Duminica s-a incheiat la Biertan, judetul Sibiu, prima editie a Festivalului de Film Horror & Fantastic Luna Plina (16-19 august).

Dupa ce ultima proiectie de vineri, Juan de los Muertos (r. Alejandro Brugues, 2011), hiper-amuzantul horror cubanez cu zombies primul facut vreodata! a incalzit atmosfera si a confirmat ca festivalul sta deopotriva sub semnul groazei si al umorului, ziua de sambata a transformat micul Biertan intr-o veritabila sarbatoare desfasurata pe toate fronturile.

Astfel, ziua a inceput in forta cu proiectia speciala cu desene animate organizate pentru copiii din localitate (si nu numai) in Scoala cu clasele I-IV, eveniment continuat cu cea de-a doua zi de workshop de costume de film si machiaj special tinut de specialistele Dana Istrate si Ioana Angelescu la scurt timp dupa inceperea atelierului, Piata Centrala s-a umplut de vrajitoare, zombies si alti monstruleti ce au facut deliciul turistilor si cinefililor prezenti si de proiectul cultural-artistic Papergirl, in cadrul caruia cei mici si-au etalat talentul la desen.

Pe langa activitatile creative si cele de munca pura (dimineata, echipa Luna Plina a renovat dispensarul din Biertan), cei prezenti in numar extrem de mare, inca de la primele ore ale zilei, in Piata, au avut parte de oferta de nerefuzat a Targului Traditional organizat de Transilvania Fest: delicii culinare absolute variind de la placinta cu rubarba sau branza framantata cu chimen si pana la slaninute afumate si gratare delicioase, toate stropite cu bere Silva, tarii regionale si cocteiluri fantastice creatie proprie Casa TIFF.

Programul de filme a inceput cu cel de-al doilea calup de scurtmetraje reunite sub numele de Shadows, screening ce a umplut Cinema Karloff pana la refuz, oamenii acceptand sa stea chiar si pe jos pentru a nu pierde intalnirea cu cateva dintre cele mai reusite tiluri ale genului produse in ultimul an.

Dupa premiera filmului Babycall, in care Noomi Rapace e o tanara mama chinuita de zgomotele ciudate ce se aud din difuzorul instalat in camera baiatului ei, si reluarea filmului Kill List / Lista, cel mai de succes film britanic independent al anului trecut, proiectiile de la Karloff s-au incheiat intr-o aglomeratie absoluta cu Red State / Tinutul insangerat, satira horror fara-de-mila marca Kevin Smith.

Odata cu lasarea intunericului, spectatorii (abonati, presa acreditata, localnici si turisti) s-au mutat in grup in cele doua cinematografe in aer liber, Gradina Melies si Cinema Vertigo unde, bine infofoliti in paturi, au avut parte de doua proiectii extrem de diferite: thrillerul atmosferic Le village des ombres / Satul umbrelor (2010, r. Fouad Benhammou), ce trimite, via tema relatiei dintre aristocrati si tineretea vesnica, la deja celebrele Vidocq si Le pacte des loups si, respectiv, The Tunnel (2011), semnat Carlos Ledesma, un excelent found footage movie ce spune povestea unei echipe de filmare care descopera, intr-o retea abandonata de tuneluri de metrou de sub orasul Sydney, ceva ce n-ar fi trebuit gasit niciodata.

Cea de-a treia zi a festivalului s-a incheiat apoteotic, la miezul noptii, cu premiera pe marele ecran a musicalului trash The Rocky Horror Picture Show (regia Jim Sharman, 1974), highlight al acestei prime editii, absolut si definitiv.

Cinema Vertigo s-a umplut dincolo de numarul de scaune existente: s-a cantat, s-a ras, s-a tropait, s-a aplaudat la gramada, specialistii in TRHPS si incepatorii in domeniu demonstrand de ce acest midnight-movie prin definitie sfideaza, in continuare, orice clasificare si reprezinta motivul pentru care s-a inventat, practic, termenul de film cult.

Prima editie a Festivalului International de Film Horror si Fantastic Luna Plina s-a desfasurat in trei sali de cinema, doua de exterior si unul de interior.

Gradina Melies a fost gazduita de curtea din spatele Casei Parohiale iar Cinema Vertigo, de curtea scolii vechi. Cel de-al treilea cinema, Sala Karloff, a fost renovat de catre echipa festivalului in cadrul fostului cinematograf din Biertan, inchis vreme de 20 de ani dupa ce, inainte de 1948, fusese sala de bal a Hotelului Stern Hotel, o cladire de la mijlocul secolului al XIX-lea. Readus la gloria de odinioara, Cinema Karloff a redevenit, cu ocazia festivalului, mandria localitatii.

Cele patru zile de festival au inregistrat peste 3500 de spectatori, cu 800 de bilete si 230 de abonamente vandute.

Duminica s-a incheiat la Biertan, judetul Sibiu, prima editie a Festivalului de Film Horror & Fantastic Luna Plina (16-19 august).

Dupa ce ultima proiectie de vineri, Juan de los Muertos (r. Alejandro Brugues, 2011), hiper-amuzantul horror cubanez cu zombies primul facut vreodata! a incalzit atmosfera si a confirmat ca festivalul sta deopotriva sub semnul groazei si al umorului, ziua de sambata a transformat micul Biertan intr-o veritabila sarbatoare desfasurata pe toate fronturile.

Astfel, ziua a inceput in forta cu proiectia speciala cu desene animate organizate pentru copiii din localitate (si nu numai) in Scoala cu clasele I-IV, eveniment continuat cu cea de-a doua zi de workshop de costume de film si machiaj special tinut de specialistele Dana Istrate si Ioana Angelescu la scurt timp dupa inceperea atelierului, Piata Centrala s-a umplut de vrajitoare, zombies si alti monstruleti ce au facut deliciul turistilor si cinefililor prezenti si de proiectul cultural-artistic Papergirl, in cadrul caruia cei mici si-au etalat talentul la desen.

Pe langa activitatile creative si cele de munca pura (dimineata, echipa Luna Plina a renovat dispensarul din Biertan), cei prezenti in numar extrem de mare, inca de la primele ore ale zilei, in Piata, au avut parte de oferta de nerefuzat a Targului Traditional organizat de Transilvania Fest: delicii culinare absolute variind de la placinta cu rubarba sau branza framantata cu chimen si pana la slaninute afumate si gratare delicioase, toate stropite cu bere Silva, tarii regionale si cocteiluri fantastice creatie proprie Casa TIFF.

Programul de filme a inceput cu cel de-al doilea calup de scurtmetraje reunite sub numele de Shadows, screening ce a umplut Cinema Karloff pana la refuz, oamenii acceptand sa stea chiar si pe jos pentru a nu pierde intalnirea cu cateva dintre cele mai reusite tiluri ale genului produse in ultimul an.

Dupa premiera filmului Babycall, in care Noomi Rapace e o tanara mama chinuita de zgomotele ciudate ce se aud din difuzorul instalat in camera baiatului ei, si reluarea filmului Kill List / Lista, cel mai de succes film britanic independent al anului trecut, proiectiile de la Karloff s-au incheiat intr-o aglomeratie absoluta cu Red State / Tinutul insangerat, satira horror fara-de-mila marca Kevin Smith.

Odata cu lasarea intunericului, spectatorii (abonati, presa acreditata, localnici si turisti) s-au mutat in grup in cele doua cinematografe in aer liber, Gradina Melies si Cinema Vertigo unde, bine infofoliti in paturi, au avut parte de doua proiectii extrem de diferite: thrillerul atmosferic Le village des ombres / Satul umbrelor (2010, r. Fouad Benhammou), ce trimite, via tema relatiei dintre aristocrati si tineretea vesnica, la deja celebrele Vidocq si Le pacte des loups si, respectiv, The Tunnel (2011), semnat Carlos Ledesma, un excelent found footage movie ce spune povestea unei echipe de filmare care descopera, intr-o retea abandonata de tuneluri de metrou de sub orasul Sydney, ceva ce n-ar fi trebuit gasit niciodata.

Cea de-a treia zi a festivalului s-a incheiat apoteotic, la miezul noptii, cu premiera pe marele ecran a musicalului trash The Rocky Horror Picture Show (regia Jim Sharman, 1974), highlight al acestei prime editii, absolut si definitiv.

Cinema Vertigo s-a umplut dincolo de numarul de scaune existente: s-a cantat, s-a ras, s-a tropait, s-a aplaudat la gramada, specialistii in TRHPS si incepatorii in domeniu demonstrand de ce acest midnight-movie prin definitie sfideaza, in continuare, orice clasificare si reprezinta motivul pentru care s-a inventat, practic, termenul de film cult.

Prima editie a Festivalului International de Film Horror si Fantastic Luna Plina s-a desfasurat in trei sali de cinema, doua de exterior si unul de interior.

Gradina Melies a fost gazduita de curtea din spatele Casei Parohiale iar Cinema Vertigo, de curtea scolii vechi. Cel de-al treilea cinema, Sala Karloff, a fost renovat de catre echipa festivalului in cadrul fostului cinematograf din Biertan, inchis vreme de 20 de ani dupa ce, inainte de 1948, fusese sala de bal a Hotelului Stern Hotel, o cladire de la mijlocul secolului al XIX-lea. Readus la gloria de odinioara, Cinema Karloff a redevenit, cu ocazia festivalului, mandria localitatii.

Cele patru zile de festival au inregistrat peste 3500 de spectatori, cu 800 de bilete si 230 de abonamente vandute.