Editura Arca Invierii si Asociatia Orante organizeaza marti, 15 aprilie 2014, la ora 17:00, la Libraria Mihai Eminescu din Bucuresti (Bd. Regina Elisabeta 16), lansarea volumului: Tarkovski. Filmul ca rugaciune. O poetica a sacrului in cinematograful lui Andrei Tarkovski. Editia a IV-a, actualizata si imbunatatita.

Invitati: prof. univ. dr. Manuela Cernat, istoric de film, acad. Razvan Theodorescu, presedinte al Sectiei Arta-Arhitectura-Audiovizual a Academiei Romane, pr. univ. dr. Gheorghe Holbea, prodecan al Facultatii de Teologie Ortodoxa din Bucuresti, dr. Costion Nicolescu, scriitor, prof. univ. dr. Laurentiu Damian, regizor, presedinte al Senatului U.N.A.T.C., reprezentati ai Ambasadei Rusiei.

Tarkovski. Filmul ca rugaciune este o carte vie, care a cunoscut mai multe editii si isi gaseste in fiecare an noi cititori, lansand mereu noi discutii si fluxuri ale interpretarii. Hotararea de a publica o editie actualizata si imbunatatita i-a fost provocata autoarei de acumularea de noi intrebari, noi uimiri si raspunsuri, in momentul cand a simtit ca ele reconfigureaza volumul initial intr-o structura cu aceeasi geometrie, dar mai bogata, mai profund polifonica.

"Asa-zisele profetii ale lui Tarkovski; motivul imbolnavirii si mortii cineastului; scandalul Rerberg; crampeie din pasiunile ezoterice; noi povesti despre cenzura de partid si despre distributia clandestina a filmelor interzise; lucrarile necinematografice; codurile ascunse ale filmelor Oglinda si Calauza; mesajele subtile ale Nostalgiei si Sacrificiului; hermeneutica meta-operei tarkovskiene... 

Toate aceste noi provocari,  pe care le dadusem la o parte in primele editii, isi cereau dreptul la viata. Celor mai importante dintre ele le-am facut loc in acest nou volum, ca argumente pentru mai subtila intelegere a unei mari opere si unui destin nepereche. Astfel s-au nascut 11 noi capitole si dezvoltari substantiale ale capitolelor existente, grupate in 60 de pagini in plus fata de editiile a II-a si a III-a.

Este aceasta o noua carte? Nu, pentru ca ideile majore si structura sunt aceleasi, la fel ca si titlul, care o reprezinta la fel de fidel; da, pentru ca intregeste considerabil – cu informatii substantiale, analize si  noi concepte – teoria poeticii sacrului la Tarkovski si biografia regizorului, pentru a avea dreptul sa traiasca alaturi de editiile anterioare” spune autoarea, Elena Dulgheru.