasi film inca o data. A doua decizie a fost ca filmarile sa fie realizate in Vancouver, Canada, nu in Budapesta, unde fusese filmat Lumea de dincolo. Decorul noului film avea un aer mai rural, nu inchis intre limitele unui oras. O mare parte din Lumea de dincolo 2: Evolutia se desfasoara la mare altitudine, in paduri de munte si zone de coasta, ceea ce a facut sa fie foarte potrivit ca decor Vancouver-ul, un oras-port cuibarit intre munti acoperiti de paduri, pe coasta, la un zbor scurt distanta de L.A., si cunoscut pentru echipele sale de filmare de tinuta mondiala. Totusi nu a fost o situatie perfecta: lipsa de arhitectura europeana a presupus ridicarea decorurilor din temelii. Insa, dupa cum subliniaza designer-ul de productie Patrick Tatopoulos, limitele pot alimenta creativitatea. Cand scenariul a cerut o manastire straveche, ceva care cu siguranta lipseste din Vancouver-ul modern, Tatopoulos a construit una pe marginea muntelui: Pentru exterior am proiectat o cruce care este infipta in fatada de stanca, iar toata manastirea e inauntru, sapata in stanca, spune Tatopoulos. Uneori, pentru ca nu ai fondurile necesare, trebuie sa te gandesti sa faci lucrurile altfel. De multe ori, iti ies chiar mai bine. Manastirea a iesit chiar bine de tot. Tatopoulos, care a proiectat creaturile din Lumea de dincolo, si-a asumat de aceasta data indatoririle designer-ului de productie, un post care s-a dezvoltat organic din relatia lui de lucru cu Wiseman, care are studii de design de productie, recuzita si efecte vizuale. Eu si Len ne sincronizam foarte bine, spune Tatopoulos. In plus, adevaratul rol al unui designer de productie nu este sa vina cu viziunea sa proprie, ci sa aduca la viata viziunea regizorului. Iar Len este categoric unul dintre acei tipi cu o mare influenta asupra look-ul unui film, probabil fiindca a provenit, de fapt, din departamentul nostru. Ca urmare, Len a facut niste schite sumare si, dupa ce am vazut ca ne sincronizam foarte bine, s-a mai relaxat. Totul ce a urmat a folosit acelasi limbaj, dar totul a fost mult mai relaxat. Acuitatea vizuala a lui Wiseman este un element de care producatorul Coatsworth isi aminteste cu satisfactie:La inceputul proiectului, am reluat cateva dintre scene si scenaristul l-a intrebat pe Len daca citise noile pagini si era multumit de schimbarile facute. Iar Len i-a raspuns: Nu stiu. Inca nu le-am desenat.A fost o replica relevanta pentru felul in care functioneaza mintea lui, pentru ca el poate sa vada cuvinte pe pagina, dar, de fapt, se exprima prin desene. A ilustrat el insusi multe dintre scene si le-a dat acele schite sumare ilustratorilor. Cuvintele sunt doar un punct de inceput pentru el. Tipul asta construieste lumi, adauga producatorul Gary Lucchesi.Este extrem de talentat. Si stie ce face. Exista foarte putini regizori care inteleg cu adevarat cum sa combine actiunea live cu efectele vizuale, care inteleg ambele medii perfect. Len stie toate chestiile astea. Totul e in sufletul lui. Studiile de design ale lui Wiseman l-au determinat adesea pe regizor sa evite folosirea consistenta a graficii generate pe computer pentru a raspunde provocarilor care tineau de creatie, preferand in schimb tehnici de tipul cascadoriilor sau construirii de machete. Len este un mare admirator al chestiilor concrete, explica Tatopoulos.Lucrurile concrete iau mai mult timp. Este necesar un efort mult mai mare din partea regizorului. In anumite sensuri ale cuvantului, este mai dureros. De multe ori e mai simplu sa folosesti grafica generata pe computer, dar este foarte important sa pastrezi cat mai multe lucruri concrete. Totul are un aer mult mai credibil. Chiar daca un aspect al unei scene este realizat prin grafica pe computer, trebuie sa ne asiguram intotdeauna ca filmam si ceva real. Sa zicem ca aripile liliacului pot fi generate pe computer, dar personajul este machiat. Ai ceva palpabil, in care sa crezi. Deci esti mai putin atent la grafica generata pe computer. Daca exista o intelegere reala a elementelor care sunt utile, daca se lucreaza bine in echipa, atunci poti obtine ceva care arata mai bine decat oricare dintre tehnici, folosite in mod singular. Aceasta tema, o viziune unica, dar un efort in colaborare, s-a extins si asupra relatiei lui Wiseman cu actorii. Este minunat, se entuziasmeaza Sir Derek Jacobi.Are un ochi fantastic. Stie exact ce isi doreste. Este foarte atent la detalii, foarte meticulos. Este foarte complex, dar atitudinea lui fata de actori e foarte directa. Nu este unul dintre acei regizori dictatoriali, care se agata de propriile nevroze. Len face parte din gasca, este liderul haitei. Scott Speedman completeaza din toata inima: A fost uimitor sa il urmarim intrand in propriul sau film, spune el. Cred sincer ca va face lucruri cu totul deosebite. Este extrem de talentat. E mai mult decat generos si foarte relaxat. Si nu este un lingusitor. Nu te pupa undeva si nu iti spune ca totul e minunat. In spatele camerei de filmat, Wiseman a beneficiat de ajutorul expert al directorului de imagine Simon Duggan, care tocmai terminase I, Robot. Ceea ce lui Duggan i s-a parut foarte interesant la filmarile pentru Lumea de dincolo 2: Evolutia, dandu-i un sentiment de eliberare, a fost absenta aproape totala a filmarilor pe timp de zi. Fiind un film despre vampiri si varcolaci, totul se deruleaza pe timp de noapte sau inainte de ivirea zorilor, deci nu exista scene cu soare stralucitor. Asta iti da sansa uriasa de a face ce doresti cu lumina, de a face locatiile atat de frumoase pe cat iti doresti. Adaugarea unor locatii rurale in poveste a completat "festinul vizual", desi una dintre cele mai importante locatii a ridicat probleme neasteptate. Scena satului medieval cu care incepe filmul necesita zapada abundenta, ceva normal si care nu constituie in niciun fel o problema in muntii inalti de langa Vancouver, dar filmarile s-au derulat in toiul unei ierni neobisnuit de uscate si, pe masura ce se apropia ziua cea mare, zapada ramanea tot mai putina. Dar soarta le-a zambit producatorilor. "Cand creezi o scena de iarna, zapada falsa este unul dintre cele mai costisitoare elemente, spune producatorul David Coatsworth. In timpul construirii satului, practic nu a existat pic de zapada, dar cu trei zile inainte de a incepe noi filmarile s-a starnit ninsoarea, care a durat aproximativ 72 de ore nonstop, astfel ca am avut mai multa zapada decat am fi putut spera. Apoi, la aproximativ 24 de ore dupa ce am terminat, s-a abatut asupra zonei Pineapple Express, din Hawaii, si a topit fiecare strop de zapada de pe munte. Ca urmare, am prins perioada perfecta, de aproximativ zece zile, si am avut absolut tot ce ne-a trebuit. Este atat de multa zapada, incat arata de parca am fi aranjat noi totul. Lucrurile au iesit de minune. Duggan a fost la fel de incantat de rezultate. A fost absolut fantastic - scena bataliei medievale, in zapada, cu cai, varcolaci si armuri negre. Era incredibil din punct de vedere vizual, cu zapada care cadea, noaptea, mult sange si focuri care ardeau. E o secventa foarte frumoasa.

Detalii tehnice Lumea de dincolo 2: Evolutia

Tara

SUA

Ecran

Cinemascop (2.35:1)

Culori

Distribuit in Romania de

Prooptiki Romania

Distribuitor international

Screen Gems