Doua figuri istorice ale caror destine au fost legate acum mai bine de cinci secole sunt vedetele campaniei de imagine a TIFF 2014.

Vlad Tepes si Matei Corvin se „reintalnesc” in 2014, in ipostaza de cinefili, pe vizualurile Festivalului International de Film Transilvania (30 mai – 8 iunie).

Brandul TIFF a avut, in fiecare an, o identitate vizuala unitara si foarte puternica, lansarea posterului si a spotului video devenind evenimente in sine.

Pentru prima data in istoria festivalului, ajuns la cea de-a 13-a editie, conceptul vizual nu a mai fost creat de echipa TIFF, ci a fost lansat ca provocare pentru tinerii artisti, printr-un concurs.

Castigatorul competitiei este Paul Bucovesan, un tanar artist grafic din Cluj, cu studii la Universitatea de Arte Plastice si Design, sectia Foto-Video: Procesare Computerizata a Imaginii, si o experienta de 7 ani in design grafic. Acesta a realizat conceptul grafic pentru diverse companii si evenimente, a avut doua expozitii de grafica si mixed media, iar o lucrare a sa a fost publicata in cadrul proiectului „Clujul meu, Clujul tau”.

Propunerea sa a fost aleasa de board-ul TIFF dintr-un numar de peste 100 trimise. Cele patru proiecte finaliste, pe langa cel al lui Paul Bucovesan, le apartin lui Paul Savulescu, Radu Gaciu, Ionut Popescu si Andrei Marginean. Propunerile lor pot fi vazute aici.

„In 2014, Matei Corvin si Vlad Tepes sunt reuniti ca entitati istorice de catre pasiunea ipotetica pentru film, in ciuda diferentelor regionale si a background-ului cultural. Matei Corvin a fost intotdeuna un simbol al Clujului, un loc de intalnire pentru populatia orasului, toate drumurile ducand, intr-un final, la statuia sa din Piata Unirii. Vlad Tepes, desi domnitor al Tarii Romanesti din punct de vedere istoric, a devenit figura centrala cu care este identificata Transilvania dupa aparitia cartilor si a filmelor care l-au imprimat in memoria colectiva ca Dracula. Modelele randate 3D imbina vechiul cu modernul, iar ochelarii de pe fata figurilor creeaza un contrast umoristic intre cultura traditionala si pop culture, asemanator, dar totodata diferit de cel cu care a fost obisnuit publicul festivalului de-a lungul anilor”, este argumentatia lui Paul Bucovesan pentru conceptul vizual.

O Mentiune speciala din partea organizatorilor TIFF ii revine conceptului „Cluj, o suta de ani si ceva de cinema”, semnat de Doru Pop si Sergiu Lupse. Afisele lor, o serie de foto montaje cu imagini de arhiva suprapuse peste fotografii recente ale unor spatii cheie din Cluj, vor marca celebrarea a 100 de ani de la realizarea primelor productii cinematografice in oras, in cadrul campaniei Cluj – oras al filmului. Proiectul poate fi vazut aici.

Toate afisele TIFF pot fi regasite aici: http://tiff.ro/arhiva-afise.

Festivalul International de Film Transilvania (30 mai – 8 iunie 2014) este organizat de Asociatia pentru Promovarea Filmului Romanesc si Asociaţia pentru Film si Cultura Urbana, cu sprijinul Centrului National al Cinematografiei.