Festivalul International de Film Experimental Bucuresti BIEFF continua in 2013 colaborarea cu Quinzaine des Realisateurs.

Sectiune paralela a Festivalului de la Cannes creata de Sindicatul Regizorilor Francezi in timpul tumultuoaselor evenimente din mai 1968, Quinzaine des Realisateurs si-a asumat misiunea de a cultiva un teren fertil unde Festivalul de la Cannes sa descopere in mod constant filme de autor.

Inca de la inceputurile sale, Quinzaine des Realisateurs a prezentat primele creatii ale unor regizori ca Jim Jarmusch, Michael Haneke, Ken Loach, Robert Bresson, Manoel de Oliveira etc.

Cu sprijinul generos oferit de Dacia, BIEFF propune publicului bucurestean, in cadrul Programului Special Quinzaine des Realisateurs, 90 de minute de experimente cinematografice captivante, majoritatea prezentate in premiera in Romania, care, dupa premiera mondiala de la Cannes, au sedus audientele si juriile a numeroase festivaluri de film din intreaga lume.

Castigator al premiului pentru cel mai bun scurt metraj in cadrul Quinzaine des Realisateurs Cannes 2013, Wild Haggis de Joao Nicolau este un basm modern ce reda o viziune inedita si plina de umor asupra imaginarului copiilor.

Un baiat de 10 ani infrunta, cu ajutorul unei creaturi magice a padurii, toate provocarile obisnuite ale unei tabere de vara: jocuri, farse, castigarea inimii fetei iubite sau confruntarea cu gasca de baieti mai mari si batausi.

Demersul BIEFF de a promova filmul romanesc pe plan international merge mai departe: Ne bucuram foarte mult ca am putut contribui la selectionarea celui mai nou scurt metraj al lui Radu Jude, Ca o umbra de nor in cadrul Quinzaine des Realisateurs Cannes 2013, prin a fi facut posibila prezentarea filmului, de catre producator, domnului Christophe Leparc, Managing Director al Quinzaine des Realisateurs, in cadrul seminariilor BIEFF 2012, ne-a marturisit Adina Pintilie, curatorul BIEFF.

Jude revine cu amestecul sau obisnuit de realism si satira plina de umor, in Ca o umbra de nor (Shadow Of A Cloud), distins cu premiul Heart of Sarajevo pentru cel mai bun scurt metraj 2013.

Povestea il urmareste pe Parintele Florescu, chemat la capataiul unei mame muribunde, sa-i spuna acesteia o ultima rugaciune. Negand stereotipurile, preotia este descrisa la intersectia dintre divinitate si derizoriul functionaresc al slujbei, in pozitia ingrata de a face sa se intample miracole pentru oameni care cred doar cu jumatate de inima. Un film complex ce sfideaza structura narativa clasica si exploreaza greutatile si framantarile fiintei umane confruntate cu propria finitudine. (Diana Mereoiu, BIEFF 2013).

Punand in discutie ciocnirea dintre notiunea traditionala de familie si libertatea individuala, You Cant Do Everything at Once, But You Can Leave Everything At Once de Marie-Elsa Sgualdo este un emotionant jurnal docu-fictional care creeaza un dialog intre amintiri personale si found footage.

Autoarea transforma materialul de arhiva anonim intr-o reflectare a propriei copilarii dificile. Imaginile unei Elvetii idealizate, provenind din arhivele Televiziunii Nationale Elvetiene, si voice-over-ul candid fac, prin contrast, cu atat mai tulburatoare povestea fetei crescute fara mama intr-o familie opresiva. Trecutul insa nu reuseste sa distruga spiritul viu al tinerei, care refuza sa se integreze in standardele impuse de societate si decide sa-si traiasca viata la maxim, dupa propriile reguli. (Diana Mereoiu, BIEFF 2013).

Cea de-a 4-a editie a Festivalului International de Film Experimental Bucuresti BIEFF va avea loc in perioada 11-15 decembrie 2013, la Cinema Studio si Cinema Elvira Popescu, si este sustinuta de Centrul National al Cinematografiei, Universitatea Nationala de Arta Teatrala si Cinematografica, Universitatea Nationala de Arte, Le Fresnoy Studio National des Arts Contemporains, UCIN, JTI, British Council, Ambasada Regatului Tarilor de Jos, Konrad Adenauer Stiftung, Forumul Cultural Austriac, Institutul Cultural Roman, Institutul Francez, Goethe-Institut, Dacia.

Festivalul International de Film Experimental Bucuresti BIEFF continua in 2013 colaborarea cu Quinzaine des Realisateurs.

Sectiune paralela a Festivalului de la Cannes creata de Sindicatul Regizorilor Francezi in timpul tumultuoaselor evenimente din mai 1968, Quinzaine des Realisateurs si-a asumat misiunea de a cultiva un teren fertil unde Festivalul de la Cannes sa descopere in mod constant filme de autor.

Inca de la inceputurile sale, Quinzaine des Realisateurs a prezentat primele creatii ale unor regizori ca Jim Jarmusch, Michael Haneke, Ken Loach, Robert Bresson, Manoel de Oliveira etc.

Cu sprijinul generos oferit de Dacia, BIEFF propune publicului bucurestean, in cadrul Programului Special Quinzaine des Realisateurs, 90 de minute de experimente cinematografice captivante, majoritatea prezentate in premiera in Romania, care, dupa premiera mondiala de la Cannes, au sedus audientele si juriile a numeroase festivaluri de film din intreaga lume.

Castigator al premiului pentru cel mai bun scurt metraj in cadrul Quinzaine des Realisateurs Cannes 2013, Wild Haggis de Joao Nicolau este un basm modern ce reda o viziune inedita si plina de umor asupra imaginarului copiilor.

Un baiat de 10 ani infrunta, cu ajutorul unei creaturi magice a padurii, toate provocarile obisnuite ale unei tabere de vara: jocuri, farse, castigarea inimii fetei iubite sau confruntarea cu gasca de baieti mai mari si batausi.

Demersul BIEFF de a promova filmul romanesc pe plan international merge mai departe: Ne bucuram foarte mult ca am putut contribui la selectionarea celui mai nou scurt metraj al lui Radu Jude, Ca o umbra de nor in cadrul Quinzaine des Realisateurs Cannes 2013, prin a fi facut posibila prezentarea filmului, de catre producator, domnului Christophe Leparc, Managing Director al Quinzaine des Realisateurs, in cadrul seminariilor BIEFF 2012, ne-a marturisit Adina Pintilie, curatorul BIEFF.

Jude revine cu amestecul sau obisnuit de realism si satira plina de umor, in Ca o umbra de nor (Shadow Of A Cloud), distins cu premiul Heart of Sarajevo pentru cel mai bun scurt metraj 2013.

Povestea il urmareste pe Parintele Florescu, chemat la capataiul unei mame muribunde, sa-i spuna acesteia o ultima rugaciune. Negand stereotipurile, preotia este descrisa la intersectia dintre divinitate si derizoriul functionaresc al slujbei, in pozitia ingrata de a face sa se intample miracole pentru oameni care cred doar cu jumatate de inima. Un film complex ce sfideaza structura narativa clasica si exploreaza greutatile si framantarile fiintei umane confruntate cu propria finitudine. (Diana Mereoiu, BIEFF 2013).

Punand in discutie ciocnirea dintre notiunea traditionala de familie si libertatea individuala, You Cant Do Everything at Once, But You Can Leave Everything At Once de Marie-Elsa Sgualdo este un emotionant jurnal docu-fictional care creeaza un dialog intre amintiri personale si found footage.

Autoarea transforma materialul de arhiva anonim intr-o reflectare a propriei copilarii dificile. Imaginile unei Elvetii idealizate, provenind din arhivele Televiziunii Nationale Elvetiene, si voice-over-ul candid fac, prin contrast, cu atat mai tulburatoare povestea fetei crescute fara mama intr-o familie opresiva. Trecutul insa nu reuseste sa distruga spiritul viu al tinerei, care refuza sa se integreze in standardele impuse de societate si decide sa-si traiasca viata la maxim, dupa propriile reguli. (Diana Mereoiu, BIEFF 2013).

Cea de-a 4-a editie a Festivalului International de Film Experimental Bucuresti BIEFF va avea loc in perioada 11-15 decembrie 2013, la Cinema Studio si Cinema Elvira Popescu, si este sustinuta de Centrul National al Cinematografiei, Universitatea Nationala de Arta Teatrala si Cinematografica, Universitatea Nationala de Arte, Le Fresnoy Studio National des Arts Contemporains, UCIN, JTI, British Council, Ambasada Regatului Tarilor de Jos, Konrad Adenauer Stiftung, Forumul Cultural Austriac, Institutul Cultural Roman, Institutul Francez, Goethe-Institut, Dacia.