Prezentat in premiera mondiala in competitia oficiala a Festivalului International de Film de la Berlin 2011, unde a castigat Premiul Alfred Bauer si Premiul Sindicatului cinematografelor germane de arta, Cine, daca nu noi? / Wer wenn nicht wir / If Not Us, Who? de Andres Veiel, spune o poveste din Germania de Vest, de la inceputul anilor 60.

Bernward Vesper (August Diehl) studiaza la Tubingen si participa la seminarul de retorica al lui Walter Jens. Bernward vrea sa devina scriitor si-si petrece noptile la masina de scris. In acelasi timp, tine cu tot dinadinsul sa-si apere tatal, poetul Will Vesper, admirat pe vremuri de nazisti pentru modul in care a promovat ideologia Sangele si pamantul. Intr-o zi, Bernward o cunoaste pe Gudrun Ensslin si intre cei doi se infiripa o relatie extrema excesiva si totala, o poveste de dragoste ce transcende suferinta, familia si politica...

Un alt titlu de marca al competitiei Cinepolitica 2012 este Premiul / El Premio / The Prize (foto), al regizoarei argentiniene Paula Markovitch, de asemenea lansat in cadrul Festivalului International de Film de la Berlin 2011, unde a castigat Ursul de Argint pentru merite artistice (imagine si scenografie).

Acest ambitios film de debut ne introduce in lumea lui Ceci, o fetita de sapte ani care trebuie sa tina un mare secret, dar nu intelege in totalitate despre ce este vorba. Viata intregii sale familii depinde de puterea ei de a pastra tacerea, pentru ca in timpul represiunii militare din Argentina vorbele sunt mai periculoase chiar decat faptele.

Alaturi de cele doua filme (plus celelalte sase deja prezentate: Goodbye, Post Mortem, L'Exercice de l'etat, What a Difference a Day Makes, Rose si Skinning), in competitia primei editii Cinepolitica au fost selectionate si patru documentare de lung metraj.

Astfel, Tot ceea ce sclipeste / All that Glitters, al cehului Tomas Kudrna, arata amprenta unica pusa de trecutul comunist asupra muncitorilor care lucreaza pentru compania canadiana Cameco, proprietara a minei din Kumtodin, Republica Kirgiza, si asupra felului in care acestia se adapteaza sistemului capitalist.

Un subiect care, desi indepartat geogrefic, ne poate parea foarte familiar. Baiatul care era rege / The Boy Who Was a King, al bulgarului Andrey Paounov, readuce in atentia publicului figura lui Simeon al II-lea, declarat tar al Bulgariei la varsta de sase ani pentru ca, trei ani mai tarziu, sa fie izgonit din tara de catre dictatura comunista.

Crima fara pedeapsa / Crime Unpunished, al maghiarilor Fruzsina Skrabski si Tamas Novak, documenteaza viata lui Bela Biszku, fostul ministru de Interne comunist care a participat la inabusirea in sange a Revolutiei maghiare din 1956.

Biszku a condus ministerul intre 1957 si 1961 si a cerut pedepse extrem de severe, precum si eliminarea fizica a revolutionarilor arestati in timpul acelei perioade marcate de incertitudini. Ordinele sale au fost executate imediat, iar judecatorii care l-au ignorat au fost dati afara. Ungaria s-a reintors in jugul sovietic: aproape 300 de luptatori pentru libertate au fost spanzurati, aproximativ 20.000 au fost adusi in fata justitiei si condamnati, iar alti 200.000 de oameni au fugit din tara.

In fine, Geert Wilders: Omul cel mai periculos din Europa? / Geert Wilders: Europes Most Dangerous Man?, de asemenea un documentar cu doi autori, Joost van der Valk si Mags Gavan, prezinta viata si cariera lui Geert Wilders, cel mai controversat si mai celebru politician olandez, care, in plina era a corectitudinii politice, compara Coranul cu Mein Kamf si propune sa se introduca taxa pe purtarea de hijab.

Va reamintim ca prima editie Cinepolitica - Festivalul International al Filmului Politic va avea loc in Bucuresti, in perioada 15-21 iunie, la Cinema Studio si Cinema Elvira Popescu.

Prezentat in premiera mondiala in competitia oficiala a Festivalului International de Film de la Berlin 2011, unde a castigat Premiul Alfred Bauer si Premiul Sindicatului cinematografelor germane de arta, Cine, daca nu noi? / Wer wenn nicht wir / If Not Us, Who? de Andres Veiel, spune o poveste din Germania de Vest, de la inceputul anilor 60.

Bernward Vesper (August Diehl) studiaza la Tubingen si participa la seminarul de retorica al lui Walter Jens. Bernward vrea sa devina scriitor si-si petrece noptile la masina de scris. In acelasi timp, tine cu tot dinadinsul sa-si apere tatal, poetul Will Vesper, admirat pe vremuri de nazisti pentru modul in care a promovat ideologia Sangele si pamantul. Intr-o zi, Bernward o cunoaste pe Gudrun Ensslin si intre cei doi se infiripa o relatie extrema excesiva si totala, o poveste de dragoste ce transcende suferinta, familia si politica...

Un alt titlu de marca al competitiei Cinepolitica 2012 este Premiul / El Premio / The Prize (foto), al regizoarei argentiniene Paula Markovitch, de asemenea lansat in cadrul Festivalului International de Film de la Berlin 2011, unde a castigat Ursul de Argint pentru merite artistice (imagine si scenografie).

Acest ambitios film de debut ne introduce in lumea lui Ceci, o fetita de sapte ani care trebuie sa tina un mare secret, dar nu intelege in totalitate despre ce este vorba. Viata intregii sale familii depinde de puterea ei de a pastra tacerea, pentru ca in timpul represiunii militare din Argentina vorbele sunt mai periculoase chiar decat faptele.

Alaturi de cele doua filme (plus celelalte sase deja prezentate: Goodbye, Post Mortem, L'Exercice de l'etat, What a Difference a Day Makes, Rose si Skinning), in competitia primei editii Cinepolitica au fost selectionate si patru documentare de lung metraj.

Astfel, Tot ceea ce sclipeste / All that Glitters, al cehului Tomas Kudrna, arata amprenta unica pusa de trecutul comunist asupra muncitorilor care lucreaza pentru compania canadiana Cameco, proprietara a minei din Kumtodin, Republica Kirgiza, si asupra felului in care acestia se adapteaza sistemului capitalist.

Un subiect care, desi indepartat geogrefic, ne poate parea foarte familiar. Baiatul care era rege / The Boy Who Was a King, al bulgarului Andrey Paounov, readuce in atentia publicului figura lui Simeon al II-lea, declarat tar al Bulgariei la varsta de sase ani pentru ca, trei ani mai tarziu, sa fie izgonit din tara de catre dictatura comunista.

Crima fara pedeapsa / Crime Unpunished, al maghiarilor Fruzsina Skrabski si Tamas Novak, documenteaza viata lui Bela Biszku, fostul ministru de Interne comunist care a participat la inabusirea in sange a Revolutiei maghiare din 1956.

Biszku a condus ministerul intre 1957 si 1961 si a cerut pedepse extrem de severe, precum si eliminarea fizica a revolutionarilor arestati in timpul acelei perioade marcate de incertitudini. Ordinele sale au fost executate imediat, iar judecatorii care l-au ignorat au fost dati afara. Ungaria s-a reintors in jugul sovietic: aproape 300 de luptatori pentru libertate au fost spanzurati, aproximativ 20.000 au fost adusi in fata justitiei si condamnati, iar alti 200.000 de oameni au fugit din tara.

In fine, Geert Wilders: Omul cel mai periculos din Europa? / Geert Wilders: Europes Most Dangerous Man?, de asemenea un documentar cu doi autori, Joost van der Valk si Mags Gavan, prezinta viata si cariera lui Geert Wilders, cel mai controversat si mai celebru politician olandez, care, in plina era a corectitudinii politice, compara Coranul cu Mein Kamf si propune sa se introduca taxa pe purtarea de hijab.

Va reamintim ca prima editie Cinepolitica - Festivalul International al Filmului Politic va avea loc in Bucuresti, in perioada 15-21 iunie, la Cinema Studio si Cinema Elvira Popescu.