BIEFF celebreaza anul acesta intalnirea cinema-ului cu arta coregrafica, prezentand pentru prima data in Romania cateva dintre cele mai fascinante colaborari din ultimii ani intre regizori si coregrafi olandezi.

Cu sprijinul generos al Ambasadei Regatului Tarilor de Jos si al EYE Film Institute Netherlands, BIEFF prezinta experimente pline de poezie, filme care impletesc expresivitatea corpurilor umane cu subtilitatea limbajului cinematografic, experiente care insotesc spectatorul multa vreme dupa iesirea din sala de cinema.

Filmul-dans exploreaza noi mijloace creative pentru a dezvalui complexele si multiplele straturi ale realitatii pe calea imaginatiei. Mai mult decat atat, cu un impact emotional deosebit asupra spectatorului, cine-dansul prezinta lumi inaccesibile si descopera noi forme de exprimare a sentimentelor, in situatii in care cuvintele sunt pur si simplu de prisos.

Limitele fizice ale spatiului se dovedesc irelevante in Nation For Two de Chaja Hertog si Nir Nadler, emotionanta poveste de dragoste a unui cuplu care strabate distante incredibile pentru a fi impreuna. Proiectat in cadrul festivalurilor de film de la Rotterdam si Oberhausen, acest eseu vizual suprarealist, ce combina animatia stop-motion, performance-ul si arta vizuala, ne aminteste ca dragostea nu cunoaste frontiere.

Memory Lane de Paul Si Menno De Nooijer isi propune de asemenea sa depaseasca limitele, de data aceasta nu ale spatiului, ci ale timpului. Punand sub lupa evolutia relatiei unui cuplu de indragostiti, acest scurtmetraj reuseste sa comprime o viata de om in doar cateva minute, intr-o poveste fermecatoare despre efemeritatea si capriciile dragostei, in care idealismul tineretii se ciocneste de deziluziile maturitatii, pentru ca in final sa-si gaseasca linistea cu intelepciunea batranetii.

Iubirea este tema principala si in Immortelle de David Verbeek, nominalizat la Tiger Awards for Short Film Rotterdam 2013, o poveste in care durerea despartirii unui cuplu devine o experienta vizuala tulburatoare. Cei doi au inca sentimente atat de puternice unul pentru celalalt incat, in cautarea vindecarii, acestea pun stapanire pe realitate si se materializeaza in lumea exterioara: dubluri fantomatice ale fostilor iubiti ii invadeaza, incercand cu disperare sa nu fie uitati.

Tot dragostea, de data aceasta in relatie cu moartea, este explorata si in Egon de Michiel Van Jaarsveld. Inspirat de estetica pictorului austriac Egon Schiele, filmul se desfasoara ca o viziune febrila a ultimelor zile din viata pictorului, „in care miscarile de o mare expresivitate exploreaza granita dintre frumusete si erotism pe de o parte, si dezintegrare si perversitate de cealalta parte.” (Netherlands Film Festival).

Despre forta legaturilor afective - de data aceasta dintre mama si copil - vorbeste si Off Ground de Boudewijn Koole, castigator al premiului publicului de la festivalul Cinedans Amsterdam 2013, o metafora vizuala in care corpurile in miscare devin mijloc de expresie a emotiei traite atunci cand doi oameni trebuie sa se desparta, in timp ce granita dintre realitate si iluzie si cea dintre viata si moarte se relativizeaza.

Cea de-a 4-a editie a Festivalului International de Film Experimental Bucuresti BIEFF va avea loc in perioada 11-15 decembrie 2013, la Cinema Studio si Cinema Elvira Popescu, si este sustinuta de Centrul National al Cinematografiei, Universitatea Nationala de Arta Teatrala si Cinematografica, Universitatea Nationala de Arte, Le Fresnoy – Studio National des Arts Contemporains, UCIN, British Council, Ambasada Regatului Tarilor de Jos, Programul Statul de Drept Europa de Sud-Est al Fundatiei Konrad Adenauer, Forumul Cultural Austriac, Institutul Cultural Roman, Institutul Francez, Goethe-Institut, JTI, Dacia, Jameson, Noumax, 360 Revolution, Hotel Marshal, Lente Cafe.

BIEFF celebreaza anul acesta intalnirea cinema-ului cu arta coregrafica, prezentand pentru prima data in Romania cateva dintre cele mai fascinante colaborari din ultimii ani intre regizori si coregrafi olandezi.

Cu sprijinul generos al Ambasadei Regatului Tarilor de Jos si al EYE Film Institute Netherlands, BIEFF prezinta experimente pline de poezie, filme care impletesc expresivitatea corpurilor umane cu subtilitatea limbajului cinematografic, experiente care insotesc spectatorul multa vreme dupa iesirea din sala de cinema.

Filmul-dans exploreaza noi mijloace creative pentru a dezvalui complexele si multiplele straturi ale realitatii pe calea imaginatiei. Mai mult decat atat, cu un impact emotional deosebit asupra spectatorului, cine-dansul prezinta lumi inaccesibile si descopera noi forme de exprimare a sentimentelor, in situatii in care cuvintele sunt pur si simplu de prisos.

Limitele fizice ale spatiului se dovedesc irelevante in Nation For Two de Chaja Hertog si Nir Nadler, emotionanta poveste de dragoste a unui cuplu care strabate distante incredibile pentru a fi impreuna. Proiectat in cadrul festivalurilor de film de la Rotterdam si Oberhausen, acest eseu vizual suprarealist, ce combina animatia stop-motion, performance-ul si arta vizuala, ne aminteste ca dragostea nu cunoaste frontiere.

Memory Lane de Paul Si Menno De Nooijer isi propune de asemenea sa depaseasca limitele, de data aceasta nu ale spatiului, ci ale timpului. Punand sub lupa evolutia relatiei unui cuplu de indragostiti, acest scurtmetraj reuseste sa comprime o viata de om in doar cateva minute, intr-o poveste fermecatoare despre efemeritatea si capriciile dragostei, in care idealismul tineretii se ciocneste de deziluziile maturitatii, pentru ca in final sa-si gaseasca linistea cu intelepciunea batranetii.

Iubirea este tema principala si in Immortelle de David Verbeek, nominalizat la Tiger Awards for Short Film Rotterdam 2013, o poveste in care durerea despartirii unui cuplu devine o experienta vizuala tulburatoare. Cei doi au inca sentimente atat de puternice unul pentru celalalt incat, in cautarea vindecarii, acestea pun stapanire pe realitate si se materializeaza in lumea exterioara: dubluri fantomatice ale fostilor iubiti ii invadeaza, incercand cu disperare sa nu fie uitati.

Tot dragostea, de data aceasta in relatie cu moartea, este explorata si in Egon de Michiel Van Jaarsveld. Inspirat de estetica pictorului austriac Egon Schiele, filmul se desfasoara ca o viziune febrila a ultimelor zile din viata pictorului, „in care miscarile de o mare expresivitate exploreaza granita dintre frumusete si erotism pe de o parte, si dezintegrare si perversitate de cealalta parte.” (Netherlands Film Festival).

Despre forta legaturilor afective - de data aceasta dintre mama si copil - vorbeste si Off Ground de Boudewijn Koole, castigator al premiului publicului de la festivalul Cinedans Amsterdam 2013, o metafora vizuala in care corpurile in miscare devin mijloc de expresie a emotiei traite atunci cand doi oameni trebuie sa se desparta, in timp ce granita dintre realitate si iluzie si cea dintre viata si moarte se relativizeaza.

Cea de-a 4-a editie a Festivalului International de Film Experimental Bucuresti BIEFF va avea loc in perioada 11-15 decembrie 2013, la Cinema Studio si Cinema Elvira Popescu, si este sustinuta de Centrul National al Cinematografiei, Universitatea Nationala de Arta Teatrala si Cinematografica, Universitatea Nationala de Arte, Le Fresnoy – Studio National des Arts Contemporains, UCIN, British Council, Ambasada Regatului Tarilor de Jos, Programul Statul de Drept Europa de Sud-Est al Fundatiei Konrad Adenauer, Forumul Cultural Austriac, Institutul Cultural Roman, Institutul Francez, Goethe-Institut, JTI, Dacia, Jameson, Noumax, 360 Revolution, Hotel Marshal, Lente Cafe.