Dupa doar patru editii, Les Films de Cannes a Bucarest a devenit unul dintre cele mai asteptate evenimente cinematografice ale toamnei. In 2013, peste 11.000 de spectatori au vizionat filmele, majoritatea proiectiilor de seara fiind sold-out. 

Anul acesta, peste 30 de productii aduse in premiera de la Cannes, printre care 6 propuse la Oscar, masterclass-uri, o retrospectiva Bertrand Tavernier si evenimente speciale ii vor tine in priza pe spectatori la Cinema Patria, Studio si Elvira Popescu in perioada 24-30 octombrie 2014.

Invitatii speciali ai editiei sunt Bertrand Tavernier, Michel Hazanavicius, actrita Bérénice Bejo, Sergei Loznitsa, Radu Mihaileanu.

Bertrand Tavernier, unul dintre cei mai respectati regizori, scenaristi si producatori francezi, este invitatul special al festivalului Les Films de Cannes a Bucarest, care ii va dedica o retrospectiva.

Regizorul se intoarce in Romania la aproape 20 de ani dupa ce a filmat aici una dintre primele productii straine cu buget mare de dupa Revolutie, Capitanul Conan, in care joaca mai multi actori romani, printre care si Principele Radu Duda.

Laureat al Premiului de regie la Cannes, castigator al Ursului de Aur, al premiului BAFTA si al mai multor trofee César, cineastul va sustine un masterclass pentru studentii la cinema si iubitorii de film, pe 30 octombrie.

Michel Hazanavicius, regizorul care a marcat istoria premiilor Oscar cu The Artist (2011), castigand statuetele pentru Cel mai bun film si Cel mai bun regizor cu un film mut, la 83 de ani de la precedentul, vine pentru prima data in Romania, la Les Films de Cannes a Bucarest. 

Acesta isi va introduce personal filmul lansat anul acesta in competitie la Cannes, The Search, o drama impresionanta despre razboiul din Cecenia, cu Bérénice Bejo si Annette Bening. Remake-ul dupa filmul omonim al lui Fred Zinnemann urmareste destinele a patru personaje marcate de conflictul din 1999. 

Un baiat de 9 ani e separat de familie si sfarseste intr-o tabara de refugiati, unde se ataseaza de o avocata pentru drepturile omului (Bejo). Iar un tanar de 19 ani decide sa se inroleze si traieste ororile unui razboi care nu-i apartine.

Actrita Bérénice Bejo, nominalizata la Oscar si Globul de Aur pentru rolul din The Artist, este alta invitata speciala a Les Films de Cannes a Bucarest. Ea va lua parte la premiera filmului The Search, alaturi de regizorul Michel Hazanavicius, si se va intalni cu publicul si cu tinerii actori din Romania sambata, 25 octombrie, de la 12.00, la Cinema Elvira Popescu.

Una dintre cele mai in voga actrite ale momentului in Franta, Bejo are peste 35 de filme in portofoliu si numeroase premii si nominalizari. Ea le va vorbi tinerilor actori si pasionatilor de film despre actorie, provocari si succes sambata, 25 octombrie, de la 12.00, la Cinema Elvira Popescu.

Unul dintre cele mai fierbinti subiecte ale momentului va fi discutat la Bucuresti de un martor direct al evenimentelor din Piata Independentei din Kiev: Sergei Loznitsa. Prezent la prima editie a Les Films de Cannes a Bucarest, cu My Joy (2010), regizorul revine in octombrie cu Maidan, un documentar despre protestele din Ucraina, lansat anul acesta la Cannes. 

Impreuna cu doi cameramani, Loznitsa a surprins momente unice din culisele conflictelor care au dus la moartea a catorva zeci de oameni. Potrivit criticilor, Maidan este, deopotriva, un document istoric si o opera de arta impresionanta. 

Extrem de vocal impotriva lui Vladimir Putin, Sergei Loznitsa declara la Cannes ca regimul de la Moscova duce o „campanie de teroare” impotriva celor care i se opun, unul dintre ei fiind regizorul Oleg Sentsov, arestat de cateva luni de serviciile secrete rusesti.

Despre cenzura si arta in zone de conflict va vorbi si Radu Mihaileanu, renumitul cineast roman stabilit in Franta. Acesta va introduce documentarul pe care l-a produs, Caricaturistes – Fantassins de la démocratie, regizat de Stéphanie Valloatto si lansat intr-o proiectie speciala la Cannes. 

Pornind de la prietenia sa cu celebrul Plantu, caricaturistul „Le Monde” de mai bine de 40 de ani, Mihaileanu a avut ideea unui documentar in care artisti din diferite colturi ale lumii sa povesteasca despre lupta lor cu democratia, prin caricaturi. 

Alaturi de Plantu, in film apar alti 11 „infanteristi ai democratiei” din Rusia, Tunisia, SUA, Burkina Fasso, China, Algeria, Coasta de Fildes, Venezuela, Israel si Palestina. In Rusia, de pilda, talentatul Zlatkovsky, interzis de regimul lui Putin, lucreaza ca sofer clandestin de taxi. La Bucuresti, Radu Mihaileanu se va intalni cu publicul si cu presa din Romania.

Alta invitata speciala a evenimentului, actrita Jacqueline Bisset, care joaca rolul sotiei fostului sef al FMI Dominique Strauss-Kahn, in controversatul Welcome to New York, al lui Abel Ferrara, se va intalni cu spectatorii din Bucuresti dupa proiectia speciala a filmului de vineri, de la 22.00, la Cinema Elvira Popescu. 

Actrita Jaqueline Bisset va povesti la Bucuresti vineri, 24 octombrie, dupa proiectia de la 22.00, la Cinema Elvira Popescu, despre experienta de a juca alaturi de Gérard Depardieu in filmul care a facut valva anul acesta la Cannes si in lumea politicii, Welcome to New York, in regia lui Abel Ferrara.

 

Winter Sleep, castigatorul Palme d’Or 2014, in premiera la Les Films de Cannes a Bucarest

Mult-asteptatul Winter Sleep, in regia lui Nuri Bilge Ceylan, elogiat de presa internationala si distins cu Palme d’Or la Cannes 2014, va rula pentru prima data pe ecranele din Romania la Les Films de Cannes a Bucarest.

Winter Sleep, capodopera lui Nuri Bilge Ceylan – cum au descris-o, fara rezerve, criticii la Cannes – preferata juriului si a presei internationale la editia de anul acesta, va putea fi vizionata in premiera in Romania, la Les Films de Cannes a Bucarest

Filmul a castigat Palme d’Or si Premiul FIPRESCI si este propunerea Turciei la Oscar, fiind considerat deja unul dintre cei mai puternici concurenti. Winter Sleep e drama cehoviana a unui actor, proprietar al unui mic hotel intr-un sat din podisul Anatoliei, care se confrunta cu propriul mariaj, cu cei din jur si cu sine insusi. 

„Una dintre cele mai importante realizari ale anului. Actorii lui Ceylan isi interpreteaza rolurile cu atata precizie si emotie, incat si Bergman ar fi aplaudat”, apreciaza Screen International. Nuri Bilge Ceylan a castigat deja alte trei premii importante la Cannes: Marele Premiu pentru Once Upon a Time in Anatolia (2011) si Distant (2002) si Premiul de regie cu Three Monkeys (2008).

In lista de peste 30 de premiere din programul festivalului intra si castigatorul Premiului de regie, Foxcatcher, filmul care i-a adus actorului Timothy Spall trofeul de interpretare – Turner, si noul biopic despre Yves Saint Laurent, numit Saint Laurent si propus de Franta la Oscar.

 

Filmul cu cele mai multe trofee la Cannes si Jean-Luc Godard in 3D, in premiera la Bucuresti

Spectatorii Les Films de Cannes a Bucarest vor avea parte de o proiectie-eveniment cu cel mai recent film al cineastului francez Jean-Luc Godard, Adieu au langage

Este cel de-al saptelea film al sau care concureaza pentru Palme d’Or si primul lung metraj al sau in 3D. Filmul a castigat Premiul Juriului la editia de anul acesta. Noul experiment vizual al regizorului in varsta de 83 de ani are in centru un cuplu adulterin si un caine – chiar cainele lui Godard, Roxy. „O injectie cu adrenalina pentru creier”, cum il descrie Variety, Adieu au langage este o inventiva si provocatoare meditatie despre lumea de astazi si posibilitatile imaginii. Ca de obicei in ultimii ani, Godard a refuzat invitatia de a veni la Cannes.

Alte sase premiere de la Cannes, care au adunat impreuna peste 70 de premii in festivaluri, intra in program: Les Combattants – singurul film cu patru premii la Cannes, Force Majeure, Jauja, Beautiful Youth, La Jaula de Oro si noul film al lui Mathieu Amalric, La Chambre bleue.

 

Filmul-scandal al anului, interzis minorilor, in proiectie exclusiva in cinema, la Bucuresti.

Un film controversat, lansat nu in selectia de la Cannes, ci intr-un cort de pe plaja, in timpul festivalului, Welcome to New York e inspirat de scandalul Dominique Strauss-Kahn. 

DSK a fost acuzat de abuz sexual de o camerista a unui hotel din New York. Acesta a respins acuzatia de abuz, insa a admis ca avut „un comportament inadecvat” si a continuat procesul intr-un tribunal civil.

Brutal si nemilos cu personajul sau si cu lumea din care vine, filmul lui Abel Ferrara contine referinte directe la scandalul in urma caruia seful al Fondului Monetar International a demisionat in 2011.

Filmul a fost refuzat de selectorii de la Cannes si de anumite canale de distributie, care nu au vrut sa se asocieze scandalului, motiv pentru care distribuitorii au decis sa-l proiecteze intr-un cort pe Croisette si sa-l lanseze simultan pe VoD (video on demand). 

In cateva zile, a fost vazut de peste 120.000 de utilizatori, iar presa a acoperit pe larg subiectul. Gérard Depardieu, care duce la capat in mod remarcabil un rol dificil, intr-un film cu scene grotesti de sex si consum de droguri, a marturisit ca a fost atras de personaj tocmai pentru ca este foarte „neplacut”. „Incredibila performanta a lui Gérard Depardieu este cea mai curajoasa provocare a lui Abel Ferrara”, aprecia Variety. In rolul sotiei fostului sef FMI, Anne Sinclair, apare actrita Jaqueline Bisset, care va fi prezenta la premiera din cadrul festivalului.

Fostul sef al FMI a anuntat ca-i da in judecata pe realizatori, iar sotia a atacat dur filmul. Welcome to New York, distribuit de Independenta Film, va fi proiectat in premiera in Romania sambata, 25 octombrie, de la 20.00, la Cinema Patria, si duminica, de la ora 13.00, la Cinema Studio.

Recunoscut pentru filmele sale violente, uneori socante, precum The Driller Killer (1979), King of New York (1990) sau Bad Lieutenant (1992), regizorul american Abel Ferrara este unul dintre cei mai provocatori cineasti contemporani. 

Cinci dintre filmele sale au fost prezentate la Cannes, majoritatea starnind controverse. Cel mai recent film al sau este Pasolini, o drama biografica despre ultimele zile din viata lui Pier Paolo Pasolini, cu Willem Dafoe.

 

Sectiune de scurt metraje

Pe langa lung metrajele anuntate in program, spectatorii vor putea viziona pentru prima data in cadrul Les Films de Cannes a Bucarest scurt metrajele din competitia sectiunii Semaine de la Critique. 

Programul este prezentat de Festivalul International de Film NexT, ca urmare a colaborarii incepute in 2007 de NexT cu celebra sectiune paralela a Festivalului de la Cannes. Scurt metrajele vor putea fi urmarite pe 24 si pe 27 octombrie, la Cinema Elvira Popescu.

Totodata, filmele romanesti prezentate anul acesta in programul Romanian Short Waves, organizat de Asociatia Secvente in Short Film Corner, la Cannes, vor rula la Cinema Studio pe 27 si 28 octombrie.

Printre acestea, 12 minute (regia Nicolae Constantin Tanase), Dry Bones (r. Luiza Parvu), Jurnal #2 (r. Adina Pintilie) si Brigada Neagra (r. Andrei Teodorescu).

Intrarea la proiectiile de scurt metraje este libera.

 

Evenimente speciale la Les Films de Cannes a Bucarest

Les Films de Cannes a Bucarest organizeaza un workshop despre distributia filmelor europene cu mai multi invitati romani si straini, duminica, 26 octombrie, la Cinema Elvira Popescu, in doua parti, de la orele 10.00 si 15.30. 

Se va discuta despre soarta cinematografelor, despre modele de distributie de film european, masuri urgente si solutii gasite in alte tari.

Partea a treia a acestui workshop, despre productie si vanzari de film, va avea loc miercuri, 29 octombrie, de la 11.00, la Cinema Elvira Popescu. Vor vorbi: regizorul Cristian Mungiu si Vincent Maraval, managerul Wild Bunch (Franta). Intrarea la ambele workshop-uri este libera.

Argument

Contextul romanesc in care am decis sa organizam acest workshop despre distributie arata in felul urmator: din cele cateva sute de sali de cinematograf din perioada comunismului se mai proiecteaza astazi film in circa 20. Au aparut in locul lor multiplexuri cu multe ecrane, care insa proiecteaza in covarsitoare majoritate doar filme americane. Filmele romanesti si cele europene, in general, isi fac loc tot mai greu pe ecrane si cu rezultate foarte modeste.

De ce?

Aceasta este una dintre intrebarile la care incercam sa gasim cel mai argumentat raspuns, ca sa ne putem raspunde apoi si la intrebarile: este aceasta stare de fapt reversibila? Si daca da, cum? Iar daca nu, de ce continuam sa producem filme, pentru cine le producem – si care ar fi bugetul corect al acestor filme?

De unde vine lipsa de popularitate a filmelor romanesti si europene? Din continut, din lipsa salilor, din lipsa promovarii si a bugetelor de promovare, din lipsa educatiei si a obisnuintei de a vedea asemenea filme, din piraterie? Exista alte modele de distributie valabile in afara de cel de distributie in cinematografe? Cum se raporteaza la toate aceste probleme celelalte tari din Est, care au plecat cam din acelasi loc cu noi? Cum se raporteaza la presiunea filmului american tarile unde legislatia anti-piraterie si masurile protectionist culturale au alta traditie?

Exista cinematografe cu un singur ecran in Romania care merg bine? Exista modele de urmat in aceasta directie? Exista, dimpotriva, modele de evitat in procesul de transfer al salilor din reteaua RomaniaFilm catre comunitati? Au devenit caravanele si festivalurile o solutie alternativa de difuzare? Ar trebui ca proiectiile la aceste filme sa fie gratuite sau e contraproductiv – ca mesaj? Cum promovam filmele romanesti si europene? Exista vreo cale de cooperare mai eficienta cu multiplexurile in vederea programarii mai frecvente de film romanesc si european?

Partea a doua a dezbaterii se va referi exclusiv la problemele curente ale distributiei de film din Romania: ce s-a intamplat cu salile cedate autoritatilor locale? Dar cu salile neretrocedate de Romania Film? Studii de caz. Care este situatia prezenta si care sunt perspectivele Romania Film? Trebuie ca CNC sa-si asume crearea unei retele de sali pe care sa o gestioneze si sa controleze? Cat ar trebui sa fie cota pe biletele de multiplex in noua lege a cinematografiei? Poate si trebuie eliminat VPF-ul? Pentru filmele romanesti, e just ca multiplexurile sa fie obligate sa le proiecteze in anume cote si cu o anume frecventa, indiferent de calitatea filmelor? Si multe altele.

Participantii la worksop-ul romanesc includ reprezentanti ai Romania Film si ai Cinema City, in calitate de principali operatori de sali de cinema in Romania.

Demersul acestui workshop este acela ca, punand in discutie aceste teme si raspunzand acestor intrebari, sa poata oferi decidentilor date concrete si solutii de redresare a distributiei de film romanesc si european ca parte a unui plan global, etapizat si urgent, fara decare situatia va continua sa se inrautateasca. (Cristian Mungiu)

Participantii la workshop-ul de distributie:

Michel Hazanavicius – Regizorul premiat cu Oscar pentru The Artist, scenarist si producator. Presedintele Société Civile des Auteurs-Réalisateurs-Producteurs (ARP), una dintre cele mai influente organizatii profesionale din domeniul audiovizualului din Franta.

Radu Mihaileanu – regizor, scenarist, producator, presedintele de onoare al Premiului LUX al Paralamentului European si fost presedinte (2009 – 2011) al ARP.

Jakub Duszynski – directorul de achizitii si creative director la Gutek Film, cea mai importanta casa de distributie de filme independente din Polonia si co-presedinte al Europa Distribution.

Gábor Böszörményi – fondator si managing director al Mozinet Ltd, casa de distributie din Ungaria axata pe filme independente.

Judith Colell – regizor, co-fondator al CIMA (Spanish Association of Women Filmmakers and Audiovisual Media Professionals) si vice-presedinte al Academiei Spaniole de Film.

Antoine Bagnaninchi – fondator si manager al Independenta Film, cea mai importanta casa de distributie de film independent din Romania, cu circa 15 titluri pe an.

Tudor Giurgiu – regizor si producator, fondator si director al casei de productie Libra Film, presedintele Transilvania IFF si fondatorul Asociatiei pentru Promovarea Filmului Romanesc, membra a retelei European Film Promotion.

Jelio Jelev – producator si distribuitor (Jelfilm), reprezentantul Hungarian Filmlab in Bulgaria, Romania si Tarile Baltice.

Masterclass-uri si intalniri cu invitatii festivalului:

Bérénice Bejo – Open Talk

Sambata, 25 octombrie, 12.00 – Cinema Elvira Popescu

Michel Hazanavicius – Open Talk

Sambata, 25 octombrie, 13.00 – Cinema Elvira Popescu

Masterclass Bertrand Tavernier

Joi, 30 octombrie, 11.00 – Sala de cinema a UNATC

Intrarea este libera.

 

CineFan iti prezinta programul complet Les Films de Cannes a Bucarest:

 

Vineri 24 octombrie

CINEMA PATRIA

18.30 OSS 117: Cairo, Nest of Spies (r. Michel Hazanavicius, 2006, 99 min). In prezenta regizorului; intrare libera pentru studenti si elevi, pe baza carnetului

20.30 Maps to the Stars (r. David Cronenberg, 2014, 111 min). Premiul pentru interpretare feminina (Julianne Moore), Cannes 2014.

CINEMA STUDIO

17.30 Lampa cu caciula, Alexandra, Trece si prin perete, O umbra de nor (Scurt metraje de Radu Jude (100 min). In prezenta regizorului; intrare libera.

20.00 The Search (r. Michel Hazanavicius, 2014, 149 min). Competitie, Cannes 2014 / Gala de deschidere a festivalului. In prezenta regizorului si a actritei Bérénice Bejo.

CINEMA ELVIRA POPESCU

12.00 Scurt metraje Semaine de la Critique (I) (62 min). Intrare libera.

17.30 Le Juge et l’assasin (r. Bertrand Tavernier, 1976, 128 min). Intrare libera pentru studenti si elevi, pe baza carnetului.

20.00 Party Girl (r. Marie Amachoukeli-Barsacq, Claire Burger, Samuel Theis, 2014, 96 min.). Premiul Camera d’Or, Un Certain Regard, Cannes 2014.

22.00 Welcome to New York (r. Abel Ferrara, 2014, 125 min.)

 

Sambata 25 octombrie

CINEMA PATRIA

11.00 Film pentru copii: Calatoria lui Chihiro (r. Hayao Miyazaki, 2002, 115 min). Intrare libera pentru copiii sub 12 ani, iar banii din bilete celor mari vor fi donati proiectului „Fiecare copil in gradinita”.

14.00 The Search (r. Michel Hazanavicius, 2014, 149 min). Competitie, Cannes 2014. In prezenta regizorului.

17.30 Les combatants (r. Thomas Cailley, 2014, 100 min). Premiul Quinzaine des Réalisateurs si Premiul FIPRESCI, Cannes 2014.

20.00 Welcome to New York (r. Abel Ferrara, 2014, 125 min.)

CINEMA STUDIO

13.30 Maps to the Stars (r. David Cronenberg, 2014, 111 min.). Premiul pentru interpretare feminina (Julianne Moore), Cannes 2014.

16.00 Caricaturistes – Fantassins de la democratie (r. Stéphanie Valloatto, 2014, 106 min). In prezenta producatorului Radu Mihaileanu, urmata de discutii cu publicul.

19.30 Jauja (r. Lisandro Alonso, 2014, 108 min.). Un Certain Regard, Cannes 2014.

21.30 Deux jours, une nuit (r. Jean-Pierre & Luc Dardenne, 2014, 95 min). Competitie, Cannes 2014.

CINEMA ELVIRA POPESCU

10.00 The Artist (r. Michel Hazanavicius, 2011, 100 min). Competitie, Cannes 2011 & Oscarul pentru cel mai bun film 2012. In prezenta regizorului si a actritei Bérénice Bejo.

12.00 Bérénice Bejo – Discutie cu publicul. Intrare libera.

13.00 Michel Hazanavicius – Discutie cu publicul. Intrare libera.

17.00 La Princesse de Montpensier (r. Bertrand Tavernier, 2009, 139 min). Competitie, Cannes 2010. Intrare libera pentru studenti si elevi, pe baza carnetului.

20.00 Bird People (r. Pascale Ferran, 2014, 128 min). Un Certain Regard, Cannes 2014.

 

Duminica 26 octombrie

CINEMA PATRIA

11.00 L’Appat (r. Bertrand Tavernier, 1995, 115 min). Intrare libera pentru studenti si elevi, pe baza carnetului.

14.00 Adieu au langage (3D) (r. Jean-Luc Godard, 2014, 70 min). Competitie, Cannes 2014.

17.30 Deux jours, une nuit (r. Jean-Pierre & Luc Dardenne, 2014, 95 min.). Competitie, Cannes 2014.

20.00 Foxcatcher (r. Bennett Miller, 2013, 103 min). Premiul pentru regie, Cannes 2014.

CINEMA STUDIO

11.00 Party Girl (r. Marie Amachoukeli-Barsacq, Claire Burger, Samuel Theis, 2014, 96 min). Camera d’Or, Un Certain Regard, Cannes 2014.

13.00 Welcome to New York (r. Abel Ferrara, 2014, 125 min)

16.00 Leviathan (r. Andrey Zvyagintsev, 2014, 141 min). Premiul pentru scenariu, Cannes 2014.

19.30 Winter Sleep (r. Nuri Bilge Ceylan, 2014, 196 min). Palme d’Or, Cannes 2014.

CINEMA ELVIRA POPESCU

11.00 Workshop International – distributia filmelor europene (I)

14.00 Jauja (r. Lisandro Alonso, 2014, 108 min). Premiul criticii, Un Certain Regard, Cannes 2014.

15.30 Workshop International – distributia filmelor europene (II)

18.30 La Jaula de Oro (r. Diego Quemada-Diez, 2014, 108 min) – Premiul Un Certain Talent, Un Certain Regard, Cannes 2014

21.00 La Chambre bleue (r. Mathieu Amalric, 2014, 76 min) – Un Certain Regard, Cannes 2014

 

Luni 27 octombrie

CINEMA PATRIA

13.00 In the Electric Mist (r. Bertrand Tavernier, 2009, 117 min). Intrare libera pentru studenti si elevi, pe baza carnetului.

17.00 Winter Sleep (r. Nuri Bilge Ceylan, 2014, 196 min). Palme d’Or, Cannes 2014

21.00 Jimmy’s Hall (r. Ken Loach, 2014, 106 min) – Competitie, Cannes 2014

CINEMA STUDIO

13.30 Romanian Short Waves (I). Intrare libera.

16.00 Foxcatcher (r. Bennett Miller, 2013, 103 min). Premiul pentru regie, Cannes 2014

18.30 Force majeure / Turist (r. Ruben Ostlund, 2014, 118 min). Premiul Juriului, Un Certain Regard, Cannes 2014

21.00 Hermosa juventud / Beautiful Youth (r. Jaime Rosales, 2014, 103 min) – Un Certain Regard, Cannes 2014

CINEMA ELVIRA POPESCU

15.30 Scurt metraje Semaine de la Critique (II) (60 min). Intrare libera.

18.30 Timbuktu (r. Abderrahmane Sissako, 2014, 100 min). Competitie, Cannes 2014

20.30 Bridges of Sarajevo (r. Jean-Luc Godard, Sergei Loznitsa, Cristi Puiu s.a., 2014, 114 min)

 

Marti 28 octombrie

CINEMA PATRIA

12.00 Quai d’Orsay (r. Bertrand Tavernier, 2013, 113 min). Intrare libera pentru studenti si elevi, pe baza carnetului

16.00 Hermosa juventud / Beautiful Youth (r. Jaime Rosales, 2014, 103 min) – Un Certain Regard, Cannes 2014

18.00 Force majeure / Turist (r. Ruben Ostlund, 2014, 118 min) – Premiul Juriului, Un Certain Regard, Cannes 2014

20.30 Saint Laurent (r. Bertrand Bonello, 2014, 150 min) – Competitie, Cannes 2014

CINEMA STUDIO

13.30 Romanian Short Waves (II). Intrare libera

16.00 Jimmy’s Hall (r. Ken Loach, 2014, 106 min). Competitie, Cannes 2014

18.30 Amour fou (r. Jessica Hausner, 2014, 96 min) – Un Certain Regard, Cannes 2014

21.00 Clouds of Sils Maria (r. Olivier Assayas, 2014, 123 min) – Competitie, Cannes 2014

CINEMA ELVIRA POPESCU

10.30 Bucuresti, unde esti? (r. Vlad Petri, 2014, 80 min)

12.30 Piata Universitatii – Romania (r. Stere Gulea, Sorin Iliesiu, Vivi Dragan Vasile, 1991, 72 min)

14.30 Videograme dintr-o revolutie (r. Harun Farocki, Andrei Ujica, 1992, 106 min)

20.30 Maidan (r. Sergei Loznitsa, 2014, 130 min). In prezenta regizorului

 

Miercuri 29 octombrie

CINEMA PATRIA

16.00 Adieu au langage (3D) (r. Jean-Luc Godard, 2014, 70 min). Competitie, Cannes 2014

18.00 Clouds of Sils Maria (r. Olivier Assayas, 2014, 123 min). Competitie, Cannes 2014

20.30 Mr. Turner (r. Mike Leigh, 2014, 149 min). Premiul pentru interpretare masculina (Timothy Spall), Cannes 2014

CINEMA STUDIO

11.00 Scurt metraje Semaine de la Critique (I) (62 min). Intrare libera

12.30 Bird People (r. Pascale Ferran, 2014, 128 min). Un Certain Regard, Cannes 2014

15.30 Les combatants (r. Thomas Cailley, 2014, 100 min). Premiul Quinzaine des Réalisateurs si Premiul FIPRESCI, Cannes 2014

18.00 Still the Water (r. Naomi Kawase, 2014, 121 min). Competitie, Cannes 2014

20.30 Capitaine Conan (r. Bertrand Tavernier, 1995, 130 min). Proiectie de gala in prezenta regizorului si a unei parti a echipei romanesti a filmului; intrare libera pentru studenti si elevi, pe baza carnetului. 

CINEMA ELVIRA POPESCU

14.00 La vie et rien d’autre (r. Bertrand Tavernier, 1989, 135 min). Intrare libera pentru studenti si elevi, pe baza carnetului.

17.00 Amour fou (r. Jessica Hausner, 2014, 96 min). Un Certain Regard, Cannes 2014

 

Joi 30 octombrie

CINEMA PATRIA

16.00 Timbuktu (r. Abderrahmane Sissako, 2014, 100 min). Competitie, Cannes 2014

18.00 La Chambre bleue (r. Mathieu Amalric, 2014, 76 min). Un Certain Regard, Cannes 2014

20.00 White God (r. Kornel Mundruczo, 2014, 119 min). Premiul Un Certain Regard, Cannes 2014 / Gala de inchidere a festivalului. 

CINEMA STUDIO

11.30 Scurt metraje Semaine de la Critique (II) (60 min). Intrare libera.

13.00 Mr. Turner (r. Mike Leigh, 2014, 149 min). Premiul pentru interpretare masculina (Timothy Spall), Cannes 2014.

17.00 Le Meraviglie (r. Alice Rohrwacher, 2014, 110 min). Marele Premiu, Cannes 2014

19.30 P’tit Quinquin (r. Bruno Dumont, 2014, 200 min). Quinzaine des Réalisateurs, Cannes 2014

CINEMA ELVIRA POPESCU

15.30 Still the Water (r. Naomi Kawase, 2014, 121 min). Competitie, Cannes 2014

18.00 Ça commence aujourd’hui (r. Bertrand Tavernier, 1999, 117 min). In prezenta regizorului; intrare libera pentru studenti si elevi, pe baza carnetului.

20.30 The Tribe (r. Miroslav Slaboshpitsky, 2014, 130 min). Marele Premiu & Visionary Award France 4 – Semaine de la Critique, Cannes 2014.

UNATC – SALA DE CINEMA

11.00 Masterclass Bertrand Tavernier. Intrarea libera.

Editia a cincea a Les Films de Cannes a Bucarest este organizata de Asociatia Cinemascop, in parteneriat cu Institutul Francez din Bucuresti si cu sprijinul Centrului National al Cinematografiei, al Ministerului Culturii si al Institutului Cultural Roman. Festivalul beneficiaza de sprijinul distribuitorilor Independenta Film, Asociatia Macondo, Transilvania Film, Parada Film, Digital Cube, InterCom Film, Clorofilm si Voodoo Films.


Din aceeasi categorie...

Intrarea liberă la proiecțiile Alter-Native 2022

Intrarea liberă la proiecțiile Alter-Native 2022

Anul acesta, Festivalul Internațional de Film de scurt-metraj Alter-Native împlinește frumoasa vârstă de 30 de ani.

Triangle of Sadness, Palme d’Or 2022, în premieră națională la Les Films de Cannes à Bucarest

Triangle of Sadness, Palme d’Or 2022, în premieră națională la Les Films de Cannes à Bucarest

Ediţia de anul acesta a Les Films de Cannes à Bucarest, desfăşurată între 21 şi 30 octombrie 2022, e una a certitudinilor.

Nordic Film Festival revine în acest weekend

Nordic Film Festival revine în acest weekend

Nordic Film Festival îi invită pe toți iubitorii cinematografiei nordice la cea de-a treia sa ediție, în acest weekend.