Dupa acest inceput de luna in care se celebreaza filmul si arta vizuala romaneasca de valoare mondiala, in a doua parte a lunii martie scriitorii Nina Cassian, Dan Lungu, Simona Popescu, Lucian Dan Teodorovici, Carmen Firan si Bogdan Suceava vor fi la New York, alaturi de Norman Manea, pentru a participa la evenimentele organizate de ICRNY pentru lansarea antologiei Romanian Writers on Writing, editata de Norman Manea si Sanda Cordos. Tot in cea de-a doua parte a lunii martie, regizoarea Anca Damian va fi prezenta cu filmul ei Crulic - Drumul spre dincolo la importantul festival New Directors/New Films prezentat de Lincoln Center si MoMA. Mai multe detalii si noutati despre activitatea ICRNY sunt disponibile pe Facebook (http://cinefan.ro">si pe siteul nostru http://cinefan.ro">" />

ICR New York co-organizeaza, la inceputul primaverii, doua evenimente marcante.

Intre 1 si 12 martie, la Museum of Modern Art (MoMA) din New York are loc prima retrospectiva integrala in Statele Unite a lui Lucian Pintilie.

Regizorul va participa la deschiderea oficiala, alaturi de, ca invitati speciali, Mariana Mihut si Victor Rebengiuc. Retrospectiva a fost realizata in colaborare cu Laurence Kardish si Mihai Chirilov si va prilejui, in seara de 2 martie, un eveniment la sediul ICRNY cu cei doi mari actori.

In paralel, pe 3 martie, castigatorul prestigiosului premiu Marcel Duchamp in 2011, artistul Mircea Cantor, va fi prezent la Museum of the Moving Image (MoMI), pentru expozitia personala intitulata Restless.

Expozitia prezinta cateva dintre cele mai noi instalatii video, scurt metraje, desene si fotografii ale exceptionalului artist roman si va dura pana pe 6 mai.

Unul dintre cei mai importanti regizori europeni, Lucian Pintile creaza un cinema coroziv care este in acelasi timp original, feroce si plin de speranta, considera Laurence Kardish, curator al Departamentului de Film de la MoMA.

Incepand cu data de 1 martie, publicul american are pentru prima data ocazia de a se intalni cu filmografia completa a regizorului care, alaturi de Liviu Ciulei, a schimbat fata filmului romanesc in cea de-a doua parte a anilor '60.

In cadrul retrospectivei prezentate de MoMA si ICRNY vor rula pana in 12 martie lung metrajele Duminica la ora 6 (1965), Reconstituirea (1969), Salonul nr. 6 (produs in Iugoslavia in anul 1973), De ce trag clopotele, Mitica? (1979), Balanta (1991), O vara de neuitat (1992), Prea tarziu (1996), Terminus Paradis (1998), Dupa-amiaza unui tortionar (2001), Niki Ardelean, colonel in rezerva (2003) si mediu metrajul Tertium Non Datur (2006).

Filmul Niki Ardelean, colonel in rezerva va beneficia cu acest prilej de o lansare in premiera pe ecranele americane, fiecare proiectie fiind urmata de un interviu filmat cu Lucian Pintilie despre realizarea filmului.

Proiectiile filmului Dupa-amiaza unui tortionar vor fi, de asemenea, insotite de un interviu filmat cu cineastul roman. Reconstituirea, Balanta, O vara de neuitat, Prea tarziu si Terminus Paradis sunt prezentate la MoMA in copii noi de proiectie, realizate cu sprijinul CNC.

Regizorul va deschide oficial retrospectiva in seara de 1 martie, introducand filmul care l-a consacrat, capodopera sa Reconstituirea. Alaturi de el se vor afla Victor Rebengiuc si Mariana Mihut, care in data de 3 martie vor introduce De ce trag clopotele, Mitica?.

Cei doi sunt si protagonistii unui eveniment special din cadrul retrospectivei, adresat comunitatii romanesti din SUA. In seara de 2 martie, la sediul ICRNY, Victor Rebengiuc si Mariana Mihut vor purta un dialog despre cariera lor in cinematografie cu criticul de film Mihai Chirilov, directorul artistic al Festivalului Filmului Romanesc de la New York.

Daca retrospectiva Lucian Pintilie, organizata de ICR New York impreuna cu Museum of Modern Art aduce din nou filmul romanesc in prim planul vietii culturale new yorkeze (dupa ce Festivalul Filmului Romanesc s-a mutat anul trecut la Film Society of Lincoln Center), expozitia Restless: Films and Other Works by Mircea Cantor prezinta un exponent de marca al artelor vizuale din Romania in spatiul de la Museum of The Moving Image (MoMI) din Queens, New York. Organizata in parteneriat de MoMI si ICRNY, expozitia lui Mircea Cantor in New York ofera iubitorilor de arta ocazia de a vedea trei lucrari video recente ale artistului: Tracking Happiness (2009), Vertical Attempt (2009) si I Decided Not to Save the World (2011).

Acestora li se adauga o selectie de desene si fotografii, in timp ce un program de scurtmetraje semnate Mircea Cantor, ce se va schimba periodic, va fi prezentat in sala Bartos a muzeului pe toata durata expozitiei.

Artistul roman va participa la evenimentul de deschidere a expozitiei, in data de 3 martie, cand va introduce proiectiile scurt metrajelor The Landscape Is Changing (2003), Dead Time (2003), Tribute (2004), The snow and the man (2005), Nulle part Ailleurs (2000) si Double Heads Matches (2003).

Proiectiile vor fi urmate de o discutie cu publicul. Doua zile mai tarziu, pe 5 martie, Mircea Cantor va fi protagonistul unei conversatii cu criticul de arta Steven Henry Madoff (The New York Times, Artforum) despre lucrarile si cariera sa. Dialogul va avea loc la Serviciile Culturale ale Ambasadei Frantei din New York.

Mircea Cantor (n. 1977) traieste in prezent la Paris si este unul dintre cei mai apreciati artisti vizuali de astazi, datorita comentariilor subtile la adresa societatii contemporane din lucrarile sale.

Dupa ce a primit extrem de prestigiosul premiu Marcel Duchamp in anul 2011, artistul roman va avea anul acesta o expozitie personala la Centrul Pompidou din Paris. Nu o singura data, opera sa a fost comparata cu cea a lui Duchamp, datorita felului in care Cantor foloseste materiale prefabricate pentru a atrage atentia asupra naturii polisemantice a obiectelor din viata cotidiana.

Lucrarile lui Cantor sunt realizate pe suporturi extrem de diverse, de la video, instalatie de obiecte, fotografie, desen sau suprafata de text, fiind expuse in spatii de mare prestigiu. Le Cedrac dIvry sur Seine in Franta sau Kunsthalle Nuremberg in Germania au organizat expozitii personale Mircea Cantor in ultimii doi ani.

De asemenea, Museum of Modern Art din New York; Muzeul Israelului din Ierusalim, Centrul Pompidou din Paris au inclus in colectiile lor permanente exponate ale artistului roman. Mai multe detalii pot fi gasite pe site-ul artistului: http://cinefan.ro">

Dupa acest inceput de luna in care se celebreaza filmul si arta vizuala romaneasca de valoare mondiala, in a doua parte a lunii martie scriitorii Nina Cassian, Dan Lungu, Simona Popescu, Lucian Dan Teodorovici, Carmen Firan si Bogdan Suceava vor fi la New York, alaturi de Norman Manea, pentru a participa la evenimentele organizate de ICRNY pentru lansarea antologiei Romanian Writers on Writing, editata de Norman Manea si Sanda Cordos.

Tot in cea de-a doua parte a lunii martie, regizoarea Anca Damian va fi prezenta cu filmul ei Crulic - Drumul spre dincolo la importantul festival New Directors/New Films prezentat de Lincoln Center si MoMA.

Mai multe detalii si noutati despre activitatea ICRNY sunt disponibile pe Facebook (http://cinefan.ro">si pe siteul nostru http://cinefan.ro">

ICR New York co-organizeaza, la inceputul primaverii, doua evenimente marcante.

Intre 1 si 12 martie, la Museum of Modern Art (MoMA) din New York are loc prima retrospectiva integrala in Statele Unite a lui Lucian Pintilie.

Regizorul va participa la deschiderea oficiala, alaturi de, ca invitati speciali, Mariana Mihut si Victor Rebengiuc. Retrospectiva a fost realizata in colaborare cu Laurence Kardish si Mihai Chirilov si va prilejui, in seara de 2 martie, un eveniment la sediul ICRNY cu cei doi mari actori.

In paralel, pe 3 martie, castigatorul prestigiosului premiu Marcel Duchamp in 2011, artistul Mircea Cantor, va fi prezent la Museum of the Moving Image (MoMI), pentru expozitia personala intitulata Restless.

Expozitia prezinta cateva dintre cele mai noi instalatii video, scurt metraje, desene si fotografii ale exceptionalului artist roman si va dura pana pe 6 mai.

Unul dintre cei mai importanti regizori europeni, Lucian Pintile creaza un cinema coroziv care este in acelasi timp original, feroce si plin de speranta, considera Laurence Kardish, curator al Departamentului de Film de la MoMA.

Incepand cu data de 1 martie, publicul american are pentru prima data ocazia de a se intalni cu filmografia completa a regizorului care, alaturi de Liviu Ciulei, a schimbat fata filmului romanesc in cea de-a doua parte a anilor '60.

In cadrul retrospectivei prezentate de MoMA si ICRNY vor rula pana in 12 martie lung metrajele Duminica la ora 6 (1965), Reconstituirea (1969), Salonul nr. 6 (produs in Iugoslavia in anul 1973), De ce trag clopotele, Mitica? (1979), Balanta (1991), O vara de neuitat (1992), Prea tarziu (1996), Terminus Paradis (1998), Dupa-amiaza unui tortionar (2001), Niki Ardelean, colonel in rezerva (2003) si mediu metrajul Tertium Non Datur (2006).

Filmul Niki Ardelean, colonel in rezerva va beneficia cu acest prilej de o lansare in premiera pe ecranele americane, fiecare proiectie fiind urmata de un interviu filmat cu Lucian Pintilie despre realizarea filmului.

Proiectiile filmului Dupa-amiaza unui tortionar vor fi, de asemenea, insotite de un interviu filmat cu cineastul roman. Reconstituirea, Balanta, O vara de neuitat, Prea tarziu si Terminus Paradis sunt prezentate la MoMA in copii noi de proiectie, realizate cu sprijinul CNC.

Regizorul va deschide oficial retrospectiva in seara de 1 martie, introducand filmul care l-a consacrat, capodopera sa Reconstituirea. Alaturi de el se vor afla Victor Rebengiuc si Mariana Mihut, care in data de 3 martie vor introduce De ce trag clopotele, Mitica?.

Cei doi sunt si protagonistii unui eveniment special din cadrul retrospectivei, adresat comunitatii romanesti din SUA. In seara de 2 martie, la sediul ICRNY, Victor Rebengiuc si Mariana Mihut vor purta un dialog despre cariera lor in cinematografie cu criticul de film Mihai Chirilov, directorul artistic al Festivalului Filmului Romanesc de la New York.

Daca retrospectiva Lucian Pintilie, organizata de ICR New York impreuna cu Museum of Modern Art aduce din nou filmul romanesc in prim planul vietii culturale new yorkeze (dupa ce Festivalul Filmului Romanesc s-a mutat anul trecut la Film Society of Lincoln Center), expozitia Restless: Films and Other Works by Mircea Cantor prezinta un exponent de marca al artelor vizuale din Romania in spatiul de la Museum of The Moving Image (MoMI) din Queens, New York. Organizata in parteneriat de MoMI si ICRNY, expozitia lui Mircea Cantor in New York ofera iubitorilor de arta ocazia de a vedea trei lucrari video recente ale artistului: Tracking Happiness (2009), Vertical Attempt (2009) si I Decided Not to Save the World (2011).

Acestora li se adauga o selectie de desene si fotografii, in timp ce un program de scurtmetraje semnate Mircea Cantor, ce se va schimba periodic, va fi prezentat in sala Bartos a muzeului pe toata durata expozitiei.

Artistul roman va participa la evenimentul de deschidere a expozitiei, in data de 3 martie, cand va introduce proiectiile scurt metrajelor The Landscape Is Changing (2003), Dead Time (2003), Tribute (2004), The snow and the man (2005), Nulle part Ailleurs (2000) si Double Heads Matches (2003).

Proiectiile vor fi urmate de o discutie cu publicul. Doua zile mai tarziu, pe 5 martie, Mircea Cantor va fi protagonistul unei conversatii cu criticul de arta Steven Henry Madoff (The New York Times, Artforum) despre lucrarile si cariera sa. Dialogul va avea loc la Serviciile Culturale ale Ambasadei Frantei din New York.

Mircea Cantor (n. 1977) traieste in prezent la Paris si este unul dintre cei mai apreciati artisti vizuali de astazi, datorita comentariilor subtile la adresa societatii contemporane din lucrarile sale.

Dupa ce a primit extrem de prestigiosul premiu Marcel Duchamp in anul 2011, artistul roman va avea anul acesta o expozitie personala la Centrul Pompidou din Paris. Nu o singura data, opera sa a fost comparata cu cea a lui Duchamp, datorita felului in care Cantor foloseste materiale prefabricate pentru a atrage atentia asupra naturii polisemantice a obiectelor din viata cotidiana.

Lucrarile lui Cantor sunt realizate pe suporturi extrem de diverse, de la video, instalatie de obiecte, fotografie, desen sau suprafata de text, fiind expuse in spatii de mare prestigiu. Le Cedrac dIvry sur Seine in Franta sau Kunsthalle Nuremberg in Germania au organizat expozitii personale Mircea Cantor in ultimii doi ani.

De asemenea, Museum of Modern Art din New York; Muzeul Israelului din Ierusalim, Centrul Pompidou din Paris au inclus in colectiile lor permanente exponate ale artistului roman. Mai multe detalii pot fi gasite pe site-ul artistului: http://cinefan.ro">

Dupa acest inceput de luna in care se celebreaza filmul si arta vizuala romaneasca de valoare mondiala, in a doua parte a lunii martie scriitorii Nina Cassian, Dan Lungu, Simona Popescu, Lucian Dan Teodorovici, Carmen Firan si Bogdan Suceava vor fi la New York, alaturi de Norman Manea, pentru a participa la evenimentele organizate de ICRNY pentru lansarea antologiei Romanian Writers on Writing, editata de Norman Manea si Sanda Cordos.

Tot in cea de-a doua parte a lunii martie, regizoarea Anca Damian va fi prezenta cu filmul ei Crulic - Drumul spre dincolo la importantul festival New Directors/New Films prezentat de Lincoln Center si MoMA.

Mai multe detalii si noutati despre activitatea ICRNY sunt disponibile pe Facebook (http://cinefan.ro">si pe siteul nostru http://cinefan.ro">