Apar primele reactii la decizia controversata a Sony de a anula The Interview. 

Astfel primul personaj indignat de aceasta incalcare la dreptul de exprimare este George R. R. Martin, binecunoscutul scriitor al romanelor din seria Game of Thrones care sunt la momentul actual ecranizate de HBO. 

In modul sau caracteristic, direct si pe alocuri acid, Martin declara ca este pregatit sa ruleze filmul pentru public in cinematograful pe care il detine in Santa Fe. 

Pe jurnalul sau live acesta a scris o postare intitulata Corporate Cowardice, in traducere “lasitate corporatista”, cu referire la decizia luata de Studiourile Sony de a anula lansarea filmului The Interview la presiunile unei grupari de hackeri nord coreeni. 

Martin declara ca Sony s-ar fi putut scuti de efortul de a anula filmul prin distribuirea acestuia in cinematografe mai mici, independente.

Scriitorul a postat pe pagina sa: “Nivelul de lasitate corporatista aici ma copleseste. Este bine ca acesti omeni nu existau atunci cand Charlie Chaplin a facut The Great Dictator. Daca Kim Jong-Un ii sperie, Adolf Hitler i-ar fi facut sa faca ceva in chiloti.” Mai jos avem un print screen cu citatul in original.

Conform cinemablend.com, Martin este nemultumit nu numai datorita faptului ca este un artist caruia ii place sa vada lucrarile altora ci si pentru ca este un aparator al artei cinematografice, nesuportand sa vada cum sistemul cedeaza presiunilor unei natiuni de felul Coreei de Nord.

Martin mai scrie: “Cinematograful Jean Cocteau va fi bucuros sa difuzeze The Interview daca acesta va fi disponibil pentru noi. Veniti in Santa Fe, Seth, vom difuza filmul vostru pentru voi.”

Reactia lui Martin este neasteptata avand in vedere ca acesta nici macar nu a fost implicat in evenimentele care au avut loc de curand. Scriitorul a decis ca difuzarea filmului este un lucru care trebuie realizat pentru ca asa ar fi onest. 

Este posibil ca Sony sa-si dea seama ca sunt de partea gresita a baricadei odata cu luarea acestei decizii controversate si de asemenea este posibil sa vedem si alte reactii nu prea prietenoase la adresa studiourilor.

Un alt efect al anularii lansarii The Interview sunt pierderile imense suferite de studiouri. Revista Variety a estimat aceste pierderi la 75 de milioane de dolari americani. 44 de milioane au fost investite in filmul in sine iar o suma imensa de 30 de milioane a fost investita in marketingul si publicitatea pentru film. Banii au fost cheltuiti de Sony in colaborare cu Columbia.

Anularea filmului ar putea duce la conflicte interne in cadrul Sony dar si la conflicte cu actionarii. Analistii media considera ca lansarea filmului ca “video on demand” nu ar putea niciodata recupera banii investiti in filmul in sine si publicitatea acestuia.

Deocamdata The Interview ramane finalizat dar asteptand o audienta de care s-ar putea sa nu aiba parte niciodata.