Vitezomanu' Ricky Bobby

(2006)

Talladega Nights: The Ballad of Ricky Bobby

Premiera RO

20 Octombrie 2006

Premiera SUA

04 August 2006

Regia

Adam McKay

Cu

John C. Reilly, Will Ferrell, Michael Clarke Duncan

Gen

Aventuri, Comedie, Sport

Durata

108 minute

Rating

A.G. - Audiență Generală

Sinopsis Vitezomanu' Ricky Bobby

Ideea pentru filmul Vitezomanu Ricky Bobby a venit din partea co-scenaristilor Will Ferrell si Adam McKay, colaboratori la multe scenarii pe parcursul realizarii seriei televizate Saturday Night Live- unde Ferrell facea parte din distributie iar McKay era scenaristul spectacolului – aproape cu o decada inainte. O comedie legata deNASCAR se cuibarea in mintea lor de mai multi ani. Will si cu mine am discutat despre cursele NASCAR in perioada cand el producea filmul Elf, isi aduce aminte McKay. Amandoi observasem cat de fascinanta a devenit lumea curselor NASCAR. Cunosteam destul de multe despre cursele NASCAR datorita faptului ca acest sport castigase in popularitate, spune Ferrell. Cunosteam cativa piloti de top si aveam destul de bune cunostinte in ceea ce priveste lumea sportului. Dar nu am realizat niciodata tensiunea din acest gen de competitie pana cand nuam inceput sa dam viata personajului Ricky Bobby. Provocarea pentru noi a constat realizarea unui scenariu care sa fie deopotriva si comedie si un film despre cursele de masini, deoarece chiar doream ca spectatorii sa traiasca reactia viscerala incredibila pe care noi am avut-o in timp ce urmaream aceste masini zburand pe circuit cu peste 200 de mile pe ora. Personajul lui Ricky Bobby datoreaza foarte mult filmelor clasice despre sport. Ricky este personaj tipic pentru filmele cu subiecte din lumea sportului, afirma Ferrell. El provenea dintr-o familie modesta si de mic copil i-a placut viteza. Motto-ul sau a fost daca nu iesi primul, esti ultimul – un lucru pe care tatal sau l-a invatat de cand era copil. Pe masura ce proiectul incepea sa prinda forma, participarea organizatiei NASCAR a devenit o realitate, permitandu-le producatorilor posibilitatea de a filma in standurile si garajele unora dintre cele mai cunoscute si populare arene de curse din America. Am fost foarte norocosi ca am putut implica NASCAR in acest film, spune producatorul Judd Apatow. Le-am aratat de foarte devreme scenariul si am sperat ca ei se vor alatura echipei noastre. Daca ei nu erau de acord, noi ar fi trebuit sa inventam un nou campionat de curse de masini. Dar ei au fost foarte incantati si noi am fost tare bucurosi ca NASCAR a dovedit si un simt al umorului in legatura cu ceea ce se intampla in competitiile NASCAR, permitandu-ne cu adevarat sa fim parte din lumea lor. In timpul filmarilor, cate un tip de la NASCAR ne spunea cate o gluma, mai buna decat aveam noi, iar noi eram foarte stanjeniti de faptul ce ei puteau conduce masini la 150 de mile pe ora si sa fie mai amuzanti decat noi. Directorii executivi de la NASCAR Richard Glover si Sarah Nettinga s-au implicat foarte indeaproape in film , monitorizand acuratetea proiectului si continutului sau, precum si oferind facilitati echipei de filmare ca sa participe la cursepe viu. Scenograful Clayton Hartley, care a lucrat si la filmul Anchorman: The Legend of Ron Burgundy, s-a alaturat creatoarei de costume Susan Matheson pentru a amenaja decorurile, masinile si costumle pilotilor (numite costume de foc) si au fost in permanenta legatura, in scop de documentare, cu pilotii de laNASCAR si cu pregatirea curselor pe viu. Cu echipa NASCAR implicata si ea in proiect, producatorii Apatow si Miller si producatorul executiv David Householter au putut sa asigure locurile de filmare autentice in Charlotte, Carolina de Nord, pe majestuousul circuit Lowes Motor Speedway, locatia principala a filmului si in Alabama, pe circuitul numit Talladega Superspeedway. In afara de Will Ferrell, interpretul lui Ricky Bobby, producatorii au completat distributia cu actori recunoscuti pentru talentul lor de a improviza. Interpreti precum Jane Lynch, Ian Roberts si Jack McBrayer s-au remarcat in acest gen pe scena Second City din Chicago. Altii, precum Gary Cole si Michael Clarke Duncan, s-au pregatit de asemenea pe scena din Chicago. Sacha Baron Cohen, care il interpretaza pe flamboaiantul pilot francez Jean Girard, nu era de asemenea un strain in arta improvizatiei, el fiind sufletul unui popular serial de televiziune al companiei HBO intiulat Da Ali G Show. Doi actori care , in mod surprinzator, s-au dovedit plini de talent in a improviza, la raindul lor. John C.Reilly, nominalizat la Premiul Oscar (pentru filmul Chicago) si fostul fotomodel Leslie Bibb, un personaj familiar din popularul serial de televiziune Crossing Jordan. Pentru a-si pregati rolurile, actorii Ferrell, Reilly si Baron Cohen au trebuit sa invete cateva principii de baza pentru a putea conduce in mod profesionist masini impresionante capabile sa atinga viteze de aproape 200 de mile pe ora pe pista. Impreuna cu regizorul McKay, cei trei s-au intrecut intr-o cursa faraciocniri (sperand acest lucru) pe Lowes Motor Speedway pentru a invata cum se piloteaza o masina de curse pe un circuit.. Cu instructori de la Richard Petty Driving Experience, acesti novici de la Hollwood s-au descurcat repede si bine. Dupa ce au condus insotiti de instructor, actorilor li s-a cerut cerut sa conduca ei insisi masinile. Am facut vreo opt sau noua ture in spatele unei masini,spune Ferrell. Ei ne-au invatat cum sa rulam pe portiunile an linie dreapta, cum sa abordam curbele. Cred ca am mers cu 135 de mile pe ora. Te cam prinde imediat aceasta viteza. In cele din urma, Reilly a castigat dreptul de a fi numit cel mai rapid actor al lumii, dupa spusele lui Ferrell. Cred ca John a ajuns la 143 de mile pe ora. Pe toata durata a acestei perioade toti trei am avut un singur tel: sa o invingem pe Britney Spears, care a mers cu 112 mile pe ora. Din fericire am intrecut-o cu totii. Echipa de la standformata din Michael Clarke Duncan, David Koechner, Ian Roberts si Jack McBrayer a facutscoala de opriri la standuri pentru a invata cum se ridica pe cric masinile, cum se schimba cauciucurile si cum se face plinul masinilor, toate acesteain timp record. Si Ferrell a participat la aceste exercitii, pentru a se familiariza cu procedurile. Dupa cateva ore de studiu obositor, actorii au fost realmente in stare sa obtina un timp de orprire la standuri de 22 de secunde. Echipajele adevarate din NASCAR pot face acest lucru in 13 secunde, recunoaste Roberts, om din standul echipei Kyle. Chiar daca noi am reusit un timp de 22 de secunde, in adevarata lume a curselor de NASCAR, o oprire la standuri atat de lunga probabil ca ne-ar fi costat cursa. NASCAR a acordat echipei de productiei acces complet pe circuit si la standuri, de asemenea s-a ocupat si de securitatea echipei de filmare. Tuturor li s-a cerut sa poarte dispozitive de protectie pentru urechi si au fost invatati sa fie foarte atenti la masinile care se deplasau foarte repede pe circuit si la alte pericole care puteau aparea pe pista de concurs. Multe dintre scenele de la Lowes Speedway si Talladega Superspeedway au necesitat rabdare, deoarece echipei de filmare i s-a oferit posibilitatea de a lucra intr-un stand vacant doar atunci cand o echipa si-a stricat masina sau un motor a explodat si a fost eliminata din competitie. In timpul filmarilor pe circuit, echipa de productie s-a amestecat cu echipe si piloti NASCAR adevarati, din care cativa au ajuns sa aibe mici roluri in film. Multi din piloti au venit si ne-au salutat, spune Ferrell. Si deseori ne-au rugat sa apara si ei in film. Ne-am intalnit cu adevaratii mecanici si cu adevaratele echipe de la standuri, care au fost foarte amabili in toata perioada cat noi am stat pe capul lor. De cateva ori ei au au oprit realmente motoarele pentru ca noi sa putem sa filma o scena.. Poate cel mai important moment pentru actori a fost atunci actorilor cand Ferrell, Baron Cohen si Reilly au fost prezentati unui public de 200.000 de fanipe circuitul de la Talladega. Cand personajele Ricky Bobby si Cal Naughton, Jr. au fost anuntati, multimea a izbucnit in urale. Dar candconcurentul francezl Jean Girard a intrat pe pista, s-a auzit o huiduiala colectiva. Directorul de imagine Oliver Wood, care a filmat productii cu actiune rapida precum filmele The Bourne Identity si Fantastic Four, a colaborat in stransa legatura cu McKay pentru a capta nebunia curselor de masini. Oliver este cel mai bun cand vine vorba de filmat secvente de actiune, certifica Mckay. El este de parere ca fiecare gen film trebuie filmat cu mijloacele adecvate acestuia. El mi-a dat sugestia sa filmam scenele de actiune cu camera din mana, lucru rar intalnit in comedii. Si a avut dreptate. Acest lucru a conferit intensitate scenelor si a ajutat chiar si partile comice. Desi actorii sunt prezentati in spatele volanului in scene scurte, ei au condus efectiv in curse foarte putin. Cascadorii antrenati au fost cei prezenti la volan in majoritatea timpului in care filmarea s-a facut la bordul masinilor, care mergeau cu o viteza medie de 180 de mile pe ora. Cursele au fost filmate la Lowes, Talladega si pe o veche pista NASCAR, North Carolina Speedway (The Rock) in Rockingham, Carolina de Nord, care la inceputul curselor NASCAR a s-a bucurat de celebritate.

Detalii tehnice Vitezomanu' Ricky Bobby

Tara

SUA

Ecran

Cinemascop (2.35:1)

Culori

Distribuit in Romania de

InterComFilm Distribution

Distribuitor international

Sony Pictures Releasing International