Insula

(2005)

The Island

Premiera RO

26 August 2005

Premiera SUA

22 Iulie 2005

Regia

Michael Bay

Cu

Scarlett Johansson, Ewan McGregor, Djimon Hounsou

Gen

Acțiune, Dramă, SF, Thriller

Durata

136 minute

Rating

A.G. - Audiență Generală

Sinopsis Insula

In timp ce realizatorii filmului au inceput filmarile pentru productia The Island, s-au gandit probabil la crearea unui film de actiune futurist, stiintifico-fantastic despre clonarea umana la limita imposibilului. Totusi, in urma unor revelatii recente din stiri, producatorul Walter F. Parkes recunoaste glumind doar pe jumatate, Pana la urma am facut un thriller contemporan. De fapt, realitatea ajunge atat de repede la cote de neimaginat in trecut incat perioada a fost decalata la sfarsitul secolului 21 in care scenaristul Caspian Tredwell- Owen a plasat prima oara actiunea. Regizorul / producatorul Michael Bay declara, Am trebuit sa aducem actiunea cu 20 de ani mai devreme in viitor. Este o premisa mult mai inspaimantatoare daca actiunea se petrece in viitorul foarte apropiat si este mult mai accesibila. Scenariul original a ajuns prima oara la regizorul Michael Bay pe o cale foarte directa, prin directorul DreamWorks, Steven Spielberg. Bay isi aminteste, Steven m-a sunat intr-o noapte si a spus, Iti trimit un scenariu, trebuie sa il citesti in noaptea asta. L-am primit abia la ora 11:00 si avea 140 de pagini, dar l-am citit dintr-o data si l-am terminat pe la ora 3:00 dimineata. Mi-a placut cu adevarat si am sunat in dimineata aceea si am spus, Il fac. Parkes spune ca au existat cateva motive pentru care Michael Bay a fost unicul regizor luat in calcul pentru a regiza The Island. Are acea concentrare, motivatie, creativitate, incredere si experienta tehnica pentru a face fata unei productii de acest fel, astfel incat s-a potrivit perfect. Acest film a fost insotit de provocari uriase – multe locatii, sute de figuranti, platouri masive, efecte digitale, efecte fizice .. aproape de toate. Este o lista foarte scurta de regizori care sunt capabili sa faca fata la toate acestea fara sa fie coplesiti. Adica, exista multe persoane care inteleg efectele digitale sau stiu cum sa faca o scena de urmarire, dar provocarile pot fi atat de mari incat afecteaza exuberanta succesiunii. Michael poate sa le faca pe toate – stie exact treaba tuturor celor de pe platou – si emite un anumit tip de energie din scaunul regizorului … asta nu inseamna ca sta vreodata jos, rade Parkes. In multe feluri, este ca un copil mare cu un simt ludic dezvoltat. Acest lucru a creat o stare si a adus o energie mare si distractie pe platou, care cred ca se transfera in film. Este un lucru contagios. The Island are loc in doua lumi distincte- lumea militara, monocromatica, fabricata a locatiei institutului, numita Centru de catre realizatorii filmului si lumea colorata, imprevizibila din exterior. Fiecare aspect al productiei a fost creat in special pentru a reflecta naturile disparate ale acestor doua medii. Directorul de imagine Mauro Fiore spune ca el si Michael Bay discuta modalitatea de modificare a luminii si a filmarii pentru a transmite diferenta. Mediul subteran este luminat artificial, asa ca am vrut sa dea o stare de spital … cu mai multa lumina alba, lipsind culoarea. Dar atunci cand persoanele inrudite descopera lumea din exterior, exista foarte multe culori, pentru ca acestia vad soarele si natura pentru prima oara. Am vrut sa mentinem acest contrast si cu camera de filmat. La inceputul filmului, ne aflam in acest mediu controlat, asa ca abordarea noastra nu a fost sa mutam camera in orice modalitate haotica pentru a fi mai formal si mai obiectiv. Mai tarziu, pe masura ce patrundem in lumea din exterior, abordarea a fost mult mai cinetica si subiectiva, utilizand mai multe camere manuale. Filmarea luiThe Island a inceput in toamna anului 2004 in deserturile din California si Nevada cand Lincoln si Jordan au iesit prima oara din institutia sub control in lumea de deasupra. Walter Parkes declara, Michael a fost incantat de ideea ca atunci cand personajele evadeaza prima oara din mediul inchis, se afla intr-o lume neprimitoare – nu una care a fost distrusa de poluare ci cu totul neprimitoare. Asa ca exista doua etape. Prima oara ies si descopera ca pot respira aerul, dar exista totusi peisajul amenintator din sud-vestul desertului. Apoi, cand ajung in Los Angeles, sunt ca doi copii intr-o cofetarie. Este o lume pe care nu si-ar fi putut-o niciodata imagina. Saptamanile finale ale filmarii principale au fost petrecute filmand scenele de interior ale productiei, majoritatea avand loc la inceputul filmului intr-o institutie sub control cunoscuta realizatorilor filmului, distributiei si echipei sub numele de Centru. O combinatie uniforma de platouri reale si medii generate pe calculator enorme, orasul subteran este reprezentat de trei turnuri rezidentiale cu multe etaje care formeaza o zona comuna de lucru si distractie numita Atriu Central.

Detalii tehnice Insula

Tara

SUA

Ecran

Cinemascop (2.35:1)

Culori

Distribuit in Romania de

InterComFilm Distribution

Distribuitor international

Warner Bros.