Intr-un an in care trei filme importante au acaparat nominalizarile premiilor Oscar, si au parut din start marile favorite pentru distinctia suprema, doar unul dintre acestea a plecat cu un zambet larg pe buze, castigand tot ceea ce era mai important. No Country for Old Men, drama controversata si extrem de violenta a fratilor Coen (si aici merita felicitari si Academia, pentru ca a deviat, macar pentru un an, de la portretul tipic al unui film castigator), a plecat acasa cu statuetele pentru cel mai bun film, cea mai buna regie, cel mai bun scenariu adaptat, si cel mai bun actor secundar (Javier Bardem). Celelalte doua mari favorite s-au ales cu foarte putin: There Will Be Blood, al lui Paul Thomas Anderson, a luat Oscarurile pentru cel mai bun actor principal (Daniel Day Lewis) si cea mai buna imagine, in timp ce Atonement, unul din liderii la nominalizari, a obtinut doar un premiu de consolare, pentru cea mai buna coloana sonora. Un succes oarecum surprinzator, dar pe deplin meritat, l-a obtinut Diablo Cody, pentru cel mai bun scenariu original, la prima ei "incercare" la Hollywood, cu incantatorul Juno. Marion Cotillard a luat premiul pentru cea mai buna actrita, pentru La vie en rose, iar cel mai bun film strain a fost ales The Counterfeiters, o drama asutriaca in regia lui Stefan Ruzowitsky. Cat despre gala in sine, pusa pina nu demult sub semnul intrebarii de greva scenaristilor, nu sint multe de spus. A fost o seara interesanta, plina de staruri, premii anticipate, discursuri ce nu au iesit din limita normalului, si o gazda, Jon Stewart, ce a corespuns cerintelor si a satisfacut asteptarile celor ce-i cunosc stilul de umor. Au lipsit cu desavarsire insa momentele extravagante, iesirile din normal, surprizele, ba chiar si numerele muzicale au fost extrem de conservatoare si lipsite de spectacol. Pentru a vedea lista completa a castigatorilor, dati click aici, iar pentru a revedea lista nominalizarilor, apasati aici.
Intr-un an in care trei filme importante au acaparat nominalizarile premiilor Oscar, si au parut din start marile favorite pentru distinctia suprema, doar unul dintre acestea a plecat cu un zambet larg pe buze, castigand tot ceea ce era mai important. No Country for Old Men, drama controversata si extrem de violenta a fratilor Coen (si aici merita felicitari si Academia, pentru ca a deviat, macar pentru un an, de la portretul tipic al unui film castigator), a plecat acasa cu statuetele pentru cel mai bun film, cea mai buna regie, cel mai bun scenariu adaptat, si cel mai bun actor secundar (Javier Bardem). Celelalte doua mari favorite s-au ales cu foarte putin: There Will Be Blood, al lui Paul Thomas Anderson, a luat Oscarurile pentru cel mai bun actor principal (Daniel Day Lewis) si cea mai buna imagine, in timp ce Atonement, unul din liderii la nominalizari, a obtinut doar un premiu de consolare, pentru cea mai buna coloana sonora. Un succes oarecum surprinzator, dar pe deplin meritat, l-a obtinut Diablo Cody, pentru cel mai bun scenariu original, la prima ei "incercare" la Hollywood, cu incantatorul Juno. Marion Cotillard a luat premiul pentru cea mai buna actrita, pentru La vie en rose, iar cel mai bun film strain a fost ales The Counterfeiters, o drama asutriaca in regia lui Stefan Ruzowitsky. Cat despre gala in sine, pusa pina nu demult sub semnul intrebarii de greva scenaristilor, nu sint multe de spus. A fost o seara interesanta, plina de staruri, premii anticipate, discursuri ce nu au iesit din limita normalului, si o gazda, Jon Stewart, ce a corespuns cerintelor si a satisfacut asteptarile celor ce-i cunosc stilul de umor. Au lipsit cu desavarsire insa momentele extravagante, iesirile din normal, surprizele, ba chiar si numerele muzicale au fost extrem de conservatoare si lipsite de spectacol. Pentru a vedea lista completa a castigatorilor, dati click aici, iar pentru a revedea lista nominalizarilor, apasati aici.