Dintr-un anumit unghi de vedere, intriga celui mai recent film al lui Pedro Almodovar, La Piel Que Habito / Pielea in care traiesc, pleaca si se intoarce la povestea excelent cusuta a unei rochii, care devine, la final, singura dovada prin care personajul principal isi poate proba identitatea reala.

Rochia in sine are o identitate aparte, fiind creata de Jean-Paul Gaultier, autorul costumelor din film, alaturi de Paco Delgado.

La Piel Que Habito reprezinta a treia colaborare dintre designerul francez si regizorul spaniol si va intra in cinematografe vinerea aceasta, 11 noiembrie, distribuit in Romania de Independenta Film.

Pentru Jean-Paul Gaultier, pielea si corpul reprezinta surse inepuizabile de inspiratie.

In mainile sale, materialele devin, aproape la propriu, cea de-a doua piele. In cazul costumelor create pentru La Piel Que Habito, acest lucru este mai adevarat ca oricand.

Vera, personajul principal al filmului, poarta, in cea mai mare parte a timpului, un costum de culoarea pielii, perfect mulat pe corp.

Costumul are un dublu rol, spune Almodovar: in primul rand, unul practic - protejeaza pielea de factorii externi, ajutand-o sa se regenereze; in al doilea rand, unul conceptual - fiind in acelasi timp o reprezentarea a pielii pe care o ascunde.

Pentru a indeplini acest dublu rol, Gaultier exploreaza din nou posibilitatile tehnicii trompe l'oeil, in mare masura foarte coerent cu stilul sau atat de particular.

Inspirat de lumea cinema-ului sa devina designer, Gaultier spune intr-un interviu acordat la Cannes canalului de televiziune France 3 ca, atunci cand era adolescent, viziona cateodata chiar si trei filme pe zi copilul teribil al modei nu a stat niciodata prea departe de aceasta industrie.

Colaborarea cu Almodovar incepea in 1994, odata cu lung metrajul Kika, pentru care Gaultier a creat costumele personajului Andrea, interpretat de Victoria Abril, jurnalista unui canal de televiziune de mana a doua.

Almodovar isi aminteste: I-am spus lui Jean-Paul ca vreau sa dau impresia unui robot militar, ca si cum personajul ar fi fost victima unei catastrofe, dar care sa pastreze un aer puternic de eleganta si sa se constituie intr-o reflectie asupra frumusetii stilului horror in moda: trash, post-punk, si toate celelalte stiluri care transforma violenta in estetica.

Zece ani mai tarziu, Almodovar il chema din nou pe Jean-Paul Gaultier pe platul de filmare, de data aceasta pentru a-l imbraca pe Gael Garcia Bernal, pentru rolul sau din La mala educacion - in care actorul spaniol il interpreta pe Juan, un homosexual ce fusese abuzat sexual in copilarie de un preot.

Pentru Juan, Gaultier a creat o rochie-manta stralucitoare care se aseamana cu pielea umana, similar, intr-o oarecare masura, costumului de piele din La Piel Que Habito.

Almodovar nu este singurul autor de cinema cu care Gaultier a colaborat.

Rochiile Georginei (interpretata de Helen Mirren) din flamboiantul The Cook, the Thief, his Wife and her Lover (1989), in regia lui Peter Greenaway, sunt tot o creatie originala Jean-Paul Gaultier.

Imaginea extravaganta a filmului compune fiecare secventa precum o pictura baroca intr-o singura dominanta de culoare, iar rochiile Georginei se schimba de fiecare data, adaptandu-se stilisticii fiecarei camere prin care ea trece.

Pentru The Fifth Element (1997), in regia lui Luc Besson, Gaultier a creat mai bine de 60 de costume pentru Milla Jovovich, printre care si costumul din bandaje, despre care actrita de origine ucrainiana a afirmat ca este unul dintre cele mai memorabile din istoria cinema-ului.

Despre costumele din acest film, Gaultier a afirmat ca nu le-a imaginat neaparat in cheie futurista, ci mai degraba ca pe expresia unei evolutii normale a vestimentatiei.

Fascinanta distopie La Cite des enfants perdus (1995, Jean-Pierre Jeunet, Marc Caro) reprezinta un alt proiect la care Jean-Paul Gaultier a participat si pentru care a primit o nominalizare la premiile Cesar.

Viziunea futurista asupra modei a lui Gaultier se reflecta si in colaborarile memorabile cu vedete pop si rock, care ii imbraca creatiile pe scena sau in videoclipuri: Madonna, Kylie Minogue, Mylene Farmer, Lady Gaga, Red Hot Chilli Peppers, Depeche Mode si chiar Nirvana.

Gaultier nu a stat departe nici de lumea dansului sau a baletului, semnand creatii pentru Maurice Bejart, Joaquin Cortes, Angelin Preljocaj sau Karole Armitage.

Oricat de diferiti ar fi artistii cu care designerul francez a colaborat de-a lungul timpului, un lucru e sigur comun: toti au facut istorie, intr-o masura sau alta, iar imaginea cu care au ramas pe prima pagina poarta marca Jean-Paul Gaultier.

In prima saptamana de la intrarea in cinematografe (11 - 17 noiembrie), La Piel Que Habito va rula la Studio, Hollywood Multiplex, Grand Cinema Digiplex, Noul Cinematograf al Regizorului Roman, Cinema City Cotroceni, Cinema City Sun Plaza, Glendale Studio - in Bucuresti, Cinema City in Cluj si Cityplex in Constanta si Brasov. In perioada urmatoare filmul va ajunge in toata tara.

Pedro Almodovar (62 de ani) a primit pana acum de doua ori Oscarul - o data, pentru Cel mai bun film intr-o limba straina, Todo sobre mi madre / Totul despre mama mea, in 1999, iar in 2002, pentru Cel mai bun scenariu original - Hable con ella / Vorbeste cu ea.

Dupa Cannes, La Piel Que Habito a fost prezentat la Toronto Film Festival, in septembrie si la New York Film Festival, luna trecuta.

Dintr-un anumit unghi de vedere, intriga celui mai recent film al lui Pedro Almodovar, La Piel Que Habito / Pielea in care traiesc, pleaca si se intoarce la povestea excelent cusuta a unei rochii, care devine, la final, singura dovada prin care personajul principal isi poate proba identitatea reala.

Rochia in sine are o identitate aparte, fiind creata de Jean-Paul Gaultier, autorul costumelor din film, alaturi de Paco Delgado.

La Piel Que Habito reprezinta a treia colaborare dintre designerul francez si regizorul spaniol si va intra in cinematografe vinerea aceasta, 11 noiembrie, distribuit in Romania de Independenta Film.

Pentru Jean-Paul Gaultier, pielea si corpul reprezinta surse inepuizabile de inspiratie.

In mainile sale, materialele devin, aproape la propriu, cea de-a doua piele. In cazul costumelor create pentru La Piel Que Habito, acest lucru este mai adevarat ca oricand.

Vera, personajul principal al filmului, poarta, in cea mai mare parte a timpului, un costum de culoarea pielii, perfect mulat pe corp.

Costumul are un dublu rol, spune Almodovar: in primul rand, unul practic - protejeaza pielea de factorii externi, ajutand-o sa se regenereze; in al doilea rand, unul conceptual - fiind in acelasi timp o reprezentarea a pielii pe care o ascunde.

Pentru a indeplini acest dublu rol, Gaultier exploreaza din nou posibilitatile tehnicii trompe l'oeil, in mare masura foarte coerent cu stilul sau atat de particular.

Inspirat de lumea cinema-ului sa devina designer, Gaultier spune intr-un interviu acordat la Cannes canalului de televiziune France 3 ca, atunci cand era adolescent, viziona cateodata chiar si trei filme pe zi copilul teribil al modei nu a stat niciodata prea departe de aceasta industrie.

Colaborarea cu Almodovar incepea in 1994, odata cu lung metrajul Kika, pentru care Gaultier a creat costumele personajului Andrea, interpretat de Victoria Abril, jurnalista unui canal de televiziune de mana a doua.

Almodovar isi aminteste: I-am spus lui Jean-Paul ca vreau sa dau impresia unui robot militar, ca si cum personajul ar fi fost victima unei catastrofe, dar care sa pastreze un aer puternic de eleganta si sa se constituie intr-o reflectie asupra frumusetii stilului horror in moda: trash, post-punk, si toate celelalte stiluri care transforma violenta in estetica.

Zece ani mai tarziu, Almodovar il chema din nou pe Jean-Paul Gaultier pe platul de filmare, de data aceasta pentru a-l imbraca pe Gael Garcia Bernal, pentru rolul sau din La mala educacion - in care actorul spaniol il interpreta pe Juan, un homosexual ce fusese abuzat sexual in copilarie de un preot.

Pentru Juan, Gaultier a creat o rochie-manta stralucitoare care se aseamana cu pielea umana, similar, intr-o oarecare masura, costumului de piele din La Piel Que Habito.

Almodovar nu este singurul autor de cinema cu care Gaultier a colaborat.

Rochiile Georginei (interpretata de Helen Mirren) din flamboiantul The Cook, the Thief, his Wife and her Lover (1989), in regia lui Peter Greenaway, sunt tot o creatie originala Jean-Paul Gaultier.

Imaginea extravaganta a filmului compune fiecare secventa precum o pictura baroca intr-o singura dominanta de culoare, iar rochiile Georginei se schimba de fiecare data, adaptandu-se stilisticii fiecarei camere prin care ea trece.

Pentru The Fifth Element (1997), in regia lui Luc Besson, Gaultier a creat mai bine de 60 de costume pentru Milla Jovovich, printre care si costumul din bandaje, despre care actrita de origine ucrainiana a afirmat ca este unul dintre cele mai memorabile din istoria cinema-ului.

Despre costumele din acest film, Gaultier a afirmat ca nu le-a imaginat neaparat in cheie futurista, ci mai degraba ca pe expresia unei evolutii normale a vestimentatiei.

Fascinanta distopie La Cite des enfants perdus (1995, Jean-Pierre Jeunet, Marc Caro) reprezinta un alt proiect la care Jean-Paul Gaultier a participat si pentru care a primit o nominalizare la premiile Cesar.

Viziunea futurista asupra modei a lui Gaultier se reflecta si in colaborarile memorabile cu vedete pop si rock, care ii imbraca creatiile pe scena sau in videoclipuri: Madonna, Kylie Minogue, Mylene Farmer, Lady Gaga, Red Hot Chilli Peppers, Depeche Mode si chiar Nirvana.

Gaultier nu a stat departe nici de lumea dansului sau a baletului, semnand creatii pentru Maurice Bejart, Joaquin Cortes, Angelin Preljocaj sau Karole Armitage.

Oricat de diferiti ar fi artistii cu care designerul francez a colaborat de-a lungul timpului, un lucru e sigur comun: toti au facut istorie, intr-o masura sau alta, iar imaginea cu care au ramas pe prima pagina poarta marca Jean-Paul Gaultier.

In prima saptamana de la intrarea in cinematografe (11 - 17 noiembrie), La Piel Que Habito va rula la Studio, Hollywood Multiplex, Grand Cinema Digiplex, Noul Cinematograf al Regizorului Roman, Cinema City Cotroceni, Cinema City Sun Plaza, Glendale Studio - in Bucuresti, Cinema City in Cluj si Cityplex in Constanta si Brasov. In perioada urmatoare filmul va ajunge in toata tara.

Pedro Almodovar (62 de ani) a primit pana acum de doua ori Oscarul - o data, pentru Cel mai bun film intr-o limba straina, Todo sobre mi madre / Totul despre mama mea, in 1999, iar in 2002, pentru Cel mai bun scenariu original - Hable con ella / Vorbeste cu ea.

Dupa Cannes, La Piel Que Habito a fost prezentat la Toronto Film Festival, in septembrie si la New York Film Festival, luna trecuta.