Prezentat in premiera in Romania, in cadrul BIEFF si reluat intr-o proiectie speciala la TIFF, castigatorul Leului de Aur de la Venetia, Pieta, semnat de controversatului regizor corean Kim Ki-duk va fi proiectat la Bucuresti, in cadrul Zilelor Filmului Coreean, la Sala Elvira Popescu (sambata, 16 noiembrie, ora 19.00).

Aclamat la scena deschisa dupa premiera de la Venetia, Pieta de Kim Ki-duk este o relatare nuantata despre vina, sacrificiu si ispasire. Filmul spune povestea unui barbat care lucreaza ca recuperator pentru o companie de imprumut financiar, amenintandu-i brutal pe cei creditati, pentru rambursare.

Reunit pe neasteptate cu mama sa, care il abandonase la nastere, cruzimea protagonistului cedeaza in fata afectiunii materne si acesta renunta la slujba. Totusi, faptele sale violente nu raman fara consecinte: in mijlocul momentelor de apropiere si fericire cu mama, aceasta este rapita.

Asemanand relatia protagonistilor cu Pieta, capodopera lui Michelangelo, filmul foloseste imaginea Fecioarei Maria imbratisand trupul mort al lui Iisus Hristos pentru a simboliza, dupa cum spune regizorul, "o imbratisare a durerii si suferintei inerenta in toata istoria umana, reprezentand astfel intelegerea si impartasirea acelei dureri."

Pieta este o alegorie dura despre capitalismul dus la extrem si modul in care acesta transforma relatiile umane. Regizorul este citat ca spunand in conferinta de presa de la Venetia, ca banul este al treilea personaj principal, alaturi de mama si fiu.

Kim Ki-Duk declara: "De la marile razboaie si pana la crimele triviale de astazi, cred ca noi toti suntem in aceeasi masura complici si pacatosi. In mod inevitabil intr-o societate capitalista, banul supune oamenii unor incercari si este cauza majoritatii conflictelor. El scoate la lumina egoismul si lacomia umana. Oamenii de astazi sunt obsedati de fantezia ca bunastarea materiala poate rezolva totul. In cele din urma, vom sfarsi prin a deveni moneda de schimb unii pentru ceilalti, zdrobindu-ne de asfalt.

Provocand conceptia generala despre moralitate, bine si rau, in film nu exista personaj negativ si victimele sale, ci se creeaza un lant al vinei impartasite. Kim Ki-duk lasa spectatorului sarcina dificila de a decide daca vreunul dintre personaje mai merita compasiune.

Unul dintre cei mai controversati regizori coreeni, Kim Ki-Duk a fost de nenumarate ori apreciat la nivel international pentru filme precum Spring, Summer, Autumn Winter and Spring (premiat la Locarno IFF 2003 ), 3-Iron (castigator in 2004 al Leului de Argint si premiului FIPRESCI la Venetia) sau Samaritan Girl (Ursul de Argint pentru cel mai bun regizor la Berlinale 2004).

Zilele Filmului Coreean vor avea loc la Bucuresti in perioada 15-17 noiembrie, la Cinema Elvira Popescu. Evenimentul este organizat la Bucuresti de Ambasada Coreei in Romania, in colaborare cu Centrul Cultural Coreean Budapesta, cu sprijinul Samsung si Daewoo Mangalia Heavy Industries.

Prezentat in premiera in Romania, in cadrul BIEFF si reluat intr-o proiectie speciala la TIFF, castigatorul Leului de Aur de la Venetia, Pieta, semnat de controversatului regizor corean Kim Ki-duk va fi proiectat la Bucuresti, in cadrul Zilelor Filmului Coreean, la Sala Elvira Popescu (sambata, 16 noiembrie, ora 19.00).

Aclamat la scena deschisa dupa premiera de la Venetia, Pieta de Kim Ki-duk este o relatare nuantata despre vina, sacrificiu si ispasire. Filmul spune povestea unui barbat care lucreaza ca recuperator pentru o companie de imprumut financiar, amenintandu-i brutal pe cei creditati, pentru rambursare.

Reunit pe neasteptate cu mama sa, care il abandonase la nastere, cruzimea protagonistului cedeaza in fata afectiunii materne si acesta renunta la slujba. Totusi, faptele sale violente nu raman fara consecinte: in mijlocul momentelor de apropiere si fericire cu mama, aceasta este rapita.

Asemanand relatia protagonistilor cu Pieta, capodopera lui Michelangelo, filmul foloseste imaginea Fecioarei Maria imbratisand trupul mort al lui Iisus Hristos pentru a simboliza, dupa cum spune regizorul, "o imbratisare a durerii si suferintei inerenta in toata istoria umana, reprezentand astfel intelegerea si impartasirea acelei dureri."

Pieta este o alegorie dura despre capitalismul dus la extrem si modul in care acesta transforma relatiile umane. Regizorul este citat ca spunand in conferinta de presa de la Venetia, ca banul este al treilea personaj principal, alaturi de mama si fiu.

Kim Ki-Duk declara: "De la marile razboaie si pana la crimele triviale de astazi, cred ca noi toti suntem in aceeasi masura complici si pacatosi. In mod inevitabil intr-o societate capitalista, banul supune oamenii unor incercari si este cauza majoritatii conflictelor. El scoate la lumina egoismul si lacomia umana. Oamenii de astazi sunt obsedati de fantezia ca bunastarea materiala poate rezolva totul. In cele din urma, vom sfarsi prin a deveni moneda de schimb unii pentru ceilalti, zdrobindu-ne de asfalt.

Provocand conceptia generala despre moralitate, bine si rau, in film nu exista personaj negativ si victimele sale, ci se creeaza un lant al vinei impartasite. Kim Ki-duk lasa spectatorului sarcina dificila de a decide daca vreunul dintre personaje mai merita compasiune.

Unul dintre cei mai controversati regizori coreeni, Kim Ki-Duk a fost de nenumarate ori apreciat la nivel international pentru filme precum Spring, Summer, Autumn Winter and Spring (premiat la Locarno IFF 2003 ), 3-Iron (castigator in 2004 al Leului de Argint si premiului FIPRESCI la Venetia) sau Samaritan Girl (Ursul de Argint pentru cel mai bun regizor la Berlinale 2004).

Zilele Filmului Coreean vor avea loc la Bucuresti in perioada 15-17 noiembrie, la Cinema Elvira Popescu. Evenimentul este organizat la Bucuresti de Ambasada Coreei in Romania, in colaborare cu Centrul Cultural Coreean Budapesta, cu sprijinul Samsung si Daewoo Mangalia Heavy Industries.